سلامت مو | آسیب به سلامت مو هنگام خوابیدن

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
سلامت مو | آسیب به سلامت مو هنگام خوابیدن

راه‌های آسیب به سلامت مو

مجله پزشکی و سلامت : حفظ سلامت مو چیزی است که باید توجه بیش‌تری نسبت به آن داشته باشید تا بتوانید از زیبایی موهایتان لذت ببرید اما ابزارها و روش‌های متنوعی (سشوار کشیدن و یا هایلایت کردن مو) وجود دارند که سلامت مو های شما را به خطر می‌اندازند. علاوه بر این، یک سری از عادت‌های نادرست قبل از خواب نیز به سلامت مو آسیب می‌رسانند، که بهتر است این عادت‌های نادرست را بشناسید و با ترک این عادت‌های به حفظ سلامت مو هایتان کمک کنید.

فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید محصولات مراقبت از مو

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه اینترنتی دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی محصولات آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 

خوابیدن با موی دم اسبی بسته شده با کش تنگ

اگر شما هم عادت به خوابیدن با موهای بسته شده با کش تنگ و به شکل دم اسبی دارید، ممکن است صبح که از خواب بیدار می‌شوید، تعداد زیادی از موهایتان را روی بالش ببینید. کش تنگی که برای بستن موهایتان استفاده می‌کنید، ریشه موهای شما را تحت فشار قرار می‌دهد (به خصوص در هنگام خواب) و به همین دلیل دچار ریزش مو می‌شوید.
اگر این کار را به مدت طولانی انجام دهید، سلامت مو های شما به خطر می‌افتد و به مرور زمان به بیماری به نام کشش آلوپسی مبتلا می‌شوید که در این بیماری، موهای ناحیه پیشانی شما نازک و کوتاه می‌شوند. اگر می‌خواهید موهایتان را ببندید، بهتر است موهایتان را شل و به سمت بالای سرتان ببندید که در هنگام خواب، به ریشه موهایتان فشار نیامده و دچار ریزش مو نشوید.

خوابیدن با موی دم اسبی بسته شده با کش تنگ

به رختخواب رفتن با موهای خیس

اکثر مردم، در پایان روز برای تسکین درد و خستگی به حمام می‌روند و روز خود را با یک دوش آب گرم به پایان می‌رسانند. گاهی اوقات با همان موی خیسی که از حمام آمده‌اند به رختخواب رفته و می‌خوابند. خوب است بدانید که خیسی، گرما و رطوبت، شکنندگی مو را افزایش می‌دهد و اگر موهای شما خشک باشند، احتمال شکنندگی کمتری دارند. برای حفظ سلامت مو هایتان، حداقل کاری که می‌کنید، این است که ریشه موهایتان را با یک سشوار خشک کنید تا ریشه موهایتان دچار شکستگی نشوند و سلامت مو های شما حفظ شود.

خوابیدن بر روی بالش پنبه‌ای، خطری برای سلامت مو

بالش پنبه‌ای اصطکاک زیادی روی موهای شما ایجاد می‌کند و موجب می‌شود که موهای شما در هم رفته و خشن شوند. بهتر است بالش ساتن و یا ابریشمی نرمی را برای خوابیدن استفاده نمایید که موهای شما را زبر و گره خورده نکنند. اگر موهای خشک و یا فرفری دارید، بالش پنبه‌ای سلامت مو ی شما را به طور جدی به خطر می‌اندازد، زیرا موهای شما را زبر و شکننده‌تر می‌کند؛ بهتر است از روغن‌های طبیعی برای نرم کردن موهای خشک و یا فرفری خود استفاده نمایید.

خوابیدن بر روی بالش پنبه‌ای، خطری برای سلامت مو

استفاده نکردن از محصولات مراقبت از موی شبانه

اگر موهای خشک و شکننده‌ای دارید، با استفاده از یک ماسک موی مرطوب کننده شبانه، می‌توانید نرمی و لطافت موهایتان را حفظ کنید. محصولات مراقبت از مویی که باید در تمام طول شب روی موهایتان بمانند، برای حفظ سلامت مو هایتان مفید هستند و بهتر است از این محصولات استفاده کنید تا موهای زیبا و با طراوتی داشته باشید. برای استفاده از این محصولات مراقبتی، این محصولات را بر روی مو و یا ریشه موی خود بزنید و کلاه مخصوصی را روی موهایتان بکشید و سپس بخوابید.

شانه کردن مو، قبل از خوابیدن

شانه کردن مو قبل از خواب موجب سست شدن ریشه مو و افزایش احتمال ریزش آن می‌شود و به این ترتیب برای سلامت مو ی شما مضر می‌باشد.

مقاله پیشنهادی دکتر سوشا : مواد غذایی مناسب برای سلامت مو

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

 

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر