سن استفاده از کرم دور چشم

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 6 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
سن استفاده از کرم دور چشم

چه زمانی استفاده از محصولات ضد پیری را شروع کنیم؟

سن استفاده از کرم دور چشم و دیگر محصولات ضد پیری پوست یک مقدار گیج‌کننده به نظر می‌رسد. برخی از مردم معتقدند که نباید استفاده از این کرم‌ها را زودتر از موعد شروع کنید، زیرا به پوستتان آسیب می‌رساند. برخی دیگر می‌گویند که اگر در استفاده از کرم دور چشم تعلل کنیم، باعث می‌شود که پوستمان تنبل شود و برای مراقبت از آن دیر شود. اما کدام دیدگاه صحیح است؟

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید فرایند پیری پوستتان را به تأخیر بیندازید و در عین حال زمان مناسب استفاده از محصولات مراقبت از پوست را نمی‌دانید، این مقاله را از دست ندهید. در اینجا قصد داریم سن استفاده از کرم دور چشم و دیگر محصولات پوست را به شما بگوییم و شما را با بهترین محصولات مراقبت از پوست آشنا کنیم.

فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید محصولات مراقبت از پوست

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه سلامت محور دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 

سن استفاده از کرم دور چشم چه زمانی است؟

مکانیسم‌های ضد پیری پوست از جمله تولید هیالورونیک اسید و کلاژن در اواسط دهه‌ی بیست زندگی شروع به کاهش می‌کنند. پوست ما از هیالورونیک اسید برای چاقی صورت استفاده می‌کند و کلاژن را برای قوام پوست به کار می‌برد. این موضوع راهنمایی دقیقی از سن استفاده از کرم دور چشم به شما می‌کند. (همچنین می‌توانید مقاله ” چگونه در یک هفته صورتمان را چاق کنیم ” را در وب سایت پزشکی دکتر سوشا بخوانید.

در زیر به طور خلاصه سن استفاده از کرم و دیگر محصولات مراقبت از پوست ذکر شده است:

  • کرم ضد آفتاب در سن 6 ماهگی شروع می‌شود. کرم ضد آفتاب بهترین و ساده‌ترین راه برای جلوگیری از پیری پوست است.
  • لایه‌بردار فیزیکی (اسکراب ملایم صورت) از 10 سالگی شروع می‌شود.
  • استفاده از لایه‌بردارهای اسيدي در سن 16 سالگي شروع می‌شود.
  • استفاده از سرم آنتی اکسیدان در سن 18 سالگی شروع می‌شود.
  • رتینول (Retinol) یا رتینوئید (که به منظور ضد پیری استفاده می‌شود) از سن 28 سالگی شروع می‌شود. رتینول برای افرادی که علائم پیشرفته‌تر پیری دارند، بیشتر توصیه می‌شود.
  • سن استفاده از کرم دور چشم از 21 سالگی می‌باشد.

سن استفاده از کرم دور چشم چه زمانی است؟

ضد آفتاب را در همه سنین استفاده کنید

بسیاری از مردم وقتی صحبت از سن استفاده از کرم دور چشم و دیگر محصولات پوستی می‌شود، هیچ‌گاه ضد آفتاب را به عنوان یک محصول ضد پیری تلقی نمی‌کنند. در اینجا توجه شما را به این نکته جلب می‌کنیم که کرم ضد آفتاب قدرتمندترین محصول آرایشی است که شما می‌توانید برای پیشگیری از پیری و چروک دور چشم و دیگر بخش‌های صورتتان استفاده کنید. (مقاله ” کرم ضد آفتاب خوب برای پوست خشک و چرب ” را در وب سایت پزشکی دکتر سوشا بخوانید.

مهم‌ترین علت پیری پوست ما نور آفتاب می‌باشد به طوری که بیش از 90% پیری پوست ما به دلیل نور خورشید اتفاق می‌افتد؛ بنابراین اگر سن استفاده از کرم دور چشم را می‌خواهید باید به شما بگوییم که در مورد محصولات مختلف تفاوت دارد. به خاطر خطراتی که نور آفتاب برای پوستتان دارد می‌بایست از 6 ماهگی از کرم ضد آفتاب استفاده کنید! بنابراین هر روز از یک کرم ضد آفتاب با SPF 15 یا بالاتر استفاده کنید.

مهم نیست که در چه فصلی یا در چه آب و هوایی هستید؛ در هر حال می‌بایست از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. احساس می‌کنید که در معرض نور خورشید قرار ندارید همچنان در معرض امواج خطرناک نور خورشید قرار دارید. مهم نیست که داخل ماشین، هواپیما یا کنار پنجره نشسته باشید، در هر حال باید از پوستتان در مقابل نور خورشید محافظت کنید.

ضد آفتاب را در همه سنین استفاده کنید

سن استفاده از کرم دور چشم از دهه 20 زندگی است

از 20 سالگی کم‌کم عادت‌های خوب مراقبت از پوست را در خودتان ایجاد کنید. خیلی مهم است که از بروز خطوط ناشی از افزایش سن در پوستتان جلوگیری کنید. تصمیماتی که در طول این دهه‌ها ایجاد می‌کنید می‌تواند پوست شما را در طولانی‌مدت تحت تأثیر قرار دهد. ظاهر پوست شما در 40 سالگی، 50 سالگی و 60 سالگی به آن‌ها بستگی دارد.

حال که سن استفاده از کرم دور چشم را دانستید به شما خواهیم گفت که استفاده از کدام محصولات دور چشم در این سنین توصیه می‌شود. (همچنین می‌توانید مقاله ” درمان افتادگی پوست بدون ضرر و طبیعی | بخش اول ” را در وب سایت پزشکی دکتر سوشا بخوانید.)

سن استفاده از کرم دور چشم از دهه 20 زندگی است

سرم های آنتی اکسیدان

سرم های آنتی اکسیدان دور چشم یک روش مؤثر برای روشن شدن، بازسازی و اصلاح ظاهر پوست شما هستند. آن‌ها می‌توانند خطوط و نقاط تیره روی پوست را به مرور زمان از بین ببرد. همچنین یک روش عالی برای محافظت از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد هستند. بهتر است سرم های آنتی اکسیدان را بعد از لایه‌برداری و قبل از استفاده از مرطوب‌کننده استفاده کنید؛ بنابراین قطعاً از یک سرم آنتی اکسیدان در برنامه مراقبت از پوست خود استفاده کنید.

سرم های آنتی اکسیدان

رتینول (پرو رتینول) برای دور چشم

این مشتقات ویتامین A یکی از محبوب‌ترین داروهای ضد پیری پوست می‌باشند. این ماده می‌تواند به لایه‌برداری پوست و بازسازی آن کمک کند و چین و چروک پوست را کاهش دهد. رتینول این کار را با خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد انجام می‌دهند. رادیکال‌های آزاد باعث پیری زودرس پوست می‌شوند.

رتینول (پرو رتینول) برای دور چشم

ویتامین سی برای دور چشم

ویتامین C یکی دیگر از آنتی اکسیدان های قوی است که می‌تواند ظاهر پوست را بهبود بخشد و آن را آب‌رسانی کند. ویتامین C همچنین می‌تواند به درخشان شدن پوست شما کمک کند. با افزایش سن، سرعت بازسازی پوست شما کاهش می‌یابد به طوری که به مرور زمان پوستتان کدر می‌شود. ویتامین C می‌تواند با این حالت مقابله کند و پوست شما را جذاب‌تر کند. متخصصان معتقدند که استفاده از ویتامین C باید توسط هر کسی که از پیری زودرس پوست نگران است، در دستور کار قرار گیرد.

ویتامین سی برای دور چشم

چای سبز

چای سبز یک کاتچین است که از خانواده آنتی اکسیدان ها است. به دلیل این ویژگی، چای سبز می‌تواند دارای ویژگی‌های آب‌رسانی و ترمیم‌کننده، به ویژه در پوست‌های حساس باشد.

چای سبز

اسیدهای هیدروکسی

اسیدهای هیدروکسی یک فرم مصنوعی از اسیدهای میوه هستند. هنگامی که از این کرم‌ها برای پوست استفاده کنیم، باعث شفاف شدن پوست می‌شوند. به این نکته توجه کنید که این کرم‌ها پوست شما را نسبت به خورشید حساس‌تر می‌کنند، بنابراین قبل از اینکه از منزل خارج شوید، از این کرم‌ها استفاده نکنید و استفاده از آن را برای شب‌ها بگذارید. با این وجود هنگام خروج از منزل حتماً از ضد آفتاب استفاده کنید.

اسیدهای هیدروکسی

کرم دور چشم

آنتی اکسیدان های موجود در بسیاری از محصولات ضد پیری می‌توانند به کاهش ظاهر خطوط صورت کمک کند. پیش از این که این خطوط به چین و چروک تبدیل می‌شود، ممکن است بخواهید روال مراقبت از پوست خود را تقویت کنید. در این مواقع می‌توانید از کرم دور چشم که دارای غلظت بالاتری (10 و بالاتر) از آلفا هیدروکسی یا اسید گلیکولیک است، برای پوستتان استفاده کنید. (همچنین می‌توانید مقاله ” درمان چروک زیر چشم در جوانی با بهترین راه حل ” را در وب سایت پزشکی دکتر سوشا بخوانید.)

کرم دور چشم

دیگر نکات مراقبت از پوست از 20 سالگی

  • در صورتی که مستعد خط لبخند هستید، مصرف لبنیات را قطع کنید. همچنین مصرف آب پرتقال را در صورت بروز خطوطی در گونه‌ها، محدود کنید.
  • بعد از شنا در استخر، رودخانه یا دریا (یک فعالیت محبوب در سنین 20 سالگی) هر 2 ساعت یک‌بار ضد آفتابتان را تمدید کنید. بسیاری از افراد روی مقدار SPF تمرکز می‌کنند در حالی که آنچه اهمیت دارد این است که به طور مکرر ضد آفتابتان را تجدید کنید.
  • برای کاهش خطوط پوستی صبح ناشتا از آب و آب لیموی داغ استفاده کنید. این کمک می‌کند که باکتری‌های داخلی از بین بروند و خطوط ناشی از فعالیت‌های آن‌ها کاهش پیدا کند.
  • از محصولات ضد آکنه قوی استفاده نکنید زیرا باعث خشکی شدید پوست می‌شوند. خشکی پوست باعث به دام افتادن چربی زیر پوست شده و منافذ را مسدود می‌کند. نتیجه این انسداد منافذ نیز ایجاد خطوط پوستی است. می‌توانید از ژل‌های پاکسازی پوست که فاقد سولفات هستند برای پاکسازی منافذ پوستتان استفاده کنید.
  • شب‌ها از مرطوب‌کننده استفاده کنید حتی اگر پوست چربی دارید. زمانی که پوستتان به اندازه کافی هیدراته نباشد، چربی بیشتری تولید می‌کند.
  • روزانه 8-7 ساعت بخوابید.

دیگر نکات مراقبت از پوست از 20 سالگی


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا : 


منبع مقاله :

تهیه و ترجمه : سایت سلامت دکتر سوشا

بازگشت به صفحه مجله پزشکی و سلامت

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر