چهار علامت که نشان می دهد شما به ورزش صبحگاهی نیاز دارید

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
چهار علامت که نشان می دهد شما به ورزش صبحگاهی نیاز دارید

آیا به ورزش صبحگاهی نیاز دارید؟

مجله پزشکی و سلامت : ورزش سلامت ذهن و جسم را به همراه دارد. ورزش صبحگاهی نه تنها روحیه شما را تازه می‌کند، بلکه برای افزایش سوخت و ساز بدن بسیار مفید است. چندین نشانه در بدن وجود دارد که نشان می‌دهند بدن شما به ورزش صبحگاهی نیاز دارد، این نشانه‌ها عبارت‌اند از:

وزنتان کم نمی‌شود

در صورتی که در تلاشید که وزن خود را کاهش دهید اما از نگرفتن نتیجه دلخواه خسته شده‌اید باید در مقدار فعالیت جسمانی و برنامه ورزشی خود تجدید نظر کنید. بهترین زمان برای سوزاندن چربی‌های بدن ورزش کردن در هنگام ناشتا می‌باشد. ورزش در این ساعت‌ها میزان اشتها را در ابتدا و انتهای روز بالا نمی‌برد و کالری اضافه به بدن وارد نمی‌شود. هوشیار باشید و به ندای بدنتان گوش دهید. اگر برای ورزش صبحگاهی احساس می‌کنید که باید چیزی بخورید از مقداری پروتئین و یا میوه استفاده کنید. برای افرادی که تمایل به دویدن صبحگاهی ندارند یوگا یک جایگزین مناسب می‌باشد. این ورزش کاهنده استرس، پایین آورنده کورتیزول و تنظیم کننده سطح فشار خون است.

قوانین و برنامه مشخص ندارید

نکته کلیدی در تناسب اندام دنبال کردن جدی و مصمم یک برنامه خوب می‌باشد. هر چند که با وجود مشغله‌های کاری و اجتماعی این کار تا حدی مشکل است اما همیشه راهی وجود دارد. می‌توانید یک ساعت قبل از کارتان را به ورزش صبحگاهی اختصاص دهید. اگر بتوانید برنامه ورزشی را تا 21 روز ادامه دهید تبدیل به یک عادت مناسب می‌شود. ایجاد چنین عادت صحیح ورزشی به سایر امور زندگی‌تان هم سرایت کرده و زندگی با کیفیت بهتری را تجربه خواهید نمود.

قوانین و برنامه مشخص ندارید

اگر اعتماد به نفس پایینی دارید

اگر به دنبال شارژ کردن اعتماد به نفس خود هستید ورزش صبحگاهی یکی از بهترین گزینه‌های روی میز است. اندورفینی که در هنگام ورزش تولید می‌شود به عنوان یک مسکن، کاهنده استرس و تقویت کننده اعتماد به نفس است. علاوه بر این بیدار شدن منظم روزانه در یک ساعت مشخص، سبب تنظیم ضربان قلب و گردش خون می‌شود. گردش خون مناسب سبب بهبود عملکرد مغز و تسلط بیشتر بر شرایط می‌شود. همچنین ورزش با ارتقا تناسب اندام شما منجر به ایجاد تصوری بهتر از خود شده، و همین سبب تحکیم باورها و اهداف شخصی می‌شود.

تمرکز کافی ندارید

در صورتی که بر روی یک موضوع فکر می‌کنید اما هم‌زمان چندین فکر و خیال دیگر به میان افکارتان پرتاب می‌شوند، ورزش صبحگاهی همان چیزی است که می‌تواند این مشکل را مرتفع نماید. ورزش ناحیه‌ای از مغز را که در عملکرد حافظه نقش دارد را با ترشح ماده‌ای به نام فاکتور نوروتروفیک کنترل می‌کند. طبق گزارش دانشکده پزشکی هاروارد تولید منظم فاکتور نوروتروفیک سبب بهبود حافظه و تمرکز بالاتر در افراد می‌گردد. وقتی که ورزش می‌کنید سلول‌های بیشتری در مغز شما فعال می‌شوند. فعالیت بیشتر سلول‌های مغزی سبب تولید بیشتر این فاکتور می‌شود.


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا :


مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر