علت اصلی ریزش مو چیست و بهترین راه های درمان ریزش مو کدامند

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
علت اصلی ریزش مو چیست و بهترین راه های درمان ریزش مو کدامند

علت اصلی ریزش مو چیست؟

مجله پزشکی و سلامتمو و شکل ظاهری آن نقش مهمی در میزان اعتماد به نفس شما بازی می‌کند. بنابراین ریزش مو می‌تواند تجربه آزاردهنده‌ای باشد، به خصوص زمانی که نتوانید علت اصلی ریزش مو و راهی برای درمان ریزش مو را بیابید. ریزش مو طبیعی است. اگر ریزش مو، روزانه 100-50 تار مو باشد، طبیعی است. اما اگر میزان ریزش موی بسیار بیشتر باشد، مشکل بزرگ‌تری و باید به دنبال علت اصلی ریزش مو باشید. علت اصلی ریزش مو زیاد و غیر قابل کنترل و راه درمان ریزش مو را در ادامه مطلب نام می‌بریم.

فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید محصولات مراقبت از مو

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه اینترنتی دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی محصولات آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 

کمبود پروتئین در رژیم غذایی ، علت اصلی ریزش مو

وجود پروتئین در وعده و رژیم غذایی، موجب رشد مو می‌شود. با توجه به موسسه پزشکی، فقدان پروتئین در رژیم غذایی موجب توقف رشد، تغییر رنگ و ریزش مو می‌شود. بر اساس گفته‌های متخصصان تغذیه و رژیم غذایی، زنان باید روزانه 46 گرم پروتئین دریافت کنند. پروتئین در منابع مختلف غذایی وجود دارد و صرفاً در گوشت نیست. اگر در وعده شام، نصف فنجان لوبیا بخورید، 11 گرم پروتئین دریافت خواهید کرد. با ترفندهای خاصی می‌توانید میزان دریافت پروتئین را در رژیم غذایی خود افزایش دهید تا درمان ریزش مو به واقعیتی تبدیل شود.

کمبود پروتئین در رژیم غذایی ، علت اصلی ریزش مو

علت اصلی ریزش مو ، کمبود آهن در رژیم غذایی

گیاه خواران و افرادی که گوشت کمتری در رژیم غذایی‌شان مصرف می‌کنند، نسبت به سایر افراد، دچار کمبود آهن و ریزش مو شدیدتری می‌شوند. یک رژیم غذایی فاقد آهن می‌تواند علت اصلی ریزش مو باشد. برای درمان ریزش مو زنان بین سنین 50-19 باید روزانه 18 میلی گرم و زنان بیش از 51 سال باید روزانه 8 میلی گرم آهن مصرف کنند. در نظر داشته باشید که نباید بدون مشورت با پزشک مکمل آهن مصرف کنید. به جای مصرف مکمل، می‌توانید رژیم غذایی خود را اصلاح کرده و با مصرف منابع غنی از آهن مانند صدف، دانه سویا، کدو، عدس و اسفناج با ریزش مو مبارزه کنید. تنها در شرایط کمبود آهن، پزشک به شما مکمل آهن تجویز خواهد کرد.

استرس شدید ، علت اصلی ریزش مو

شرایط بسیار ناراحت کننده و یا استرس‌زا مانند مرگ یک عزیز، مشغله‌های زندگی، مشکلات مالی و درگیری‌های ذهنی زیاد، می‌تواند علت اصلی ریزش مو باشد. ریزش مو می‌تواند چند هفته بعد از یک رویداد ناراحت کننده آغاز شود. این ریزش مو می‌تواند دائمی نباشد و با کنترل شرایط و بهبود حال روحی، درمان ریزش مو کحقق شود. سعی کنید برای درمان ریزش مو استرس خود را کنترل کنید.

استرس شدید ، علت اصلی ریزش مو

استفاده از ابزارهای خشن روی پوست سر

استفاده از ابزارهای بسیار داغ مانند اتوی مو و یا سشوار و مواد شیمیایی برای صاف و یا فر کردن مو می‌توانند علت اصلی ریزش مو باشد. استفاده دراز مدت از این وسایل و مواد شیمیایی سلامت مو را به خطر می‌اندازند و موجب ریزش مو می‌شوند. در واقع استفاده از ابزارهای مو یک بیماری همه‌گیر است که علت اصلی ریزش مو به حساب می‌آید. اگر به موهای خود با استفاده مکرر از این وسایل، آسیب رسانده‌اید، به کار خود ادامه ندهید و از ترمیم کننده‌های مو برای ترمیم مو و درمان ریزش مو استفاده کنید تا هر چه سریع‌تر ریزش موی شما کم شود.

زایمان ، علت اصلی ریزش مو

بدن زنان در دوران بارداری دچار تغییران هورمونی زیادی می‌شود مهم‌ترین تغییر، سطح استروژن بدن است که موجب می‌شود زنان طی 9 ماه بارداری دچار ریزش مو نشوند. بعد از زایمان و زمانی که فرزند شما به دنیا می‌آید، دچار ریزش مو دیوانه‌واری خواهید شد که متأسفانه راه‌حل سریعی برای درمان ریزش مو به خاطر زایمان وجود ندارد. اما خوب است بدانید که موهای شما دوباره رشد خواهند کرد و این ریزش مو بعد از زایمان، طبیعی است و جای نگرانی نیست.

زایمان ، علت اصلی ریزش مو

مشکل تیروئید

تیروئید شما مسئول کمک به تنظیم عملکردهای مهم بدن مانند چرخه قاعدگی، ضربان قلب و درجه حرارت بدن است. مشکل در این غده حیاتی می‌تواند بسیاری از جنبه‌های سلامت عمومی، از جمله سلامت موها را تحت تأثیر قرار دهد. کم کاری و یا پر کاری تیروئید هر دو می‌توانند موجب ریزش مو شوند. اگر به همراه ریزش موی غیر طبیعی، علائم دیگر بیماری تیروئیدی را نیز دارید، به پزشک مراجعه کنید تا با درمان مشکل تیروئیدی، درمان ریزش مو نیز انجام شود.

مصرف برخی داروها

برخی داروها، از جمله داروهای فشار خون می‌توانند علت اصلی ریزش مو باشد. ریزش مو از عوارض جانبی برخی از داروها است و اگر متوجه شدید که با مصرف داروی خاصی، دچار ریزش مو می‌شوید، راجع به ادامه مصرف دارو، با پزشک مشورت کنید.

مصرف برخی داروها

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر