چه مواد غذایی برای سلامت مردان مناسب است

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
چه مواد غذایی برای سلامت مردان مناسب است

تغذیه مناسب برای سلامت مردان

بعضی افراد عادت به خوردن مواد غذایی ناسالم مانند چیپس، نوشابه ، پیتزا و فست‌فودها دارند و هیچ ایرادی در این نوع تغذیه نمی‌بینند.اما تغذیه خوب برای تمامی افراد و حفظ سلامت مردان و زنان مهم است،اما بسیاری از مردان چیزی راجع به آن نمی‌دانند و با توجه به مطالعاتی که در آمریکا انجام شد، رژیم غذایی اکثر مردان فاقد پتاسیم، فیبر ، کولین، منیزیم، کلسیم و ویتامین‌های A، D، E و C است. برای دریافت هر چه بیشتر مواد مغذی و بدون چربی و حفظ سلامت مردان ، این مواد غذایی فوق‌العاده را پیشنهاد می‌کنیم:

سلامت مردان با خوردن سیب‌زمینی

بسیاری از مردم فکر می‌‌کنند که سیب‌زمینی کربوهیدرات خالص است، اما سیب‌زمینی برای شما مواد مغذی زیادی(از جمله پتاسیم، فیبر ، کولین، منیزیم، کلسیم و ویتامین‌های A، D، E و C) را فراهم می‌کند. محققان در دانشگاه کالیفرنیا دریافتند که افرادی که به دنبال مواد غذایی و یک رژیم غذایی کم کالری هستند ، سیب‌زمینی می‌تواند به آن‌ها کمک کند و در طی یک دوره 12 هفته‌ای ، این افراد می‌توانند ، وزن اضافه خود را از دست دهند.جای تعجب نیست، زیرا سیب زمینی از مواد غذایی بسیار کم کالری و مناسب برای حفظ سلامت مردان است. سیب‌زمینی منبع بزرگی از پتاسیم است، در واقع یک سیب‌زمینی متوسط با پوست بیش از یک موز پتاسیم دارد. پتاسیم نقش کلیدی در کنترل فشار خون (کاهش اثرات سدیم)، انتقال سیگنال‌های عصبی ، کمک به ماهیچه و حفظ سلامت مردان ایفا می‌کند. اکثر مردان به روزانه 4700 میلی‌گرم سیب‌زمینی نیاز دارند، اما این مقدار را دریافت نمی‌کنند.

سلامت مردان با خوردن سیب‌زمینی

عدس از مواد غذایی مناسب برای سلامت مردان

عدس از مواد غذایی کم کالری و چربی است ، در حالی که مقدار پروتئین بسیار زیادی دارد.عدس سرشار از پتاسیم و فیبر است ،چیزی که کمبودشان در رژیم غذایی مردان دیده می‌شود.این ماده غذایی به کاهش قند خون ، کاهش خطر ابتلا به دیابت ، عملکرد مناسب قلب و افزایش سلامت مردان کمک می‌کند.یک مطالعه نشان داد که یکی از مزایای عدس این است که باعث می‌شود، در بدن پاسخ قندی ، نه تنها در طول غذا خوردن ، بلکه تا 4 ساعت بعد از وعده غذایی نیز داده شود. تحقیقات نشان می‌دهد که عدس می‌تواند به کاهش LDL کلسترول (چربی بد)، خطر ابتلا به حملات قلبی و التهاب در عروق کمک کند. طبق آمار افرادی که 4 بار در هفته یا بیشتر عدس می‌خورند خطر بیماری عروق کرونر قلب در آن‌ها 22٪ پایین‌تر از افراد دیگر است.

هندوانه و سلامت مردان

آیا می‌خواهید یک میان وعده آبدار بخورید که پروستات و قلب شما را محافظت کند؟ هندوانه انتخاب خوبی است (بله، آن‌ها در طول سال در دسترس هستند). این میوه سرشار از لیکوپن (آنتی‌اکسیدان‌های مورد مطالعه در مبارزه با سرطان پروستات) است. تحقیقات نشان می‌دهد ، افرادی که سطح لیکوپن خون آن‌ها بالا است، در معرض خطر کمتری برای ابتلا به سرطان پروستات هستند. همچنین ممکن است آنتی‌اکسیدان‌ها سلامت قلب را نیز افزایش دهند. دو ترکیب سیترولین و آرژنین در هندوانه به جریان خون سالم ، محافظت از پوست در برابر اشعه مضر UV ، جلوگیری از چین و چروک و حفظ سلامت مردان کمک می‌کند. هندوانه از مواد غذایی سرشار از ویتامین‌های A و C است. شما می‌توانید از خوردن 1 فنجان هندوانه خرد شده لذت ببرید ، در حالی که این مقدار هندوانه، فقط 50 کالری دارد.

هندوانه و سلامت مردان

سلامت مردان و شکلات تلخ

در آمریکا از هر 4 مرد 1 نفر ، در اثر بیماری قلبی می‌میرد ، در نتیجه به خوردن مواد غذایی مناسب برای سلامت قلب مانند شکلات تلخ روی بیاورید. انواع خاصی از شکلات تیره حاوی ترکیبات سودمند به نام فلاوانول کاکائو، که می‌تواند کمک به افزایش جریان خون، کاهش لخته شدن خون و فشار خون، کاهش خطر ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی. انواع خاصی از شکلات تلخ حاوی ترکیبات سودمندی به نام فلاوانول کاکائو هستند، که می‌تواند به سلامت مردان ، افزایش جریان خون، کاهش لخته شدن و فشار خون، کاهش خطر ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی کمک کند.
مطالعه‌ای که اخیراً در مجله انگلیسی تغذیه منتشر شده است، گزارش داد که مصرف روزانه فلاوانول کاکائو، موجب بهبود عملکرد عروق خونی و کاهش فشار خون می‌شود. تحقیقات دیگر نشان می‌دهد که فلاوانول کاکائو علاوه بر حفظ سلامت مردان موجب می‌شود که یادگیری و حافظه شما همراه با سالخوردگی، پیر نشود، بلکه قوی باقی بماند. شکلات تلخ تا حد زیادی مقدار مناسبی فلاوانول دارد، اما منابع مهم دیگری مانند پودر کاکائو و مکمل فلاوانول نیز وجود دارد که شما می‌توانید از این منابع استفاده کنید.

پودر کاکائو : خرید پودر کاکائو از فروشگاه حجرک

زردچوبه از مواد غذایی مناسب برای سلامت مردان

اگر شما می‌خواهید به غذای خود طعم خاصی بدهید و از ادویه استفاده کنید، زردچوبه انتخاب خوبی است. این ادویه طلایی رنگ، به مدت طولانی ، جزء اصلی غذاهای هندی بوده است و همچنین برای هزاران سال در طب سنتی چینی و آیورودا استفاده شده است. تحقیقات امروزی نشان می‌دهد که ترکیب یافت شده در زردچوبه به نام کورکومین مسئول مزایای سلامتی آن برای سلامت مردان است. این ادویه خاصیت ضد التهاب قوی دارد، که باعث شده است دانشمندان در بیماری‌های مختلف از جمله آرتریت روماتوئید ، پسوریازیس و بیماری‌های عصبی مانند بیماری آلزایمر از آن استفاده کنند. زردچوبه را به کاری اضافه نمایید و از این ادویه خوشمزه برای کباب کردن مرغ و ماهی استفاده نمایید.

زردچوبه از مواد غذایی مناسب برای سلامت مردان

© سایت اطلاعات پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر