چه غذاهایی برای کودک زیر یک سال مناسب است

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
چه غذاهایی برای کودک زیر یک سال مناسب است

کودک زیر یک سال شما چه چیزی بخورد؟

مجله پزشکی و سلامتممکن است در طول یک سال اول، دندان‌های کودک شما جوانه بزند، اما دندان کودک زیر یک سال شما آن‌قدر قوی نیست که بتواند غذاهای سفت را بجود. سرلاک و غذاهای نرم بچگانه برایشان کسل کننده می‌شود و بعد از مدتی میلی به خوردن این غذاها ندارند. برای اینکه کودکتان غذاهای خوشمزه‌ی مناسب سنش را بخورد، می‌توانید برخی از غذاهای زیر را برایش تهیه کنید. مطمئناً این غذاها از سرلاک و آب‌نبات مغذی‌تر است و حس چشایی کودک شما را نیز تحریک می‌کند.

ماهی قزل‌آلا ، مغذی‌ترین غذا برای کودک زیر یک سال

ماهی قزل‌آلا را بپزید و سپس آن را با یک قاشق، کاملاً له کنید تا کودک زیر یک سال ، به راحتی بتواند این غذای مغذی را بخورد.

پای مرغ خوشمزه‌ترین غذا برای کودک زیر یک سال

پای مرغ خوشمزه و مغذی است و کودک زیر یک سال به راحتی می‌تواند این غذای نرم را بخورد. پای مرغ لاغر را بپزید تا به راحتی در دهان کودک بی دندان شما آب شود. می‌توانید چند قطعه مرغ را نیز همراه با پای مرغ بپزید و آن را له کنید تا کودک شما آن را بخورد.

پای مرغ خوشمزه‌ترین غذا برای کودک زیر یک سال

ماهی تن

به منظور تهیه غذا برای کودک خود ماهی تن تازه را بخرید و خودتان بپزید تا کودک دلبند شما بتواند آن را بخورد. ماهی تن بعد از پختن بسیار نرم است و کودک زیر یک سال نیز می‌تواند آن را بخورد.

نان غذایی برای کودک زیر یک سال

یک تکه نان گندم را به همراه نان سفید مخلوط کنید و آن را به قدری ریز کنید که کودک زیر یک سال بتواند آن‌ها را بخورد.

بلغور جو دوسر

جو دوسر به راحتی بلع و خیلی سریع هضم می‌شود و مناسب‌ترین غذا برای کودک است. بلغور جو دوسر را می‌توانید با مقداری شیر گرم و یک موز له شده به کودکتان بدهید.

بلغور جو دوسر

ماکارونی

ماکارونی غذای نرمی است و می‌توانید آن را با قاشق نرم‌تر کنید و این غذا را به کودک زیر یک سال خود بدهید.

آووکادو و موز

آووکادو خمیر نرمی در داخل یک ماسک است. موز را به همراه آووکادو له کنید و کمی شکر نیز به آن اضافه کنید تا خوشمزه شود و کودک زیر یک سال شما ، از این معجون خوشمزه بخورد.

زردآلو و پنیر

زردآلوی نرمی را انتخاب کنید ، پوست آن را بکنید و زردآلو را کاملا له کنید. کمی پنیر نیز به این میوه خوشمزه اضافه کنید تا کودک شما از مزایای میوه و لبنیات بهره ببرد.

زردآلو و پنیر

شیرینی

اگر شیرینی نرمی را تکه کنید و یک تکه از آن به کودک خود بدهید ، به راحتی آن را می‌خورد. سعی کنید یک شیرینی کامل را دست کودکتان ندهید ، زیرا ممکن است کودکتان مقدار زیادی از آن را بخورد و برایش خطرناک باشد.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی جزء سبزیجاتی است که به راحتی هضم می‌شود. پوست آن را بگیرید و گوجه فرنگی را قطعه قطعه کنید تا کودک زیر یک سال از خوردن این سبزیجات لذت ببرد و قوی شود.

پودینگ برنج

این غذا سیر کننده و شیرین است و برای رشد کودک زیر یک سال بسیار مفید می‌باشد.

پودینگ برنج

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر