مصرف ماکارونی در رژیم لاغری (آیا ماکارونی چاق میکند یا نه؟)

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
مصرف ماکارونی در رژیم لاغری (آیا ماکارونی چاق میکند یا نه؟)

مصرف ماکارونی در رژیم لاغری

مجله پزشکی و سلامت : ماکارونی یک ماده غذایی با ارزش غذایی مناسب و مفید است و به همین دلیل است که یافته‌ها نشان می‌دهد که ماکارونی برای لاغری مناسب است. از آنجایی که ماکارونی نوعی غلات است و ماهیت کربوهیدراتی دارد، میزان بالایی از انرژی روزانه فرد را تأمین می‌کند. ماکارونی نسبت به دیگر غلات‌ها مانند نان و برنج، میزان کربوهیدرات‌های پیچیده بیشتری دارد (60-55 درصد رژیم غذایی هر فردی از کربوهیدرات‌ها تأمین می‌شود، اما نباید بیش از 20-15 درصد آن، از کربوهیدرات‌های ساده مصرف شود و لازم است مابقی کربوهیدرات مورد نیاز، از مواد غذایی با کربوهیدرات‌های پیچیده حاصل شوند) و با دارا بودن اندیس گلایسمی پایین‌تر، نسبت به مواد غذایی دیگر، موجب افزایش قند خون تدریجی می‌شود و از افزایش ناگهانی قند خون جلوگیری می‌کند.

بهترین ماکارونی برای لاغری از سمولینای گندم دوروم به دست می‌آید. سمولینا محصول آسیابانی گندم سختی به نام دوروم است و تنها ماده شناخته شده به عنوان ترکیب اصلی محصولات خمیری در دنیاست. گندم دوروم از نظر ویژگی‌های تغذیه‌ای از سایر گونه‌های گندم برتر است. برای مثال این گندم میزان پروتئین، املاح و ویتامین‌های بیشتری دارد و حاوی رنگ‌دانه طبیعی بتاکاروتن است که یک آنتی‌اکسیدان ضد سرطان است.
تمام این ویژگی‌ها موجب می‌شود که ماکارونی برای لاغری مناسب باشد و ارزش غذایی زیادی داشته باشد.

آیا ماکارونی چاق کننده است یا نه؟

اغلب افراد چاق از لحاظ اجتماعی و روحی در عذاب هستند و رژیم‌های غذایی مختلفی را برای لاغری امتحان می‌کنند. بسیاری از افرادی که در رژیم‌های مختلف لاغری به سر می‌برند از خوردن انواع کربوهیدرات‌ها مثل نان، برنج یا ماکارونی منع می‌شوند، اما تحقیقات جدید به تازگی نشان داده است که برخی از این غذاهای بد هم در هنگام داشتن رژیم لاغری می‌توانند باعث لاغری فرد شوند و ماکارونی برای لاغری مفید است.

مصرف ماکارونی در رژیم لاغری

ماکارونی برای لاغری!

بر خلاف تصور عوام ، ماکارونی موجب افزایش وزن و چاقی نمی‌شود ، آخرین تحقیقات نشان می‌دهد که نودل ، انواع پاستا و ماکارونی برای لاغری مفید بوده و به کاهش وزن کمک می‌کند. امروزه ماکارونی در تمام دنیا به عنوان یک گزینه سلامتی شناخته شده است.
محققان پس از انجام تحلیل و بررسی‌هایی بر روی هزاران نفر از ایتالیایی‌ها دریافتند که مصرف میزان متعادلی ماکارونی ، شانس چاقی عمومی و شکمی را کاهش می‌دهد. داده‌های به دست آمده از تحقیقات ، نشان می‌دهد که مصرف ماکارونی منجر به شاخص توده بدنی سالم ، دور کمر کمتر و لاغری می‌شود. پس حتماً مصرف مقداری ماکارونی برای لاغری را به رژیم لاغری‌تان اضافه کنید.

چگونه ماکارونی برای لاغری نقش بازی می‌کند؟

توجه داشته باشید که ماکارونی الیاف زیادی دارد و می‌تواند از اشتهای کاذب و بالا جلوگیری کند. در نتیجه حجم کم آن نیز می‌تواند شما را سیر کند و حتی در رژیم‌های لاغری نیز مفید باشد.
توجه کنید که بهتر است ، ماکارونی با سمولینای گندم دوروم را تهیه کنید تا برای سلامتی و لاغری شما مزایای زیادی داشته باشد.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر