مدل موهایی که باعث ریزش مو و کچلی می شوند

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
مدل موهایی که باعث ریزش مو و کچلی می شوند

ریزش مو مبنای از دست رفتن اعتماد به نفس

مجله پزشکی و سلامت : مو بنای اصلی اعتماد به نفس و هویت برای هر انسانی است، اما برخی از مدل موها اگرچه اعتماد به نفس شما را بالا می‌برند ، اما موجب ریزش مو شده و به پوست سر و موی شما آسیب می‌رسانند. بهترین راه برای پیشگیری از ریزش مو ، انتخاب مدل موهای مناسب است.

عوامل مؤثر در ریزش مو

به گفته محققان دانشگاه جان هاپکینز ، احتمال ریزش مو در زنانی که موهای خود را طوری می‌بندند که محکم کشیده می‌شود ، بیشتر از افرادی است که موهای خود را محکم نمی‌کشند . محکم کشیدن مو می‌تواند شامل کارهایی مانند بافت مو ، اکستنشن و شینیون محکم مو باشد. این ریزش موها که ناشی از مدل موی نامناسب است ، قابل درمان و پیشگیری است. عواملی که موجب کم مو شدن شما می‌شوند ، عبارت‌اند از:

بافت مو

حدود یک سوم زنان آفریقایی که موهای خود را زیاد می‌بافند ، دچار ریزش موی شدید هستند. زیرا بافت مو موجب کشیدن موی سر می‌شود و ریشه مو را سست می‌کند.

بافت مو

مدل مو ، عامل اصلی ریزش مو

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که انتخاب مدل مو عامل اصلی ریزش مو است.خوشبختانه، این وضعیت به طور کامل قابل پیشگیری است.
مدل موهایی که ریشه مو را در تنش و کشش قرار می‌دهند ، شایع‌ترین علل ریزش مو هستند.
بهتر است موهایتان را به آرامی و با کلیپس ببندید و از کشیدن موهایتان با کش و یا کلیپس به شدت خودداری نمایید. زیرا اگر موهایتان در کشش باشد در معرض خطر ریزش مو خواهید بود. ریزش مو ناشی از مدل مو و ظاهر شما ، قابل درمان است و درمان آن به آسانی با تغییر مدل موهایتان امکان پذیر می‌باشد. با تغییر مدل مو ، ریزش موهایتان را درمان کنید. مدل مویی را انتخاب کنید که برای سلامت موهایتان مناسب باشد.

فر و صاف کردن مو

مواد شیمیایی که در صاف و یا فر کردن مو استفاده می‌شود ، آسیب‌های ناشی از مدل مو را افزایش می‌دهد ، زیرا این مواد شیمیایی به طور مستقیم روی پوست سر تاثیر گذاشته و ریشه مو را ضعیف می‌کند. همچنین محققان دریافتند که این مواد شیمیایی به طور مستقیم به مو آسیب می‌رساند و منجر به ریزش مو می‌شوند.

فر و صاف کردن مو

حرارت مستقیم به مو

اگر برای خشک کردن مو از وسایلی مانند اتوی مو استفاده کنید که به طور مستقیم به مو حرارت می‌دهد ، موهایتان ضعیف و نازک شده و ریزش موهایتان آغاز می‌شود.

استفاده از کلاه و کلاه گیس

پوشیدن مکرر کلاه گیس و کلاه ، می‌تواند به موهای شما آسیب رسانده و آن‌ها را نازک کنند. به هر حال باید بدانید که کلاه‌هایی از جنس ساتن بهتر از کلاه‌های نایلونی و یا پنبه‌ای هستند.

فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید محصولات مراقبت از مو

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه اینترنتی دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی محصولات آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 

مقاله پیشنهادی دکتر سوشا : ویتامین و مکمل های طبیعی برای ریزش مو

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر