مشکلات دوران یائسگی؛ بهبود مشکلات دوران یائسگی زنان

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
مشکلات دوران یائسگی؛ بهبود مشکلات دوران یائسگی زنان

مشکلات دوران یائسگی

مجله پزشکی و سلامت : گرگرفتگی، تعریق شبانه و … از مشکلات دوران یائسگی هستند. یائسگی یک تجربه ناراحت‌کننده جدی برای بسیاری از زنان است، مشکلات دوران یائسگی حدود 7 سال حتی تا 14 سال (با توجه به مطالعه 2015) هر زنی را درگیر خودش می‌کند. داروهایی وجود دارد که می‌تواند برخی از مشکلات دوران یائسگی را تسکین دهد، اما آن‌ها برای هر کسی مناسب نیست، به خصوص کسانی که سابقه سرطان در خانواده خود دارند یا خودشان مبتلابه نوعی سرطان هستند. بنابراین سعی کنید راهنمایی‌های ما را برای تسکین مشکلات دوران یائسگی پیش بگیرید.
در ادامه مطلب به تعدادی از مشکلات دوران یائسگی اشاره می‌کنیم.

خشکی واژن از مشکلات دوران یائسگی

یک راه حل استاندارد برای تسکین خشکی واژن ، استفاده از یک مرطوب کننده واژن بدون استروژن است.

توصیه متخصصان برای تسکین خشکی واژن

توصیه متخصصان زنان در این رابطه استفاده از روغن نارگیل است، زیرا روغن نارگیل یک اسید چرب ضروری بزرگ است و خاصیت نرم و مرطوب کنندگی قوی دارد.استفاده از روغن نارگیل موجب می‌شود که آخر هفته رومانتیکی را در کنار همسرتان داشته باشید.

توصیه متخصصان برای تسکین خشکی واژن

گرگرفتگی

یک راه حل استاندارد برای کاهش گرگرفتگی در دوران یائسگی ، کمتر نوشیدن قهوه به دلیل اینکه کافئین آن ممکن است موجب افزایش گرگرفتگی شود و مشکلات دوران یائسگی را دو چندان نماید.

توصیه متخصصان برای تسکین گرگرفتگی دوران یائسگی

مری جین مینکین (Mary Jane Minkin) استاد بالینی زنان دانشکده پزشکی دانشگاه ییل (Yale) توصیه می‌کند: برای به حداقل رساندن گرگرفتگی بهترین انتخاب، استفاده از مکمل‌های گیاهی بدون استروژن رمیفمین (Remifemin) است که توسط کشور آلمان ساخته شده است. بسیاری از محققان آمریکایی راجع به این مکمل گیاهی تحقیق انجام داده‌اند، شواهد به دست آمده از این تحقیقات امیدوار کننده است و این مکمل گیاهی ممکن است در کوتاه مدت برای درمان مشکلات دوران یائسگی مفید باشد.

افزایش وزن از مشکلات دوران یائسگی

یک راه حل استاندارد برای مبارزه با افزایش وزن دوران یائسگی ، کنترل کربوهیدرات و کالری دریافتی و پیاده‌روی است.

توصیه متخصصان برای مبارزه با افزایش وزن

یکی از رایج‌ترین مشکلات دوران یائسگی ، افزایش وزن است. جولیا ادلمن نویسنده امور یائسگی، تکنیک بهتری را برای پیشگیری از افزایش وزن ارائه می‌دهد. او پیشنهاد می‌کند که به جای کم کردن میزان کربوهیدرات دریافتی، مقدار مصرف پروتئین را افزایش دهید؛ زیرا متابولیسم کربوهیدرات در زنان میان‌سال بهم می‌ریزد و دریافت پروتئین بیشتر موجب تنظیم متابولیسم کربوهیدرات می‌شود.
همچنین می‌توانید با استفاده از دمبل ، چربی سوزی کنید و بدنتان عضله شود (زیرا مقداری از عضله بدن شما تا 40 سالگی از بین رفته است و دوباره باید این عضله را بسازید). پیاده روی را فراموش نکنید زیرا پس از یائسگی ، حتی با خوردن همان میزان قبلی مواد غذایی ، شما چاق خواهید شد.

توصیه متخصصان برای مبارزه با افزایش وزن

مشکلات دوران یائسگی و از دست دادن حافظه

یک راه حل مفید برای از بین بردن این مشکل ، استراحت بیش‌تر و خواب کافی شبانه است که به بهبود حافظه کمک می‌کند. به کار گیری حافظه و انجام بازی‌هایی مثل پازل نیز می‌توانند برای تشکین این گونه مشکلات دوران یائسگی مفید باشند.

توصیه متخصصان در رابطه با از دست دادن حافظه

مطالعات نشان می‌دهد که به کار گرفتن حافظه موجب حفظ عملکرد شناختی در دراز مدت می‌شود. بعد از دوران یائسگی سعی کنید با روش‌های متفاوتی حافظه خود را به کار گیرید و از آن استفاده کنید.

پوکی استخوان

استفاده از مکمل کلسیم و ورزش‌‌هایی برای سلامت استخوان برای پیشگیری از بروز مشکلات دوران یائسگی مانند پوکی استخوان مفید هستند.

توصیه متخصصان برای پیشگیری از پوکی استخوان در دوران یائسگی

ورزش تحمل وزن یک ایده عالی برای پیشگیری از پوکی استخوان است اما استفاده از مکمل کلسیم یک روش کلیدی برای جلوگیری از پوکی استخوان است.زنان می‌توانند از طریق استفاده از مواد غذایی حاوی کلسیم از جمله ماست، شیر و بادام جذب کلسیم را افزایش دهند و همچنین انجام تمرینات قدرتی به ساخت و حفظ قدرت استخوانی کمک می‌کند.

توصیه متخصصان برای پیشگیری از پوکی استخوان در دوران یائسگی

توصیه‌ای کلی برای از بین بردن مشکلات دوران یائسگی

یکی از بهترین راهنمایی‌های امتحان روش‌های هورمون درمانی است.این روش نیز برای بهبود مشکلات دوران یائسگی بسیار مفید است اما هر شخصی خودش باید بین این روش‌ها انتخاب کند.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر