لیپوساکشن شکم چیست؟

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 5 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
لیپوساکشن شکم چیست؟

لیپوساکشن شکم چیست؟

لیپوساکشن شکم می‌تواند به شمایی که از چربی‌های اطراف شکمتان کلافه شده‌اید و حتی با رژیم غذایی یا ورزش هم نتوانستید از شرشان خلاص شوید، کمک کند. لیپوساکشن شکم در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین جراحی‌های زیبایی تناسب اندام در امریکا محسوب می‌شود. در صورتی که شما هم قصد انجام لیپوساکشن شکم را دارید، در این مقاله 5 نکته وجود دارد که باید بدانید. پس با ما همراه باشید.

لیپوساکشن شکم چه تأثیراتی دارد؟

با افزایش سن، توده چربی اطراف شکمتان افزایش می‌یابد. در زنان ممکن است زایمان باعث افزایش چربی اطراف شکم شود. ژنتیک افراد نیز در چاقی شکمی مؤثر است. لیپوساکشن شکم نسبت به همه چربی‌ها یکسان عمل نمی‌کند. چربی‌هایی که نسبت به رژیم غذایی و ورزش مقاوم هستند، زیرپوستی هستند. به این معنا که زیر پوست و بالای ماهیچه شکم قرار گرفته‌اند. خبر خوب این است که این چربی‌ها به خوبی از طریق لیپوساکشن شکم برداشت می‌شوند. لیپوساکشن این چربی‌ها را برداشت کرده و باعث بهبود فرم ظاهری شما خواهد شد.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” دستگاه لاغری کویتیشن | دستگاه لاغری موضعی کویتیشن ” را در وب سایت پزشکی دکتر سوشا بخوانید.

لیپوساکشن شکم تأثیراتی ندارد؟! 

گرچه لیپوساکشن شکم به برداشت چربی‌های اضافی کمک می‌کند، اما نباید از آن انتظار کاهش وزن داشته باشید. لیپوساکشن شکم در مورد چربی‌های که در یک ناحیه خاص متمرکز شده‌اند و نسبت به ورزش و رژیم غذایی مقاوم‌اند، به خوبی عمل می‌کند. این چربی‌ها غالباً در اطراف شکم، ران‌ها و باسن قرار گرفته‌اند.

با برداشت چربی‌های شکم شما اندکی وزن هم کم خواهید کرد؛ اما رقم چشمگیری نخواهد بود. بعلاوه اینکه لیپوساکشن شکم باعث اصلاح وضعیت شکم نخواهد شد. به این معنا که گاهی به خاطر ضعف عضلانی شکم افتاده می‌شود؛ در این موارد، لیپوساکشن تنها به برداشتن چربی اضافه کمک خواهد کرد ولی فرم شکم را اصلاح نمی‌کند.

همچنین باید بدانید که از لیپوساکشن شکم نباید انتظار داشته باشید که پوست شل شکم را اصلاح کند. به همین علت معمولاً برای صاف شدن شکم، لیپوساکشن با روش‌های دیگری نظیر ابدومینوپلاستی همراه می‌شود (که تحت عنوان تامی تاک نیز شناخته می‌شود). در روش تامی تاک علاوه بر اینکه چربی اضافی برداشته می‌شود، ماهیچه شکمی نیز اصلاح شده و پوست اضافه شکم هم برداشته می‌شود.

لیپوساکشن شکم تأثیراتی ندارد؟! 

انواع روش‌های لیپوساکشن شکم کدم‌اند؟

روش‌های مختلفی برای لیپوساکشن شکم وجود دارد که توسط پزشکان مختلف انجام می‌شود. در ادامه به 4 روش اصلی اشاره می‌شود:

لیپوساکشن تامی سنت

در این روش، پزشکتان یک داروی بیهوشی، میزان خونریزی و درد شما را در طول جراحی کاهش می‌دهد. در صورتی که بیمار مشکلی نداشته باشد، این نوع جراحی معمولاً با بیهوشی موضعی انجام می‌شود.

لیپوساکشن با فراصوت

در این نوع لیپوساکشن از انرژی فراصوت برای شکستن بافت چربی و جدا کردن آن از بدن استفاده می‌شود. در این روش مقدار بیشتری چربی و با سرعت بیشتری برداشته می‌شود.

لیپوساکشن با لیزر

در این روش از انرژی لیزر برای تخریب سلول‌های چربی استفاده می‌شود. این روش یکی از جدیدترین روش‌های لیپوساکشن است که با کمترین عوارض انجام می‌شود.

لیپوساکشن با لیزر

لیپوساکشن با ساکشن

در این روش از یک دستگاه مکش برای حذف چربی استفاده می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” لاغري با دستگاه ال پي جي | دستگاه لاغری lpg چیست؟ ” را نیز در وب سایت پزشکی دکتر سوشا بخوانید.

لیپوساکشن شکم چگونه انجام می‌شود؟

نوعی از لیپوساکشن که تحت عنوان تامی سنت (tumescent liposuction) نامیده می‌شود، یکی از متداول‌ترین روش‌های برداشت چربی اطراف شکم، ران، باسن و قوزک پا می‌باشد. همچنین این روش به عنوان بی‌خطرترین روش لیپوساکشن شکم در نظر گرفته می‌شود.

  • تامی سنت به این معناست که در ابتدا حجم بزرگی از یک محلول نمکی به بافت‌های چربی زیر پوست تزریق می‌شود. پزشک یک برش در ناحیه‌ای که قرار است درمان شود، ایجاد می‌کند. سپس یک لوله که به خلأ متصل است از طریق این ناحیه وارد می‌کند. پزشکتان با جابجا کردن این لوله سعی می‌کند بافت چربی را شل کند و به حرکت درآورد.
  • لیپوساکشن حدود 45 دقیقه الی 2 ساعت طول می‌کشد. زمان بهبودی بعد از لیپوساکشن تا دو هفته طول می‌کشد. تأثیر لیپوساکشن حدود 12-6 هفته بعد از جراحی دیده می‌شود.
  • بعد از انجام لیپوساکشن شکم، محل جراحی بانداژ می‌شود و از متقاضی خواسته می‌شود که یک لباس فشرده‌سازی مخصوص را به یک تا دو هفته به تن کند.
  • درد و کبودی ممکن است تا دو هفته طول بکشد و تورم ممکن است دو هفته تا دو ماه ادامه یابد.

برای لیپوساکشن شکم پیش چه کسی برویم؟

کلیه کسانی که مدرک پزشکی دارند، می‌توانند لیپوساکشن شکم را انجام دهند. با این وجود این جراحی به طور عمده توسط جراحان پلاستیک و متخصصین پوست انجام می‌شود. عمدتاً این نوع عمل در مطب یا کلینیک، تحت بیهوشی موضعی انجام می‌پذیرد. اما گاهی هم ممکن است پزشک کار شما را در بیمارستان و تحت بیهوشی عمومی انجام دهد. زمانی که خواستید یک پزشک خوب برای لیپوساکشن شکم پیدا کنید، دو نکته را مد نظر قرار دهید:

  • تحقیق کنید که پزشکتان دوره‌های مربوط به لیپوساکشن را گذرانده باشد.
  • درباره سابقه کاری و تجربه پزشک تحقیق کنید.

برای لیپوساکشن شکم پیش چه کسی برویم؟

ماندگاری لیپوساکشن شکم چقدر است؟

گرچه سلول‌های چربی برداشته‌شده دومرتبه بازگشت نمی‌کنند ولی به نظر می‌رسد که چربی بدن بعد از حدود یک سال به سطح قبلی خودش بازمی‌گردد. این اتفاق بیشتر هم در مورد چربی‌های ناحیه شکم اتفاق می‌افتد.

برخی از محققین معتقدند که بدن برای جبران چربی‌های از دست رفته تلاش می‌کند. به همین دلیل گرچه سلول‌های چربی موجود در ناحیه کاهش پیدا کرده‌اند، اما سلول‌های موجود چربی بیشتری تولید می‌کنند.

در مطالعه‌ای مشخص شد که اگر افراد بعد از انجام لیپوساکشن شکم، به طور منظم ورزش کنند، می‌توانند از بازگشت این چربی‌ها اجتناب کنید.

هزینه لیپوساکشن شکم چقدر است؟

هزینه لیپوساکشن به طور کلی از هر فردی به فرد دیگر متفاوت است. برای تعیین قیمت لیپوساکشن شکم توجه به موارد زیر ضروری است:

وسعت منطقه تحت درمان

مسلماً هزینه لیپوساکشن شکم یا کمر بیشتر از لیپوساکشن غبغب یا گونه‌ها خواهد بود.

سایز بدن فرد

افرادی که سایز بدنی بزرگ‌تری دارند نسبت به افراد با جثه کوچک‌تر می‌بایست هزینه بیشتری بری لیپوساکشن شکم و دیگر نواحی بپردازند.

سایز بدن فرد

روش انجام کار

تکنیک های جدیدتر لیپوساکشن که از لیزر یا فراصوت برای انجام کار استفاده می‌شود، مسلماً هزینه بیشتری دارند.

پزشکتان

لیپوساکشن شکم توسط پزشکان عمومی هم می‌تواند انجام شود اما مسلماً اگر شما به سراغ متخصصین پوست یا جراحان پلاستیک بروید، هزینه بیشتری را پرداخت خواهید کرد. بعلاوه اینکه هرچه پزشکتان تجربه بیشتری داشته باشد، هزینه بیشتری هم دریافت خواهد کرد.

 همچنین پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” معرفی جدیدترین روش های لاغری موضعی ” را در وب سایت پزشکی دکتر سوشا بخوانید.

 

منبع مقاله :

تهیه و ترجمه : سایت سلامت دکتر سوشا

بازگشت به صفحه مجله پزشکی و سلامت

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر