مزایای فوق‌العاده میوه آووکادو چیست؟

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
مزایای فوق‌العاده میوه آووکادو چیست؟

مهم‌ترین مزایای میوه آووکادو

مجله پزشکی و سلامتآه،میوه آووکادو! میوه ممنوعه یا ستاره تمام میوه‌ها؟ بارها مزایای میوه آووکادو را شنیده‌اید، آیا این مزایا واقعیت دارند؟ زمانی که تعدادی از مردم می‌خواستند،میوه آووکادو را به علت پر چرب بودن، بدنام کنند، تحقیقات نشان داد که آووکادو یک ماده غذایی بسیار مفید و پرقدرت است.
در این مطلب 5 علت مزایای میوه آووکادو محبوبیت آن را برایتان بیان می‌کنیم.

1- میوه آووکادو سرشار از مواد مغذی است

یکی از مزایای میوه آووکادو ، مواد مغذی فراوان آن است. آووکادو حاوی نزدیک به 20 ویتامین، ماده معدنی و مواد مغذی گیاهی، از جمله ویتامین E، ویتامین C، فولات، فیبر، آهن، پتاسیم، لوتئین و بتا کاروتن است. چه چیزی بیشتر از این مواد مغذی، تقویت کننده هستند؟ همچنین میوه آووکادو، موجب می‌شود که بدن مواد مغذی محلول در چربی بیشتری، مانند ویتامین‌های A، D، E و K، جذب کند.

2- آووکادو کم کالری است و به دور کمر کمک می‌کند

خبر خوب دیگری که راجع به مزایای میوه آووکادو داریم، کم کالری بودن آن است و می‌تواند یک میان عده خوشمزه و کم کالری باشد. آووکادو جایگزین مناسبی برای کره، پنیر و سس مایونز است، زیرا با وجود چربی که دارد، کالری آن پایین است (5/1 یک آووکادو، 50 کالری دارد).

آووکادو کم کالری است و به دور کمر کمک می‌کند

3- انتخاب یک میوه آووکادوی خوب ساده‌تر از تصور شماست

بعد از اینکه میوه آووکادو رسیده می‌شود، آن را برای مصرف عموم به بازار می‌آورند. انتخاب یک میوه آووکادوی خوب و رسیده کار چندان سختی نیست، کافی است میوه آووکادو را کف دستتان بگیرید و آن را فشار دهید، میوه آووکادویی که رسیده باشد، با فشار کم دست شما مشخص می‌شود، اما اگر آووکادو سفت و نارس باشد، باید فشار بیشتری به آن بیاورید و حتی با فشار زیاد نیز سفت و محکم باقی می‌ماند.

میوه آووکادو را تنها با رنگش قضاوت نکنید، زیرا برخی از انواع میوه آووکادو، حتی زمانی که کاملاً رسیده می‌شوند نیز سبز روشن باقی می‌مانند. اگر میوه آووکادویی که خریده‌اید، نارس است، آن را داخل یک کیسه کاغذی قرار دهید و در دمای اتاق بگذارید تا رسیده و آماده خوردن شود. اگر یک سیب یا کیوی را کنار آووکادو بگذارید، فرایند رسیدن آن سریع‌تر می‌شود، زیرا این میوه‌ها گاز اتیلن طبیعی آزاد می‌کنند که موجب رسیدن آووکادو می‌شود.

4- حفظ سلامت قلب از مزایای میوه آووکادو است

بله، میوه آووکادو حاوی چربی است، اما چربی آن از مزایای میوه آووکادو به حساب می‌آید. زیرا چربی موجود در میوه آووکادو، اشباع نشده است و برای حفظ سلامت قلب بسیار مفید می‌باشد. به گزارش انجمن قلب آمریکا، چربی اشباع نشده می‌تواند سطح کلسترول LDL “بد” را کاهش دهد و به همین دلیل است که مصرف متعادل چربی‌های اشباع نشده بسیار مفید است.

حفظ سلامت قلب از مزایای میوه آووکادو است

5- حفظ فشار خون طبیعی از مزایای میوه آووکادو است

یک اونس آووکادو(5/1 یک میوه آووکادوی متوسط)، 140 گرم پتاسیم (4 درصد از ارزش روزانه توصیه می‌شود (DV)) را برای بدن فراهم می‌کند. دستورالعمل‌های رژیمی، یک رژیم غذایی سرشار از پتاسیم را برای حفظ و کنترل فشار خون توصیه می‌کنند، زیرا پتاسیم باعث کندی تأثیر نمک بر فشار خون می‌شود و همچنین ممکن است خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش دهد. به همین دلیل، می‌توان گفت کنترل فشار خون طبیعی، از مزایای آووکادو است.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر