فواید نگهداری گربه (خواص نگهداری گربه در خانه + نظر پزشکی)

مجله پزشکی و سلامت
1 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
فواید نگهداری گربه (خواص نگهداری گربه در خانه + نظر پزشکی)

فواید نگهداری گربه در خانه و مزایای سلامتی آن

مجله پزشکی و سلامتگربه حیوان خانگی شیرین و دوست داشتنی است که موجب طراوت و شادابی روحیه شما می‌شود و جالب است بدانید که فواید نگهداری گربه در خانه بسیار زیاد است و مزایای سلامتی و درمانی زیادی دارد. در این مطلب به چندین فواید نگهداری گربه در خانه اشاره می‌کنیم:

سلامت قلب از مزایای نگهداری گربه در خانه

نوازش گربه، نه تنها برای این حیوان خانگی آرام بخش است، بلکه برای صاحب آن نیز مفید می‌باشد. نوازش گربه به علت انتشار اکسی توسین (هورمون مربوط به پیوند عاطفی) می‌تواند موجب افت فشار خون شود. این هورمون در زمان به آغوش کشیدن فرد دیگر و یا شیر دادن مادر به نوزادش منتشر می‌شود. این کاهش در فشار خون و استرس ممکن است در دراز مدت مزایای سلامتی داشته باشد. با توجه به مطالعات انجام شده، خطر مرگ ناشی از حمله قلبی در صاحبان گربه 30% کمتر از افراد دیگر است. در واقع یکی از مهم‌ترین فواید نگهداری گربه در خانه ، حفظ سلامت قلب است.

خواص گربه (سلامت قلب از فواید نگهداری گربه در خانه)

همراهی با گربه

یکی از فواید نگهداری گربه در خانه ، آرام کردن خلق و خوی شما است. دوره نقاهت هر بیماری و یا عمل جراحی در افراد مختلف، متفاوت است و مطالعات نشان داده‌اند، افرادی که گربه دارند، سریع‌تر از بقیه به سلامتی کامل خود باز می‌گردند. سلامت جسمی و روحی بیشتر صاحبان گربه بعد از عمل جراحی و یا بیماری دلایل خاص خودش را دارد؛ نوازش یک حیوان خانگی مثل گربه آرامش بخش است و با گذراندن زمان با او، بیمار احساس بهتری خواهد داشت. گربه همراه خوبی برای همه مردم و سلامت انسان است تا غم و تنهایی خود را فراموش کنند و حال روحی و سلامت جسمی آن‌ها بهتر شود.

حیوان خانگی درمانی (گربه درمانی)

بیماران و کودکان مبتلا به اوتیسم می‌توانند از فواید نگهداری گربه در خانه بهره ببرند. مطالعات نشان می‌دهند که گربه نقش به سزایی در بهبود کودکان اوتیسمی و سلامت انسان دارد و به همین دلیل است که گربه به یک حیوان خانگی محبوب برای درمان بیماری‌های مختلف مانند اوتیسم تبدیل شده است.

کاهش آلرژی از فواید نگهداری گربه در خانه

فواید نگهداری گربه در خانه برای کودکان بسیار زیاد است و احتمال بیماری‌ها و مشکلات سلامتی بعدی در کودکان را کاهش می‌دهد. مطالعه‌ای در سال 2012 بر روی 397 کودک انجام شد که نشان داد، تماس با حیوان خانگی مانند گربه در اوایل سال‌های کودکی، موجب تقویت سیستم ایمنی کودک می‌شود و احتمال خطر بیماری‌های تنفسی و آلرژی را کاهش می‌دهد. فواید نگهداری گربه در خانه و مزایای سلامتی آن اثبات شده است و از بروز بیماری‌های بعدی در کودکان جلوگیری می‌کند.

خواص درمانی گربه

اما باز هم مراقب باشید

علاوه بر فواید نگهداری گربه در خانه دارد، نگهداری گربه در خانه ممکن است خطراتی نیز داشته باشد. به عنوان مثال، مدفوع گربه مقدار زیادی انگل توکسوپلاسما گوندی دارد که اگر به صورت تصادفی این انگل وارد بدن انسان شود، می‌تواند بیماری‌های جدی ایجاد کند. با توجه به گزارش‌های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، توکسوپلاسموز شدید می‌تواند موجب صدمه به مغز، چشم و یا دیگر اندام‌ها شود.

با این حال، احتمال ابتلا به توکسوپلاسموز در افرادی که با سیستم ایمنی ضعیف بیشتر از افراد سالم است؛ با این حال گاهی اوقات افراد با سیستم ایمنی قوی نیز ممکن است مشکلات و عوارض (صدمه به چشم) توکسوپلاسموز را تجربه کنند. علاوه بر این، دهان گربه نیز باکتری‌های خطرناکی دارد که می‌تواند موجب عفونت‌های جدی در انسان شود. اگر از گربه نگهداری می‌کنید، اجازه ندهید که گربه روی زخم و یا پوست شما را لیس بزند تا سلامتی شما به خطر نیفتد. اگرچه فواید نگهداری گربه در خانه ، زیاد است، اما باید نکاتی را در نگهداری گربه در خانه رعایت کنید تا سلامتی شما به خطر نیفتد.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

باسلام وخسته نباشيد. جايگزين و هم خانواده داروى سوكرالفيت چه دارويى ميباشد؟ چون دكتر اين دارو را تجويز كرده براى حيوان خانگى اما تمام داروخانه ها ميگويند اين دارو مورد مصرف قرار نميگيرد و دكترها نمى نويسند و ما هم نمياوريم

مشاهده کامل

با سلام ما تخصصی در زمینه دامپزشکی نداریم.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر