درمان شوره سر با 9 روش خانگی (سریع و کم هزینه)

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
درمان شوره سر با 9 روش خانگی (سریع و کم هزینه)

شوره سر و رفع مشکل شوره سر با مواد طبیعی 

مجله پزشکی و سلامت : اگر شما جزء آن دسته از آدم‌هایی هستید که با مشکل شوره سر دست و پنجه نرم می‌کنید، مطمئناً با دانه‌های سفید روی ژاکت تیره خود آشنا هستید. شوره سر ممکن است در اثر شرایط مزمن پوستی مانند پوست خشک، حساسیت به محصولات موی خاص و یا در اثر شبه مخمری به نام مالاسزیا ایجاد می‌شود.مطمئناً برای درمان شوره سر خود، به دنبال شامپوهای ضد شوره متنوعی هستید و هزینه زیادی را برای درمان آن صرف می‌کنید، غافل از اینکه بدانید، می‌توانید با استفاده از درمان‌های خانگی ساده ، از شر شوره سر خلاص شوید. از مدت‌ها قبل درمان‌های خانگی مانند روغن نارگیل و یا آسپرین خرد شده برای درمان شوره سر ، رایج بوده‌اند. در این مطلب نیز بهترین درمان‌های خانگی شوره سر را برایتان بیان می‌کنیم.

روی موهایتان سرمایه گذاری کنید! (فروش انواع محصولات مراقبت مو)

درمان شوره سر با روغن نارگیل 

یک روش خانگی خوب برای درمان شوره سر ، استفاده از روغن نارگیل است. روغن نارگیل موجب کاهش رشد برخی از مخمرهای مسبب شوره سر می‌شوند. برای درمان شوره سر بهتر است 20-15 دقیقه کف سر خود را با روغن نارگیل ماساژ دهید. اگر می‌خواهید روغن نارگیل عمیق‌تر به کف سر شما نفوذ کند، بهتر است آن را آخر شب به کف سر خود بمالید و بعد از ماساژ، کلاهی روی سرتان بگذارید و اجازه دهید در تمام طول شب این کلاه روی سر شما باقی بماند تا روغن نارگیل به پوست شما نفوذ کند. توجه داشته باشید که روغن نارگیل بسیار چرب است و ممکن است چربی آن با یک بار شستشو از بین نرود.

درمان شوره سر با سرکه سیب و روش استفاده از سرکه سیب برای شوره سر 

سرکه سیب به خاطر PH بالایی که دارد، از رشد مخمرهای مسبب شوره سر جلوگیری می‌کند. برخلاف روغن نارگیل، نباید سرکه سیب را به طور مستقیم روی موهایتان بمالید. برای درمان شوره سر ابتدا باید سرکه سیب را با آب رقیق کنید (نصف لیوان سرکه سیب، نصف لیوان آب) و سپس مو و کف سر خود را حداقل 15 دقیقه در این محلول بخیسانید. سرکه سیب بوی تندی دارد که حتی بعد از شستشوی مو با شامپو نیز باقی می‌ماند اما تأثیر بسیار زیادی روی درمان شوره سر دارد. سرکه سیب برای درمان شوره سر ، بهتر از روغن نارگیل عمل می‌کند، به همین دلیل بهتر است بوی تند آن را تحمل کنید تا از شر شوره سر خلاص شوید.

سرکه سیب و درمان شوره سر

قرص آسپرین برای شوره سر 

مانند بسیاری از درمان‌های ضد شوره سر، آسپرین حاوی سالیسیلیک اسید است، که می‌تواند به کاهش پوسته‌پوسته شدن پوست سر کمک کند. برای استفاده از آسپرین برای درمان شوره سر ، چند آسپرین را خرد کرده و بکوبید، سپس پودر آسپرین را با آب مخلوط کنید و آن را بر روی پوست سر بمالید تا به مرور زمان شوره سر شما درمان شود. راه دیگر استفاده از آسپرین برای درمان شوره سر ، اضافه کردن آسپرین خرد شده به شامپو است تا با افزایش شوره سر مبارزه کند.

درمان شوره سر با آلوئه ورا

برخلاف دیگر راه‌های طبیعی ، این روش خانگی برای درمان شوره سر ، آلوئه ورا لزوماً موجب درمان شوره سر نمی‌شود، چرا که مخمر عامل شوره سر را ریشه کن نمی‌کند. با این حال، بدون مزایا نمی‌باشد، زیرا آلوئه ورا ضد التهاب است و التهاب و خارش ناشی از شوره سر را کاهش می‌دهد. ماساژ مقدار کمی آلوئه ورا بر روی پوست سر، موجب تسکین خارش و خنک شدن کف سر می‌شود.

درمان شوره سر با روغن درخت چای

یکی دیگر از ضد التهاب‌های طبیعی بزرگ، روغن درخت چای است، به همین دلیل است که اضافه کردن چند قطره از این روغن به شامپو، پوست سر شما را آرام می‌کند. به همین دلیل، استفاده از این روغن به افرادی که از شوره سر رنج می‌برند، توصیه می‌شود.

روغن درخت چای

جلوگیری از شوره سر با زنجبیل
زنجبیل برای خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی آن معروف است. در قدیم، برای کمک به هضم پروتئین و چربی مواد لبنی استفاده می‌شده است و برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش از آن استفاده می‌شده است. در بعضی از مردم دلیل ایجاد شوره عدم عملکرد مناسب دستگاه گوارش است. زنجبیل با بهبود کارایی روده‌ها می‌تواند شوره را نیز کم کند. زنجبیل همچنین خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی نیز دارد بنابراین می‌تواند در بهبود شوره‌ای که ناشی از میکروب‌ها هست نیز مناسب باشد.

خرید انواع محصولات ضد عفونی کننده و شامپو در فروشگاه دکتر سوشا

روی موهایتان سرمایه گذاری کنید! (فروش انواع محصولات مراقبت مو)

 

درمان سریع شوره سر با سیر
سیر از دیر باز به داشتن خصوصیات افزایش دهنده سلامتی نظیر بهبود بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان شناخته شده می‌باشد. این ماده غذایی همچنین به عنوان یک درمان طبیعی برای درمان شوره سر نیز مناسب است چون حاوی مقادیر بالایی از آلیسین می‌باشد. آلیسین خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد و می‌تواند به طور قابل توجهی در کاهش شوره مؤثر باشد.

 

درمان شوره سر با نخود فرنگی یا همان نخود سبز
این ماده غذایی با داشتن لیست طولانی از مواد مغذی مزایای فراوانی برای سلامتی و کاهش وزن دارند. حفظ سطح قند خون نیز یک اثر مهم این ماده غذایی است نخود فرنگی حاوی دو ماده بسیار مفید برای جلوگیری از شوره سر می‌باشد که شامل ویتامین B6 و روی است.

 

درمان شوره سر با تخمه آفتابگردان
تخمه آفتابگردان یکی از بهترین مواد غذایی برای افزودن به سبد غذایی برای کاهش شوره سر می‌باشد. این ماده غذایی سرشار از مواد غذایی است که به داشتن موهایی بدون شوره کمک می‌کنند. تخمه آفتابگردان حاوی مقادیر روی می‌باشد که برای کنترل کردن میزان تولید چربی پوست ضروری است. ویتامین B6 موجود در این ماده غذایی نیز نقش مهمی در بهبود فرایندهای متابولیکی دارد.

خرید انواع شامپو ضد شوره در فروشگاه دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر