چرا مردان متاهل خیانت می کنند

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 5 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
چرا مردان متاهل خیانت می کنند

خیانت مردان متاهل

مجله سلامت : مشاورها و روانشناسان بسیاری سالیان سال است که با افراد متاهل سر و کار دارند و با زوج‌های زیادی صحبت می‌کنند که موضوع اختلافشان خیانت مردان متاهل است. روابط پنهان در زندگی بسیاری از زوجین وجود دارد که موجب اختلاف و جدایی آن‌ها می‌شود. اگرچه خیانت موضوعی است که ممکن است از سوی هر یک از زوجین صورت گیرد، اما خیانت مردان متاهل متداول‌تر است. یکی از شایع‌ترین پرسش‌هایی که زنان از مردان خیانت‌کار خود می‌پرسند، این است :

 “چرا به من خیانت کردی؟”

اگر شما هم از زنانی هستید که همسرتان به شما خیانت کرده است، حتماً به دنبال پاسخ این سؤال هستید. مدام در ذهنتان این سؤال‌ها نقش بسته است که شما چه چیزی کم داشتید که باعث شده همسرتان به شما خیانت کند؟ درگیری ذهن شما کاملاً عادی است اما باید بگوییم که مطمئناً یه چیزی در روابط زناشویی شما کم بوده است که باعث شده شوهر شما به سمت خیانت برود. در ادامه می‌تونید مهم‌ترین علل خیانت مردان متاهل را بخوانید و با دانستن و برطرف کردن آن‌ها از خیانت مردان متاهل جلوگیری کنید.

دلایل خیانت مردان متاهل

رمانتیک نبودن روابط مهم‌ترین علت خیانت مردان متاهل

ازدواج باید پرشور و عاشقانه باشد تا خیانتی در آن اتفاق نیفتد. هر چقدر روابط شما عاشقانه و گرم‌تر باشد، احتمال خیانت در آن کمتر می‌شود. متأسفانه، بسیاری از زنان قربانی این باور غلط می‌شوند که احترام به شوهر کافی است و شوهرشان نیازی به رمانتیک بودن و عاشقانه رفتار کردن آن‌ها ندارد؛ اما باید به آن‌ها بگوییم که این باور غلط مسبب خیانت‌ مردان متاهل است. مطالعات نشان داده، مردان به زنانی که با آن‌ها عاشقانه برخورد می‌کنند، پایبندتر هستند. در مجموع باید بگوییم که هر چه عاشقانه‌تر باشید، مردتان وابسته‌تر خواهد بود. اگر می‌خواهید همسرتان به شما خیانت نکند، عاشقانه رفتار کنید و عاشق زندگی‌تان باشید.

مقاله پشنهادی دکتر سوشا : 21 سوال جذاب در خصوص روابط عاشقانه و زناشویی

صمیمت و روابط جنسی نزدیک راز جلوگیری از خیانت مردان متاهل

شاید این جمله برای شما کلیشه‌ای شده باشد و بارها آن را شنیده باشید، اما اهمیت روابط جنسی نزدیک و صمیمی در جلوگیری از خیانت مردان متاهل آن‌قدر زیاد است که هزار بار دیگر هم بگوییم، کم است. اگر نگاهی به بسیاری از روابطی که در اثر خیانت مردان متاهل از هم پاشیده شده است، بیندازید، متوجه می‌شود که مردانی که رضایت کافی از روابط جنسی با همسرشان را نداشته‌اند، به سمت خیانت رفته‌اند. باید باور کنید که روابط جنسی یکی از مهم‌ترین رؤیاهای مردان در زندگی و ازدواج است و اگر نیاز آن‌ها در این روابط تأمین نشود، دست به خیانت می‌زنند.

سعی کنید در رابطه جنسی با شوهرتان، از چیزی خجالت نکشید و بهترین راه تحریک میل جنسی مردان را پیدا کنید، شما باید صمیمیت کافی با شوهرتان داشته باشید و روابطتان آن‌قدر نزدیک باشد که فکر خیانت هم به سر شوهرتان نزند. اگر همسرتان را از لحاظ روحی و جسمی تأمین کنید، دیگر نیازی نیست که نگران خیانت در زندگی‌تان باشید.

صمیمت و روابط جنسی نزدیک راز جلوگیری از خیانت مردان متاهل

عشق که نباشد، سر و کله خیانت مردان متاهل پیدا می‌شود

اگر چه در بالا راجع به نیاز جنسی و جسمی مردان در ازدواج صحبت کردیم اما مردان فقط نیاز فیزیکی ندارند. آن‌ها اول از هر چیزی نیازمند عشق هستند. آن‌ها دوست دارند که حس عشق شما به خودشان را احساس کنند، دوست دارند از شما عشق بگیرند و بدانند که اگر نباشند، شما چقدر بی هویت می‌شوید. اگر عشق را از شما نگیرند، به دنبال کس دیگری می‌روند که به آن‌ها احساس بدهد چون می‌خواهند عشق خود را با شخص دیگری پیدا کنند.

تخریب شخصیت آغازگر خیانت مردان متاهل

درست مانند بسیاری از زنان که علاقه زیادی به لباس‌های زیبا دارند، بسیاری از مردان هم به تماشای فوتبال و بازی با دوستان علاقه دارند. با این حال، پس از ازدواج، بسیاری از مردان فراموش می‌کنند که تفاوت‌هایی میان زن و مرد وجود دارد که عادی است، در نتیجه شروع می‌کنند به انتقاد کردن از همسرشان و دائماً در حال کنایه زدن هستند. آن‌ها احساس می‌کنند که نمی‌توانند بدون انتقاد از همسرشان با او صحبت کنند. آن‌ها دائماً از همسرشان انتقاد می‌کنند و این دید بد نسبت به همسرشان باعث می‌شود که به دنبال زن دیگری که به تصورشان بدون ایراد است، بگردند و همینجا است که خیانت مردان متاهل آغاز می‌شود.

خیانت مردان متاهل در اثر تغییرات زندگی

همه آدم‌ها تغییر می‌کنند و شاید زمانی که با شوهر 20 ساله خود ازدواج کردید، او عقاید دیگری داشته است، اما الآن در سن 30 سالگی همه افکارش تغییر کرده باشد. هیچ کس نمی‌تواند تغییرات آدم‌ها را پیش بینی کند چون همه ما در طول زندگی‌مان در مسیرهای مختلفی قرار می‌گیریم و ممکن است در شرایط خاصی تغییرات منفی داشته باشیم. برخی از تغییرات زندگی می‌تواند باعث خیانت مردان متاهل به همسرشان شود.

خیانت مردان متاهل در اثر تغییرات زندگی

خیانت مردان متاهل ریشه در دیدگاه غلط آن‌ها نسبت به مردانگی دارد

متأسفانه مردان دیدگاه اشتباهی نسبت به معنای مردانگی دارند، آن‌ها فرض می‌کنند که هر چه جذاب‌تر باشند و زنان بیشتری را به خود جذب کنند، مردتر هستند. آن‌ها نیاز به توجه دارند و با جذب کردن خانم‌های متعدد به سمت خود حس مردانه خود را ارضا می‌کنند. این‌جور مردها در طول زندگی خود با خانم‌های متعددی در ارتباط هستند و حتی ممکن است بعد از ازدواج هم این علاقه در وجودشان روشن باقی بماند. این حس مردانگی اشتباه آغازگر خیانت مردان متاهل است و هر چه هم همسرشان به آن‌ها علاقه مند باشد، فایده‌ای ندارد چون آن‌ها به اشتباه به زنان دیگر نیاز دارند.

اگر شوهر شما، چنین حس اشتباهی در وجودش است، می‌توانید همراه با او به روانشناس بروید تا شاید صحبت‌های روانشناس به او کمک کند که این باور اشتباهش را کنار بگذارد. خیانت مردان متاهل ریشه در باورهای غلطشان دارد و باید تمام جامعه بر تصحیح باورها و اعتقادات آن‌ها تمرکز کنند.

خسته شدن از نق زدن زنان علت خیانت مردان متاهل

زنان عموماً دقیق‌تر از مردان هستند به عنوان مثال، زنان به احتمال زیاد از یک اسفنج مخصوص برای ظروف و یک اسفنج کاملاً جدا برای تمیز کردن میزها استفاده می‌کنند، اما مردان این دقت را ندارند و ممکن است یک اسفنج را برای تمیز کردن هر دو استفاده کنند. مطمئناً همه زنان این مشکلات را با مردان دارند، اما نباید این تفاوت‌ها باعث اختلاف در زندگی شود. ای کاش در زندگی به جای نق زدن به سر مردان و شکایت کردن از آن‌ها این تفاوت‌ها را قبول کنید. نق زدن و شکایت کردن زیادی خانم‌ها می‌تواند باعث خیانت مردان متاهل به آن‌ها شود. مردها خیلی زود از چنین شرایطی خسته می‌شوند و به دنبال رابطه‌ای دیگر می‌روند که چنین انتقاداتی در آن نباشد. اگر می‌خواهید شاهد خیانت مردان متاهل نباشید، کمتر نق بزنید!

نارضایتی دلیل اصلی خیانت مردان متاهل

مجموع آنچه که در بالا گفتیم موجب یک نارضایتی کلی از زندگی مشترک می‌شود که می‌تواند منشأ خیانت مردان متاهل به زنانشان باشد. به طور کلی باید هر دو سعی کنند که زندگی‌شان پر از عشق و درک متقابل باشد تا بتوانند رضایت یکدیگر را جلب کنند. نه تنها نارضایتی مردان از زندگی مسبب خیانت مردان متاهل است، بلکه زنان نیز اگر از زندگی‌شان راضی نباشند ممکن است دست به خیانت بزنند.

نارضایتی دلیل اصلی خیانت مردان متاهل

راهکار اصلی برای جلوگیری از خیانت مردان متاهل

سعی کنید مشکلاتتان را حل کنید و اجازه ندهید که برخی از مشکلات آن‌قدر شدت بگیرند که شما را از هم دور کرده و زندگی را به کامتان تلخ کند. زندگی شیرین و عاشقانه اصلی‌ترین راه برای جلوگیری از خیانت مردان متاهل و همچنین زنان است. اگر هرروز زندگی‌تان را شادتر و روابطتان را صمیمی و قوی‌تر کنید، سر و کله خیانت در زندگی‌تان پیدا نمی‌شود.


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا :

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

مطلب بسیار خوبی بود… اما خیانت در هر حال بی معنی و زشته…

مشاهده کامل

مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر