ریزش مژه و ابرو را چگونه درمان کنیم

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
ریزش مژه و ابرو را چگونه درمان کنیم

ریزش مژه و ابرو را چگونه درمان کنیم ؟ بسیاری از ما هر بار که به آینه نگاه می‌کنیم، متوجه ریزش مژه و ابرو هایمان می‌شویم و این موضوع ما را نگران می‌کند، آیا واقعاً راهی برای درمان ریزش ابر و مژه وجود دارد؟

♥♥

ریزش مژه و ابرو مشکلی شایع

مجله سلامتریزش مژه و ابرو یک مشکل شایع در میان بسیاری از افراد است، این در حالی است که همه افراد علاقه زیادی به داشتن مژه و ابرو پر دارند زیرا زیبایی افراد با پر بودن مژه و ابرو دو برابر می‌شود؛ به همین دلیل است که راه‌های درمان ریزش مژه و ابرو مورد توجه قرار گرفته است.

آیا شما هم درگیر ریزش مژه و ابرو هستید؟ مژه و ابرو های شما در اثر ریزش کم پشت شده‌اند؟ ریزش مژه و ابرو می‌تواند علل مختلفی داشته باشد که در ادامه مطلب به تفصیل، دلایل و راه درمان ریزش مژه و ابرو را توضیح می‌دهیم.

 

برای خرید انواع محصولات مراقبت پوست و مو از فروشگاه دکتر سوشا بر روی عکس کلیک کنید

فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید محصولات مراقبت از پوست

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه سلامت محور دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 

دلایل ریزش مژه و ابرو را پیدا کنید

معمولاً ریزش مژه و ابرو به طور موقت اتفاق می‌افتد و چیزی که در رابطه با این مشکل مهم می‌باشد، شناسایی علت اصلی ریزش مژه و ابرو است تا بتوان مناسب‌ترین راه درمان را برای آن پیدا کرد.

دلایل ریزش ابرو و مژه

اجازه دهید به بعضی از عوامل مسبب این مشکل اشاره کنیم:

ریزش مژه و ابرو ، توسط استرس

مطمئناً در مواقع خاصی، بیش از حد معمول دچار استرس هستید. استرس می‌تواند بدن شما را تحت تأثیر قرار داده و باعث تغییرات سوخت و ساز و نوسان در سطح کورتیزول بدن شود. این تغییرات در بدن در اثر استرس موجب ریزش شدید مژه و ابرو می‌شود.

ریزش مژه و ابرو در اثر اگزما یا درماتیت موضعی

اگزما یک بیماری جدی پوستی است که با قرمزی مزمن، خارش و ناراحتی همراه بوده و برای درمان آن باید به متخصص پوست مراجعه شود. این بیماری اگر در منطقه پلک و ابرو باشد، می‌تواند موجب ریزش مژه و ابرو شود. اگر به بیماری اگزما مبتلا هستید و ریزش موهای شما به خاطر این بیماری است، برای درمان ریزش مژه و ابرو باید با داروی مناسب اگزما را درمان کنید.

کندن ابرو و مژه از ریشه فولیکول مو

در اینجا به اپیلاسیون ابرو اشاره داریم. به طور معمول زمانی که مویی را از ریشه می‌کنید، حداقل دو هفته طول می‌کشد تا موی خود را دوباره ببینید؛ بنابراین باید مراقب باشید تا ابر و مژه هایتان را از ریشه نکنید، زیرا این کار می‌تواند موجب شود که آن‌ها را از دست بدهید.

مراقب باشید ابرو و مژه خود را از ریشه نکنید

برخی داروها ریزش مژه و ابرو را در پی دارند

برخی از داروها مانند داروهای درمان آرتریت، می‌تواند موجب ریزش مژه و ابرو شود. قبل از استفاده از داروها، در مورد عوارض جانبی آن‌ها از پزشک خود سؤال کنید.

ریزش مژه و ابرو در اثر تغییر در متابولیسم

به مرور زمان که شما سالخورده می‌شوید، متابولیسم شما نیز کند شده و این عدم تعادل منجر به ریزش مو می‌شود. در اثر تغییر متابولیسم، فولیکول موهای شما نیز کمتر تحریک شده و رشد موهای شما کندتر می‌شود، به همین دلیل زمانی که موهای مژه و ابرو شما می‌ریزد، مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا جایگزین شوند.

ریزش مژه و ابرو را چگونه درمان کنیم

درمان ریزش ابرو

افزایش مصرف روزانه اسید فولیک، مواد معدنی مانند گوگرد و ویتامین‌های A، B3 و E

چه غذاهایی این مواد ضروری را شامل می‌شوند؟

• مخمر آبجو
• تخم مرغ
• بوقلمون
• هویج
• کلم بروکلی
• پیازها
• هلو
• فلفل

روغن کرچک و رزماری

هر صبح و شب پنبه‌ای را به این روغن‌ها آغشته کرده و آن را بر روی ابروی خود ماساژ دهید، این کار رشد ابروی شما را تحریک می‌کند.

درمان ریزش ابرو

درمان ریزش مژه

ماساژ روغن زیتون راهی برای درمان ریزش مژه

روغن زیتون فولیکول مژه را تحریک به رشد می‌کند و به همین دلیل است که این روغن برای درمان ریزش مژه مؤثر است. می‌توانید هر شب قبل از خواب پنبه آغشته به روغن زیتون را بر روی مژه هایتان بمالید.

درمان ریزش مژه با وازلین

برای درمان ریزش مژه اولین کاری که باید انجام دهید این است که هر شب قبل از خواب آرایش صورت و چشم و ریمل مژه و ابروهایتان را پاک کنید و سپس برای تحریک رشد و قوی شدن مژه هایتان کمی وازلین بر روی مژه هایتان بزنید.

روغن کرچک درمان برای ریزش مژه

همان‌طور که می‌دانید، روغن کرچک یک ماده عالی برای درمان ریزش مو و تحریک رشد مجدد مو است. آسان‌ترین راه برای درمان ریزش مژه، ماساژ دادن پنبه آغشته به روغن کرچک بر روی مژه‌ها است. این کار را چندین هفته انجام دهید تا نتایج شگفت انگیز آن را برای درمان ریزش مژه و ابرو ببینید.

چای بابونه

اگر به دنبال راهی برای درمان ریزش مژه‌هایتان هستید، می‌توانید با یک سوآپ پنبه‌ای کمی چای بابونه را بر روی سراسر مژه‌هایتان بزنید.

درمان ریزش مژه


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا :

© سایت اطلاعات پزشکی دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

سلام. مدت یکساله ابروهام میریزه و الان 6ماهه که علاوه بر ریزش، شوره هم میده. توی این 6ماه دوباره به شدت پوستش خشک شده. پیشانی زیر ابروهامو گرفته. 26سالمه

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
با سالم برای تقویت ابروهای ریخته میتوانید از روغن فندق استفاده کنید. این روغن را از عطاری ها تهیه کنید و هر چه طبیعی تر باشد تاثیر آن بهتر است. اما دلیل ریزش ابرو و پوسته دادن آنها میتواند حساسیت باشد. باید بررسی کنید که آیا این علائم به صورت فصلی و در صورتی که ماده خاصی خورده میشود اتفاق می افتد یا خیر.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام من ریزش سکه ای در ریش سبیل مژه. ابرو ریزش دربدنم دارم برای درمان ان چه دارویی لازم است. سن ۳۱. جنس مذکر زمان شروع بیماری ۱۳۸۴

مشاهده کامل

مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر