ماسک زردچوبه و نمک دریایی ، رفع موهای زائد بدن به طور کامل

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
ماسک زردچوبه و نمک دریایی ، رفع موهای زائد بدن به طور کامل

ماسک زردچوبه و نمک دریایی برای رفع موهای زائد بدن

ماسک زردچوبه و نمک دریایی ادعا می‌شود که به رفع موهای زائد بدن کمک می‌کند. آیا این ادعا حقیقت دارد؟ در حال حاضر انواعی از روش‌های موقت و دردناک نظیر شیو کردن و اپیلاسیون برای رفع موهای زائد بدن وجود دارد؛ این روش‌ها نه‌تنها موها را به طور دائمی از بین نمی‌برند، بلکه گاهی باعث افزایش آن‌ها و همچنین بروز حساسیت‌های پوستی می‌شوند. انجام روش لیزر موهای زائد نیز به دلیل هزینه‌های بالایی که دارد برای همه افراد امکان‌پذیر نیست. در این شرایط پیدا کردن یک روش طبیعی و مؤثر برای رفع موهای زائد بدن یک خوش‌شانسی بزرگ خواهد.

یکی از روش‌های مؤثر در رفع موهای زائد بدن ترکیب زردچوبه با نمک دریایی است. هر کدام از این دو ماده به‌تنهایی در کاهش رشد موهای بدن مؤثرند و ترکیب آن‌ها با هم به صورت ماسک زردچوبه و نمک دریایی می‌تواند با قدرت بیشتری در رفع موهای زائد بدن به شما کمک خواهد کرد. ماسک زردچوبه و نمک دریایی چگونه باعث رفع موهای زائد بدن می‌شود؟ در بخش بعد توضیح داده‌ایم.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” عوارض بعد از لیزر پوست ” را نیز در وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی رایگان سؤال خود را در صفحه مشاوره پزشکی دکتر سوشا ثبت کنید.

فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید محصولات مراقبت از مو

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه اینترنتی دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی محصولات آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 

آیا می‌دانید “ ماسک زردچوبه و نمک دریایی ” برای رفع موهای زائد بدن موثر است ؟
شما می‌توانید در انتهای صفحه و در بخش نظرات سوال یا تجربه خود را مطرح کنید تا در کمترین زمان ممکن به سوالتان پاسخ داده شود

ماسک زردچوبه و نمک دریایی چه ویژگی‌هایی دارد؟

گیاه دارویی زردچوبه قرن‌هاست که برای مقاصد پزشکی مختلف استفاده می‌شود. زردچوبه یه دلیل خواص آنتی اکسیدانی اش مزایای بسیاری برای سلامت و شادابی پوست دارد؛ با این وجود یکی از شگفت‌انگیزترین خواص زردچوبه رفع موهای زائد بدن است. فرقی هم نمی‌کند این موها در ناحیه صورت، دست، پا یا زیر بغل باشند، در هر حال زردچوبه به کاهش رشد موها کمک خواهد کرد. نمک دریا نیز دارای خواصی در کاهش رشد مو است. با این تفاسیر ترکیب زردچوبه و نمک دریایی باعث کاهش تدریجی در رشد مو خواهد شد.

روش‌های مختلفی وجود دارد که در آن از ماسک زردچوبه و نمک دریایی برای رفع موهای زائد بدن استفاده می‌شود. نوع روش انتخابی بستگی به محل رویش موها و ضخامت آن‌ها دارد. با گذشت زمان و با استفاده مداوم از این ماسک، متوجه خواهید شد که موهای شما به سرعت قبل رشد نمی‌کنند و در نهایت منجر به رفع موهای زائد بدن خواهد شد.

این روش شاید سریع‌ترین روش رفع موهای زائد بدن نباشد، اما یک روش خانگی بی‌خطر و ارزان‌قیمت است و به راحتی در دسترس همه افراد قرار دارد. طرز تهیه ماسک زردچوبه و نمک دریایی برای رفع موهای زائد بدن را به طور کامل در بخش بعدی توضیح داده‌ایم. پس با ما همراه باشید.

ماسک زردچوبه و نمک دریایی چه ویژگی‌هایی دارد؟

طرز تهیه ماسک زردچوبه و نمک دریایی برای رفع موهای زائد بدن

برای رفع موهای زائد بدن با ماسک زردچوبه و نمک دریایی شما به 5 قاشق غذاخوری نمک دریا و 6 قاشق غذاخوری زردچوبه نیاز دارید.

  • با اضافه کردن 5 قاشق غذاخوری شیر یا گلاب، آن را به صورت خمیر درآورید.
  • قبل از استفاده از مخلوط، صورت خود را با یک صابون طبیعی مانند صابون نارگیل شستشو دهید.
  • سپس صورتتان را قبل از استفاده از ماکس زردچوبه و نمک دریای با استفاده از یک حوله لطیف خشک کنید.
  • مخلوط را به منطقه‌ای که قصد رفع موهای زائد آن را دارید، بمالید.
  • اجازه دهید برای 15-20 دقیقه در محل بماند و سپس آن را با آب سرد شستشو دهید.

برای پاک کردن زردی رنگ زردچوبه از روی پوستتان می‌توانید از سرکه سیب استفاده کنید.

برای گرفتن نتیجه از ماسک زردچوبه و نمک دریایی این مراحل را حداقل برای یک هفته انجام دهید. شما می‌توانید مخلوط باقی‌مانده را در یخچال ذخیره کنید.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” موهای زائد زیر چانه زنان را چگونه درمان کنیم؟ ” را نیز در وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی رایگان سؤال خود را در صفحه مشاوره پزشکی دکتر سوشا ثبت کنید.

ماسک زردچوبه و نمک دریایی برای موهای ضخیم و پرپشت

برای رفع موهای زائد بدن در افرادی که موهای ضخیم‌تر و پرپشت‌تری دارند، بهتر است به ماسک زردچوبه و نمک دریایی مقداری آرد جو دوسر یا آرد نخودچی نیز اضافه کنید. بقیه مراحل کامل شبیه همان چیزی است که در بخش قبلی اشاره شد. برای گرفتن نتیجه می‌بایست این ماسک را حداقل هشت روز استفاده کنید. معمولاً چند روز بعد از استفاده از ماسک زردچوبه و نمک دریایی موها شروع به ریزش می‌کنند.

به این نکته مهم توجه کنید که زنان برای رفع موهای زائد صورتشان می‌بایست تغییراتی نیز در سبک زندگی خود نظیر رژیم غذایی داشته باشند. در واقع این افراد می‌بایست از غذاهایی که باعث افزایش سطح تستسترون و کاهش سطح استروژن می‌شود، اجتناب کنند.

منبع مقاله :

تهیه و ترجمه : سایت سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر