لاغری با دستگاه آر اف

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
لاغری با دستگاه آر اف

لاغری با دستگاه آر اف چگونه است؟

لاغری با دستگاه RF (Radiofrequency) نوعی درمانی غیر جراحی است که برای تغییر شکل بدن و صورت به کار می‌رود. این تکنولوژی یکی از جدیدترین روش‌های کاهش چربی بدن محسوب می‌شود که در آن از انرژی امواج صوتی استفاده می‌شود. این انرژی زمانی که به نواحی دارای چربی می‌رسد می‌تواند سلول‌های چربی را تخریب کند.

حرارت ناشی از لاغری با دستگاه آر اف باعث انقباض بافت‌های زیرین خصوصاً در سطح درم (یکی از لایه‌های پوست) می‌شود. بافت‌های نرم موجود در منطقه فشرده می‌شوند و حتی کلاژن سازی تحریک می‌شود. کلاژن پروتئینی است که قوام و انعطاف پوست را تأمین می‌کند.

لاغری با دستگاه آر اف یک روش بسیار متنوع است که می‌تواند در هر منطقه از بدن (از مناطق بزرگ مانند شکم تا مناطق بسیار کوچک مانند چانه)، برای زنان و مردان و برای مشکلاتی نظیر چین و چروک و سلولیت به کار رود.

در ادامه با مزایای لاغری موضعی با دستگاه RF بیشتر آشنا خواهید شد.

مقاله پیشنهادی دکتر سوشا : لاغري با دستگاه ال پي جي | دستگاه لاغری lpg چیست؟

لاغری موضعی با دستگاه آر اف باعث کاهش یا حذف سلولیت می‌شود

با توجه به اینکه پوست زنان متفاوت از مردان است، به طور کلی می‌توان گفت عارضه سلولیت مختص به زنان است. سلولیت ها معمولاً در اطراف باسن و در پشت ران زنان دیده می‌شوند که به طور کلی بیشترین چربی بدن در آنجا ذخیره می‌شود. سلولیت ممکن است در دیگر نواحی نظیر غبغب نیز دیده شود.

لاغری موضعی با دستگاه RF به شما کمک خواهد کرد تا از این سلولیت ها رها شوید. حرارت حاصل از دستگاه آر اف باعث انقباض و کاهش بافت‌های چربی زیر پوست می‌شود.

لاغری موضعی با دستگاه RF باعث کاهش بافت چربی می‌شود

بر خلاف سلولیت ها که چربی‌های پوستی عمیقی هستند که فقط در زنان ایجاد می‌گردند، دیگر چربی‌های بدن در هر دو مردان و زنان به وجود می‌آید. هم سلولیت و هم چربی یک وجه مشترک دارند: در هر دو بافت‌های چربی در بخش‌های زیرین پوست تجمع پیدا می‌کند.

خوشبختانه، لاغری موضعی با دستگاه RF می‌تواند به کاهش چربی‌های بدن در هر رده سنی که باشید کمک کند. گرمای حاصل لاغری با دستگاه آر اف موجب می‌شود که چربی‌های بدن، ذوب شده و از بدن دفع شود. در نتیجه می‌تواند نتیجه‌ای تقریباً مشابه با روش‌های جراحی کاهش چربی در بدن ایجاد کند. ( درباره ” دستگاه لاغری کویتیشن ” نیز در وب سایت دکتر سوشا بخوانید.)

لاغری موضعی با دستگاه RF باعث کاهش بافت چربی می‌شود

دستگاه آر اف باعث سفت شدن پوست می‌شود

پوست افراد به مرور زمان و با افزایش سن شل‌تر می‌شود و خطوطی روی آن نمایان می‌شود. البته همیشه به علت افزایش سن نیست که این اتفاق می‌افتد؛ بلکه گاهی ممکن است به دلیل تغییرات ناگهانی در وزن ایجاد می‌شود.

با دستگاه RF بافت‌های زیر پوست تحریک به کلاژن سازی می‌شوند. کلاژن باعث حفظ الاستیسیته (کشسانی) و قوام پوست می‌شود؛ بنابراین کسانی که از دستگاه آر اف برای صورت خود استفاده می‌کنند، می‌توانند صورتی جوان‌تر و شاداب‌تر داشته باشند.

لاغری موضعی با دستگاه RF باعث اصلاح شکل بدن می‌شود

اغلب روش‌های لیپوساکشن باعث صافی 100 درصد ناحیه نمی‌شوند و معمولاً یک برآمدگی‌هایی در نواحی ایجاد می‌شود. ولی در لاغری موضعی با دستگاه آر اف ضمن اصلاح خطوط و فرم بدن، این‌گونه برآمدگی‌ها به ندرت دیده می‌شود. (درباره ” عمل لیپوماتیک و مزایای آن نسبت به لیپوساکشن ” در وب سایت دکتر سوشا بخوانید.)

آیا لاغری با دستگاه RF باعث کاهش وزن هم می‌شود؟

زمانی که شما برای استفاده از این دستگاه به یک کلینیک زیبایی مراجعه می‌کنید، باید هدفتان لاغری موضعی با دستگاه آر اف باشد نه کاهش وزن. RF یک روش کاهش وزن نیست؛ بلکه لاغری با دستگاه آر اف از نوع موضعی می‌باشد.

استفاده از دستگاه لاغری موضعی RF باعث سفت کردن پوست ، کاهش چربی و سلولیت در مناطقی که به روش‌های کاهش وزن سنتی پاسخ نمی‌دهند، می‌شود. اکثراً این‌گونه چربی‌های مقاوم زمینه وراثتی دارند و با وجود رژیم غذایی و ورزش، از بین نمی‌روند. در این مواقع می‌توانیم از روش لاغری موضعی با دستگاه آر اف استفاده کنیم.

مقاله پیشنهادی دکتر سوشا : دستگاه لاغری کرایولیپولیز یا پیکرتراشی سرد چیست؟

آیا لاغری با دستگاه RF باعث کاهش وزن هم می‌شود؟

لاغری با دستگاه RF آسیبی به بدن می‌رساند؟

لاغری موضعی با دستگاه آر اف یک روش درمانی است که کمترین آسیب را به فرد می‌رساند؛ اما مسلماً نمی‌توان گفت که 100% بدون خطر است.

عوارض جانبی متداول لاغری با دستگاه آر اف عبارت‌اند از:

  • قرمزی پوست
  • تورم خفیف
  • حساسیت ناحیه تحت درمان
  • فرورفتگی ناحیه تحت درمان

منبع مقاله :

تهیه و ترجمه : سایت سلامت دکتر سوشا

بازگشت به صفحه مجله پزشکی و سلامت

بیماری های مرتبط با این مقاله
مشاهده و جستجوی بیماری های بیشتر

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر