پنج راه طبیعی پیشگیری از سرطان سینه

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
پنج  راه طبیعی پیشگیری از سرطان سینه

پیشگیری از سرطان سینه

مجله سلامتبه غیر از برداشتن گام‌های منطقی برای شناسایی سرطان سینه با استفاده از ابزارهای تشخیصی مانند ماموگرافی، چه می‌توانید برای کمک به پیشگیری از سرطان انجام دهید؟ شما راجع به عوامل خطرهایی مانند سن ، جنس ، نژاد و یا سابقه خانوادگی ، هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید.اما شما می‌توانید با روش‌های دیگر،خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهید.

نگاهی به 5 یافته جدید برای پیشگیری از سرطان سینه

1) خوردن سبزیجات بیشتر و گوشت کمتر و پیشگیری از سرطان سینه

سبزیجات و میوه‌های با رنگ روشن‌تر بخورید.رنگ‌دانه‌های گیاهی به نام فلاونوئید دارای خواص ضد سرطان‌اند و افرادی که بیشتر از آن‌ها مصرف می‌کنند،به نظر می‌رسد ریسک ابتلا به سرطان سینه در آن‌ها کاهش می‌یابد.مخصوصاً زیرگروه‌های فلاونوئید موسوم به فلاونول و فلاون،در پیشگیری از سرطان سینه مفید هستند. غذاهای حاوی فلاونول و فلاون شامل : پیاز، کلم بروکلی، بادمجان، کرفس، کاهو، فلفل، سیب زمینی، گوجه فرنگی، سیب، پرتقال، خربزه، چای سیاه، قهوه، چای بابونه، و بسیاری از گیاهان معطر می‌باشند که خوردن این غذاها، به پیشگیری از سرطان سینه کمک می‌کند. توجه کنید که در لیست بالا فقط چای سیاه ذکر شد،نه چای سفید و سبز.هر دو از یک گیاه به دست می‌آیند اما تحت پردازش متفاوت قرار می‌گیرند.چای سبز که مشخصات منحصر به فرد فلاونوئید دارد،به نظر می‌رسد که باعث کاهش شیوع سرطان پستان در افراد آسیایی می‌شود.با توجه به مطالعات آزمایشگاهی، فلاونوئیدهای چای سبز در راه‌هایی برای محافظت در برابر سرطان سینه ، عمل می‌کنند. مصرف روزانه عصاره چای سبز برای مدت یک سال ، به‌عنوان دارونمایی برای کاهش ریسک مبتلا شدن به سرطان سینه عمل می‌کند.

چه چیزهایی نباید بخوریم

گوشت نباید بخوریم. در اکتبر سال 2015، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که تحقیقات نشان می‌دهد فراورده‌های گوشتی مانند هات داگ، بولونیا، ژامبون، سوسیس،همبرگر و بیکن، باعث سرطان روده بزرگ می‌شوند.گوشت قرمز (گوشت گاو، گوشت بره، بز، و گوشت خوک)، به عنوان “احتمالاً سرطان زا “طبقه بندی شده است.در حالی که ارتباط بین گوشت و سرطان روده اثبات شده است،مطالعاتی نیز ارتباط فراورده‌های گوشتی و سرطان سینه را اثبات می‌کند.

2) 300 دقیقه ورزش در هفته برای پیشگیری از سرطان پستان

ورزش ریسک سرطان سینه را کاهش می‌دهد،عدم فعالیت بدنی باعث 9% از موارد سرطان سینه می‌شود. افرادی که از لحاظ فیزیکی بیشتر فعال هستند،کمتر در معرض خطر سرطان سینه و دیگر سرطان و بیماری‌ها مانند: بیماری‌های قلبی و پوکی استخوان هستند. علاوه بر این، فعالیت بدنی ،به افراد مبتلا به سرطان بهبودی می‌بخشد.همچنین افرادی که تحت شیمی‌ درمانی برای سرطان سینه و یا سرطان‌های دیگر، هستند،برای سلامت روح و جسم خود،باید برنامه ورزشی داشته باشند. سیصد دقیقه ورزش در هفته، مناسب است. ورزشی را که به آن علاقه دارید را، انتخاب کنید مانند:شنا، پیاده‌روی، تنیس، دوچرخه‌سواری، رقص، فریزبی و… طوری ورزش کنید که ضربان قلب شما بالا رود و بتوانید صحبت کنید اما توان آواز خواندن را نداشته باشید.طبق میل خودتان می‌توانید مدت زمان ورزش در هرروز را تقسیم‌بندی کنید.

300 دقیقه ورزش در هفته برای پیشگیری از سرطان پستان

3) کم کردن چربی بدن مخصوصاً بعد از یائسگی برای پیشگیری از سرطان پستان

چربی بدن یکی از عوامل خطر سرطان سینه است که با ورزش می‌توانید آن را کم کنید.بعد از یائسگی معمولاً چربی بدن افزایش می‌یابد.مطالعه‌ای در سال 2015 در انجمن سرطان (انکولوژی) نشان داد که ورزش‌های هوازی طولانی(در طی یک سال)،چربی بدن را کاهش می‌دهد و 300 دقیقه ورزش در هفته در این روند مفید است و بهتر از 150 دقیقه در هفته عمل می‌کند.همچنین،برای کاهش وزن شما باید مقدار کالری که روزانه دریافت می‌کنید را کاهش دهید.

4) پیشگیری از سرطان پستان با ترک مصرف نوشیدنی‌های الکلی

مصرف الکل با سرطان سینه ارتباط مستقیم دارد و از مهم‌ترین عوامل خطر به شمار می‌آید.هرچه شما بیشتر الکل مصرف کنید،بیشتر در معرض خطر بیشتری هستید.به طور کلی مصرف الکل،28% خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهد.و حتی مصرف مقدار کم الکل هم این خطر را افزایش می‌دهد.
مطالعه مجله پزشکی بریتانیا در سال 2015 نشان داد که حتی مصرف مقدار متوسط الکل (به عنوان مثال، یک لیوان 5 اونس شراب در روز) افزایش خطر ابتلا به سرطان ( به طور عمده سرطان سینه ) را، در زنان حدود 13% افزایش می‌دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که زنانی که یک‌بار از سرطان پستان ،جان سالم به در بردند،ترک مصرف الکل،خطر عود دوباره را کاهش می‌دهد.اگر از مصرف الکل لذت می‌برید سعی کنید نوشیدنی‌های غیر الکلی را جایگزین آن کنید.

5) ترک سیگار و پیشگیری از سرطان پستان

توتون و تنباکو مدت طولانی است که به انواع سرطان‌ها از جمله سرطان سینه مرتبط است. مطالعه سال 2015 در ژورنال اپیدمیولوژی آمریکا ،نشان داد، که زنان سیگاری در معرض خطر بسیار بیشتری برای ابتلا به سرطان سینه هستند.کسانی که سیگار کشیدن را قبل از اولین بارداری خود آغاز کرده‌اند و 20 سال است که یک بسته سیگار در روز مصرف می‌کنند، نسبت به کسانی که تا‌به‌حال سیگار نکشیده‌اند، 35% بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پستان هستند.اگر شما یک فرد سیگاری هستید،به دنبال درمان‌های رفتاری و دارویی بروید تا بتوانید سیگار را ترک کنید.

یک خبر خوب

تمام تغییرات روش زندگی که در بالا ذکر شد،سلامت را به‌طور کلی افزایش می‌دهد و بدن را در برابر بسیاری از بیماری‌های مزمن محافظت می‌کند.


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا : 

© سایت اطلاعات پزشکی دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر