انواع نوشیدنی های چاق و لاغر کننده کدامند

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
انواع نوشیدنی های چاق و لاغر کننده کدامند

حواستان به نوشیدنی ‌هایی که می‌خورید باشد

مجله پزشکی و سلامتبسیاری از ما به آنچه می‌خوریم، توجه می‌کنیم اما به آنچه که در طول روز می‌نوشیم، توجهی نداریم، این یک اشتباه است. به‌طور متوسط 5/1 (یک پنجم) از کالری روزانه دریافتی هر فرد را نوشیدنی ها تشکیل می‌دهد. انتخاب نوشیدنی های مناسب می‌تواند به افزایش سوخت‌وساز بدن، کاهش اشتها و کالری دریافتی کمک کند. باید بدانید که نوشیدنی های چاق و لاغر کدامند و نوشیدنی های مفید و مضر برای کاهش وزن را بشناسید. در ادامه مطلب به نوشیدنی های چاق و لاغر اشاره خواهیم کرد.

نوشابه از نوشیدنی های غارتگر لاغری

زمانی که شما یک بطری نوشابه را باز کرده و شروع به نوشیدن می‌کنید، هزاران کالری اضافی بیهوده را وارد بدنتان می‌کنید. حذف نوشابه از رژیم غذایی به عنوان یکی از نوشیدنی های چاق کننده ، یک راه اصلی برای کاهش کالری دریافتی و کاهش وزن است. برخی مطالعات نشان داده است که نوشابه‌های رژیمی موجب افزایش وزن می‌شوند. اگر شما بیش از آن کالری که می‌سوزانید، کالری دریافت می‌کنید، نوشیدن نوشابه رژیمی نمی‌تواند به شما کمک کند که اضافه وزن پیدا نکنید.

آب از نوشیدنی های لاغر کننده و مفید

آب را جایگزین نوشیدنی های قند دار کنید زیرا جایگزین کردن نوشیدنی های قند دار با آب می‌تواند کالری دریافتی شما را صدها بار کاهش دهد. نوشیدن دو لیوان آب، قبل از غذا به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر احساس سیری کنید و نیازی به خوردن غذای بیش‌تر نداشته باشید. آب آشامیدنی اثر مثبتی بر سوخت و ساز بدن دارد.

آب از نوشیدنی های لاغر کننده و مفید

آب‌میوه‌های مصنوعی از نوشیدنی های غارتگر لاغری هستند

آب‌میوه‌ها مثل نوشابه‌ها عمل می‌کنند با این تفاوت که مواد مغذی بیشتری دارند.این یک معضل است،زیرا شما از آب‌میوه‌ها انتظار ویتامین و آنتی‌اکسیدان را بدون قند اضافی دارید.برای همین آب‌میوه‌های 100% طبیعی بخرید و توجه کنید که آب‌میوه‌های با شیرین‌کننده اضافه نباشد.درصد طبیعی بودن آب‌میوه را از برچسب روی ‌آب‌میوه چک کنید.

آب سبزیجات

آب سبزیجات به‌اندازه آب‌میوه مغذی است، کالری آب سبزیجات نصف آب‌میوه است و سدیم خیلی بیشتری دارد. یک فنجان آب گوجه‌فرنگی دارای 41 کالری دارد، درحالی‌که آب‌پرتقال 122 کالری دارد. انتخاب آب‌میوه‌های پالپ‌دار مقداری فیبر را برای بدن فراهم می‌کند که به کنترل گرسنگی کمک خواهد کرد.

اسموتی میوه‌ای دست‌ساز از نوشیدنی های لاغر کننده

اضافه کردن موز، توت‌فرنگی و زغال‌اخته به یک اسموتی، نوشیدنی های خوشمزه‌ای را برای شما فراهم می‌کند. این نوشیدنی های دست‌ساز شما است و شما می‌توانید مواد تشکیل‌دهنده آن را کنترل کنید. به عنوان مثال می‌توانید از شیر بدون چربی (یا جایگزینی مانند شیر بادام) برای ساختن اسموتی استفاده کنید و میوه تازه یا یخ‌زده هم به آن اضافه نمایید تا مقوی و مفید باشد. در رستوران‌ها ممکن است بستنی، عسل، شیرین‌کننده و یا دیگر مواد افزودنی را به اسموتی اضافه کنند که باعث شود کالری آن خیلی بالا رود.

اسموتی میوه‌ای دست‌ساز از نوشیدنی های لاغر کننده

نوشیدنی های لاغر کننده |شیر کم‌چرب یار لاغری است

خوردن غذاهای غنی از کلسیم برای بدن مفید است و ممکن است به شما در کاهش وزن کمک کند. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدن مقادیر بالاتری از شیر یا محصولات لبنی دیگر می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. شیر کم‌چرب یا بدون چربی یکی از بهترین نوشیدنی های لاغر کننده است که شما می‌توانید بنوشید.

نوشیدنی های انرژی‌زا غارتگر لاغری هستند

نوشیدنی‌های انرژی‌زا و ورزشی به‌اندازه نوشابه و سودا کالری بالایی دارند. این نوشیدنی‌های انرژی‌زا ممکن است مواد مغذی بیشتری داشته باشند اما شما می‌توانید این مواد مغذی و ویتامین‌ها را از غذاهای کم کالری به‌دست آورید. زمانی که می‌خواهید لاغر شوید، به‌جای نوشیدنی های انرژی زا ، آب بدنتان را با خوردن آب تأمین کنید. شما در این مواقع به آب و مواد مغذی بیشتری نیاز دارید زیرا ورزش می‌کنید و تعریق بدنتان زیاد است.

نوشیدنی های لاغر کننده | قهوه خالص یار و یاور لاغری است

زمانی که نیاز به نوشیدنی دارید،قهوه در مقایسه با نوشابه و نوشیدنی های انرژی‌زا بهترین انتخاب است. قهوه سیاه غنی از آنتی‌اکسیدان و بدون کالری است. مطالعات نشان داده‌اند که نوشیدن مقدار متعادلی قهوه (حدود 3 تا 4 فنجان در روز) ممکن است خلق‌وخوی فرد را بهبود بخشد و همچنین خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و برخی از انواع سرطان‌ها را کاهش دهد.

نوشیدنی های لاغر کننده | قهوه خالص یار و یاور لاغری است

نوشیدنی های چاق کننده |قهوه فانتزی غارتگر لاغری است

هنگامی‌که شما خامه و یا شربت طعم دار به قهوه سیاه اضافه می‌کنید، پر از چربی و قند و شکر می‌شود و احتمالاً بیش از کل یک وعده غذایی کالری، قند و چربی دارد. متخصصان می‌گویند هر فنجان قهوه فانتزی حدود 570 کالری دارد! اگر شما قهوه سیاه دوست ندارید، کمی شیر بدون چربی و شیرین‌کننده مصنوعی به آن اضافه کنید تا کالری آن زیاد نشود و سپس آن را میل کنید.

چای سبز از بهترین نوشیدنی های لاغر کننده

چای سبز نوشیدنی عالی است که نه تنها بدون کالری است بلکه باعث بهبود عملکرد اندام‌های بدن می‌شود. برخی مطالعات نشان می‌دهد که عصاره چای سبز ممکن است کاهش وزن را تحریک کند. هنوز دقیقاً مشخص نیست که چه چیزی در چای سبز باعث کاهش وزن می‌شود، اما کافئین و عناصر دیگری بنام کاتچین ممکن است در این پروسه نقش بازی کنند. نوشیدن چای سبز حداقل دو بار در روز توصیه می‌شود، اثرات مفید این نوشیدنی تنها چند ساعت بعد از نوشیدن، در بدن ظاهر می‌شود.

© سایت اطلاعات پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر