افسردگی بعد از سقط جنین عمدی؛ یا غیر عمدی

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
افسردگی بعد از سقط جنین عمدی؛ یا غیر عمدی

افسردگی بعد از سقط جنین عمدی و یا غیر عمدی

مجله پزشکی و سلامت : از آنجایی که سقط جنین یکی از مسائلی است که شرایط زندگی، فرد را وادار به آن می‌کند و در واقع یک اجبار است، کاملاً طبیعی است که پس از آن شرایط روحی فرد به هم ریخته شود و به اصطلاح دچار افسردگی پس از سقط جنین گردد. سقط جنین یک تصمیم تغییر دهنده‌ی زندگی است که می‌تواند برای مدتی طولانی زندگی شما را تحت تأثیر قرار دهد.

حالات مشترک در افراد ، بعد از سقط جنین

پس از سقط جنین؛ حالات مشترکی در همه‌ی افراد به وجود می‌آید. بارزترین آن‌ها عبارت‌اند از:

• حسادت در مورد دوستان باردار یا فامیل
• ناراحتی و اضطراب به دلیل شنیدن صدای گریه‌ی نوزاد
• ناراحتی و غم در صورت دیدن یک نوزاد
• عصبانیت از خود
• مشکل در ارتباطات فردی
• مشکلات خواب

برای مقابله با این عوامل یا عواملی از این قبیل که کم هم نیستند و خیلی متفاوت و متنوع هستند، راهکارهایی پیشنهاد شده تا از عذاب این نوع افسردگی کم شود.

راهکارهای مقابله با افسردگی بعد از سقط جنین

در مورد افسردگی خود با دوستان یا خانواده‌تان صحبت کنید

کاملاً طبیعی است که با این تخلیه‌ی روحی آرام‌تر شوید. حتی برخی کلینیک‌ها، گروه حمایت گر یا مددکارانی در این زمینه دارند که شما را حمایت کنند.

به خودتان سخت نگیرید

سعی نکنید به خودتان بقبولانید که گناهکار بوده‌اید و خود را سرزنش نکنید. اجازه ندهید افکار مذهبی، دیدگاه‌های سیاسی و یا هر چیز دیگری شما را محکوم به یک گناه یا اشتباه کند. چون شاید این درست‌ترین تصمیم برای یک فرد در موقعیت شما بوده است.

با افکار مثبت خود را قوی و شجاع کنید

به خود بگویید بهترین تصمیم را گرفته‌اید. شما شجاع بوده‌اید چون کار به این سختی را انجام داده‌اید. افکار خود را بنویسید و آن‌ها را جایی بگذارید که کسی آن‌ها را نبیند. برای فرزندتان نامه‌ خداحافظی بنویسید و دلایل خود را در نامه‌تان ذکر کنید. تمرینات آرام سازی (ریلکسیشن) و یوگا انجام دهید تا با استرس کنار بیایید. برای خود لیستی از کارهایی که قرار است در آینده انجام دهید، تهیه کنید و با انگیزه زندگی کنید تا بتوانید افسردگی پس از سقط جنین را به راحتی پشت سر بگذارید.


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا :


مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر