عفونت دندان عقل بعد از کشیدن (هشدارهای لازم طی 24 ساعت)

مجله پزشکی و سلامت
1 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
عفونت دندان عقل بعد از کشیدن (هشدارهای لازم طی 24 ساعت)

عفونت بعد از کشیدن دندان عقل

مجله سلامتبا توجه به انجمن دندانپزشکی آمریکا، دندان عقل در عقب دهان واقع شده است و بین سنین 21-17 سالگی از لثه خارج می‌شود، البته برخی از افراد، دندان عقل نهفته دارند و باید با جراحی از لثه خارج شود تا موجب رشد نامناسب دندان‌های دیگر نشود. دندان عقل، دندان مولر سوم، نیز نامیده می‌شود و کشیدن آن به جراحی نیاز دارد. عفونت یک عارضه بالقوه بعد از کشیدن دندان عقل است، بنابراین باید به علائم عفونت دندان عقل بعد از کشیدن آن توجه کنید تا اگر احساس کردید که دندان عقلتان دچار عفونت شده است، با متخصص دندانپزشکی تماس بگیرید. در ادامه مطلب به چندین علائم عفونت بعد از کشیدن دندان عقل اشاره می‌کنیم.

مقالات پیشنهادی دکتر سوشا :بعد از کشیدن دندان عقل چه چیزهایی نخوریم؟

تورم و درد از نشانه‌های عفونت بعد از کشیدن دندان عقل

تورم بعد از کشیدن دندان عادی است و اغلب سه روز بعد از جراحی دندان عقل شروع به فروکش می‌کند. اگر تورم بعد از کشیدن دندان عقل، با وجود کمپرس سرد روی گونه یا فک، بیش از این مدت طول کشید، باید به عفونت دندان شک کنید. اگر تورم با درد مداوم، التهاب، حساسیت به لمس و مشکل باز کردن دهان همراه باشد ، به خصوص اگر درد شدیدی در سمت گوش احساس شود، ممکن است دچار حفره خشک بعد از کشیدن دندان عقل شده باشید. حفره خشک زمانی رخ می‌دهد که لخته خون روی زخم محل دندان کشیده شده، از روی آن کنده شود و احتمال عفونت نیز بالا رود. بهتر است با استفاده از توصیه‌هایی که در مطلب جلوگیری از تشکیل حفره خشک نام برده شدند، از تشکیل حفره خشک جلوگیری کرده و احتمال عفونت بعد از کشیدن دندان عقل را کم کنید.

تورم و درد از نشانه‌های عفونت بعد از کشیدن دندان عقل

تب از مهم‌ترین نشانه‌های عفونت بعد از کشیدن دندان عقل

افزایش درجه حرارت بدن یک استراتژی طبیعی برای کشتن باکتری‌ها و ویروس‌های خاص است و زمانی که بعد از کشیدن دندان ، دچار عفونت شده باشید، بدن به طور طبیعی تب می‌کند تا با عفونت مبارزه کند. البته کمی تب بعد از جراحی دندان عقل، عادی است، اما اگر تب شما بسیار بالا و مداوم بود، باید به دندانپزشک مراجعه کنید.

تب بعد از کشیدن دندان عقل

خروج ترشحات چرکی

آیا تا به حال، زخم بازی روی پوستتان داشته‌اید که چرک کرده باشد؟ ترشحات سفید و زرد رنگ روی زخم را دیده‌اید؟ زمانی که دندان خود را می‌کشید نیز جای زخم آن باز است و ترشحات زرد رنگ و چرک مانندی ممکن است روی زخم آن تشکیل شود. ترشح چرک روی محل زخم دندان کشیده شده، بوی بد و طعم نامطبوعی را در دهان شما ایجاد خواهد کرد، اگر مقدار این ترشحات چرکی شکل، زیاد باشد ، مطمئناً دچار عفونت شده‌اید و باید با مراجعه به دندانپزشک و مصرف آنتی بیوتیک مشکل خود را درمان کنید.

مقالات پیشنهادی دکتر سوشا : رفع بوی بد دهان بعد از کشیدن دندان عقل

هشدارهای لازم بعد از کشیدن دندان

اگر چه اکثر مردم بعد از کشیدن دندان عقل، دچار درد، تورم و ناراحتی می‌شوند ، اما عفونت عارضه بسیار شایعی نیست و اگر توصیه‌های تغذیه‌ای و مراقبتی که پزشک به آن‌ها کرده است را به درستی رعایت کنند، به سرعت بهبود می‌یابند. برای کاهش خطر ابتلا به عفونت بعد از کشیدن دندان عقل، حتماً توصیه‌ غذایی بعد از کشیدن دندان عقل و مواد غذایی مجاز بعد از کشیدن دندان عقل را بخوانید.
حتماً به علائم خود بعد از کشیدن دندان عقل، توجه کنید و اگر تب مداوم ، درد و تورم بعد از کشیدن دندانتان بیش از 4-3 روز ادامه پیدا کرد و یا بعد از 3 روز رو به افزایش بود، همچنین اگر 24 ساعت بعد از کشیدن دندان عقلتان متوجه افزایش خونریزی شدید، حتماً به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

© سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

سلام
من یک هفته پیش دندون عقلم رو عمل کردم اما ظاهرا موقع جراحی داخل لپم هم آسیب دید و مجبور به بخیه زدن اون هم شد. بعد از عکل همه توصیه ها رو رعایت کردم و مرتب هر یک ساعت یک بار آب نمک قرقره کردم اما الان کل دهنم به خاطر اون زخم داخل لپ طعم خیلی بدی شبیه آمپول بی حسی گرفته و بوی بدی هم میده. این طعم و بو طبیعی هستن یا دهنم عفونت کرده؟

مشاهده کامل

با سلام اگر یک هفته از زمان جراحی گذشته ،بوی بد دهان و تلخی مزه دهان می‌تونه از نشانه های اولیه عفونت باشد. البته تب و یا ملتهب شدن بافت ها نیز از علائم عفونت هستند ،اگر دچار تب و یا شدید تر شدن این عوارض شدید حتما به پزشک مراجعه کنید. با تشکر-سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام خسته نباشید، من ۱۸ سالمه ، دقیقا ۲۰ روز پیش یکی از دندون عقلامو جراحی کردم یکیشم بدون جراحی کشید دکتر ، و دقیقا ۲۰ روزه درد دارم … سه روز پیش متوجه یه حفره باز زیر قسمت جراحی شده ی دندون عقلم شدم که روش عفونت زرد نشسته بود ، اولش چون فکر میکردم غذا باشه با خلال برداشتم که با بوی بد و طعم بدی که تو دهن و دماغم پیچید و حفره ای که زیرش بود فهمیدم عفونت کرده ، به دکتر متخصص مراجعه کردم ، ایشون گفتن فقط با آب نمک و سرم شستشو با فشار روی حفره رو شستشو بدم ، و اینکه حفره دارم عادیه و حتی خودشون هم بعد ۵ سال حفره ی جای جراحی شده ی دندون عقلشونو دارن و نگران نباشم ، عفونت هم یعنی داره خوب میشه ….
ولی من از وقتی شستشو میدم دردمم کمی بیشتر شده ، هر چند ساعتی یبارم روی حفره پره عفونت میشه و با شستشو مقدار زیادیش پاک میشه اما داخلش بازم انگار عفونت چسبیده
اگه ممکنه راهنمایی کنید
منتظرم❤

مشاهده کامل

سلام
ببخشيد من دو روز پيش دندان عقلم رو كشيدم و تورمي نداره و تب شديدي هم ندارم
اما كنار حفره ي ايجاد شده در محل دندان عقل كشيده شده چند خط سفيد هستش
و گلو و گوشم هم بلافاصله بعد از جراحي شروع به درد گرفتن كرده
اين يعني عفونت داره؟

مشاهده کامل

با سلام
دیروز دندانپزشک دندان عقل من رو کشید و جراحی نکرد. بعد از اون تا الان از محل اون دندون مدام خون ریزی می کند و بند نیومده. می خواستم بدونم بعد از یک روز چیکار کنم خون ریزی بند بیاد؟

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
کاربر گرامی با سلام برای ایکه خونریزی بند بیاید میتوانید گاز استریل را بر روی محل زخم بگذارید و کمی فشار دهید. وقتی گاز کاملا از خون پر شد، آن را با یک گاز جدید جایگزین کنید از نوشیدن مایعات با نی پرهیز کنید این کار بدتر باعث فشار امدن و خونریزی میشود میتوانید کمپرس یخ را از بیرون صورت بر سمتی که دندان ان کشیده شده است بگذارید اگر همچنان با انجام این کارها خونریزی بند نیامد، به پزشک خود مراجعه نمایید
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام باعرزض پوزش… من حدود دوماه است دندان عقل در ردیف پایین انتهای دندانم را با جراحی کشیدم متاسفانه مثل یه زخم روی لثه محل بخیه شده سه هفته ظاهر شده وقتی زبونم بهش میخوره میسوزه از دهانشویه کلر هگزین استفاده میکنم بعضی اوقات هم بانمک شستشو میکنم ولی احساس میکنم داره بیشتر میشه اگه امکانش است راهنمایی کنید تا حالا خیلی مشورت گرفتم ولی بیهوده بوده ممنون ایا دچاره حفره خشک میشود… تشکر از لطف شما…

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
سلام دوست عزیز ببینید این مشکلی که در دهان شما ایجاد شده بیشتر شبیه التهاب هست تا عفونت(برحسب توضیحاتی که دادید) بنابراین در این مواقع استفاده از دهانشویه کلرهگزین و آب نمک میتونه التهاب رو تحریک کنه نه اینکه اون رو برطرف کنه
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

ببخشید من دندون عقلمو کشیدم نصفش مونده ایا این امر ضرر نداره ؟

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
با سلام در بیشتر مواقع قطعات باقی مانده از دندان ها خود به خود دفع میشوند، اما اگر قطعه بزرگ است بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا آن را خارج نماید چون میتواند باعث ایجاد عفونت و آسیب های جدی دیگر شود.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام من الان 4روزه دندون عقلم کشیدم باعث شده دندونای دیگه هم دردبگیره خود دندون عقلم خوب شده ولی دندونای دیگم درد گرفته فقط با ژلفن خوبم

مشاهده کامل

سلام سه ماه هست دندان عقلم کشیدم اما چند روزه جای آن درد دارد لطفا کمکم کنید درد دارم جواب بدهید
درد دارم
عفونت کرده آیا ؟

مشاهده کامل

دوست عزیز سلام معمولا بسیاری از افراد بعد از کشیدن دندان عقل دچار آبسه دندانی میشن زمانی که این آبسه در لثه پیشرفت کنه باعث درد شدید میشه پیشنهاد میکنم این مقاله رو به دقت مطالعه کنید و به توصیه های اون عمل کنید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر