راز سفید شدن پوست صورت [10 راز پرکاربرد و ساده]

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 6 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
راز سفید شدن پوست صورت [10 راز پرکاربرد و ساده]

راز سفید شدن پوست در چیست؟

مجله سلامتبه راستی چرا بسیاری از زنان آن‌قدر به ظاهر خود اهمیت می‌دهند و حتی حاضر به تغییر بخش‌های خاصی از بدن خود هستند تا آن‌ها را قابل قبول‌تر جلوه دهد؟
زندگی کردن در دنیای امروز بسیار سخت است زیرا همه افراد به دنبال چیزهای ناممکن و سخت هستند. یکی از مهم‌ترین خواسته‌های افراد در دنیای زیبایی، سفید شدن پوست است. همه افرادی که پوستی تیره دارند آرزوی سفید شدن پوست خود را دارند.

درست است که با ظهور فناوری، در حال حاضر دسترسی به درمان‌های مختلف زیبایی راحت‌تر شده است؛ اما ظاهراً، زیبایی و اسرار داشتن پوست خوب و سفید شدن پوست اختراع جهان مدرن نیست. مردم باستان با استفاده از گیاهان، پوست خود را بدون جراحی در حد قابل قبول نگه می‌داشتند. با کمال تعجب، این رازهای سنتی سفید شدن پوست ، هنوز هم بسیار مورد استفاده است. در اینجا اسرار زیبایی باستانی برای شفاف و سفید شدن پوست را معرفی می‌کنیم.

10 راز سفید شدن پوست با طب سنتی

سفید شدن پوست با صابون سیاه آفریقایی

منشأ صابون سیاه آفریقایی از غرب آفریقا است و این نام به خاطر رنگ سیاه طبیعی آن، به آن داده شده است. صابون سیاه آفریقایی با خواص ضد التهابی خود به تسکین سوزش پوست، اگزما، آکنه و حتی بیماری پسوریازیس کمک می‌کند. همچنین می‌توانید از صابون سیاه به دلیل ماهیت ملایم آن برای نوزادان استفاده کنید. این صابون به حفظ آنتی اکسیدان‌های خاصی مانند کاروتنوئیدها و سینامیک اسید کمک می‌کند و از این طریق می‌تواند از اکسیداسیون خودکار سلول‌های پوست جلوگیری کند، به این ترتیب یک صابون عالی برای سفید شدن پوست است.

لیمو ماده اصلی برای سفید کردن پوست

اگر در اینترنت راه‌های مراقبت و زیبایی پوست را جست و جو کنید، بی شک لیمو در تمامی موارد برای سفید شدن پوست توصیه شده است. به نظر می‌رسد که قدمت رابطه بین لیمو و مراقبت از پوست به دوران باستان برمی‌گردد. در یونان باستان، زنان آب لیمو را بر روی موهای خود می‌گذاشتند و جلوی نور خورشید قرار می‌گرفتند تا موهایشان بلوند طبیعی شود. گذشته از مو، لیمو یک ماده طبیعی مراقبت از پوست و جزء اصلی برای سفید شدن پوست است.

انار یک میوه عالی برای سفید کردن پوست

انار به دلیل محتوای ویتامین C و توانایی افزایش قدرت کرم‌های ضد آفتاب، یک جزء اصلی در صنایع تولید لوازم آرایش است. در عین حال انار یک مرطوب کننده فوق‌العاده برای پوست است. به مرور زمان که غشای سلولی پوست نازک‌تر می‌شود، آنتی اکسیدان‌های فراوان انار به سلول‌های بدن کمک می‌کنند تا آب جذب کنند. در واقع انار یک میوه عالی برای مقابله با خشکی پوست، چین و چروک، لکه‌های قهوه‌ای و آسیب‌های نور خورشید است و به همین دلیل برای سفید شدن پوست بسیار کارآمد است.

سفید شدن پوست با رویبوس آفریقایی

علاوه بر صابون سیاه آفریقایی که برای سفید شدن پوست معرفی شد، استفاده از رویبوس آفریقایی نیز یک راه دیگر برای رسیدن به زیبایی است. شما ممکن است مزایای رویبوس را به عنوان یک چای بشناسید؛ اما مطمئناً تا به حال راجع به مزایای زیبایی این ماده چیزی نشنیده‌اید. آیا می‌دانستید که از رویبوس برای تهیه محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شود؟ دلیل این است که رویبوس ضد حساسیت بوده و خواص آنتی اکسیدانی قوی دارد که به حداقل رساندن هر گونه آلرژی پوستی و بیماری‌های مختلف پوستی مانند پسوریازیس، اگزما و جوش کمک می‌کند. در عین حال، رویبوس برای محافظت از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و مواد سمی بسیار مفید است. به همین دلایل است که این ماده به عنوان یکی از اصلی‌ترین مواد برای سفید شدن پوست به شمار می‌آید.

گلاب برای سفید کردن پوست

ایرانیان یکی از اولین مردمان نخبه در جهان باستان می‌باشند؛ بنابراین، جای تعجب نیست که قبول کنیم آن‌ها تا چه میزان به جامعه مدرن امروز کمک کرده‌اند. گلاب از باستان تا به امروز به عنوان یکی از مهم‌ترین مواد برای زیبایی و مراقبت از پوست در میان ایرانیان شناخته شده است. گلاب که شامل 10 تا 50 درصد عصاره گل رز می‌باشد، یک پاک کننده مؤثر برای نرم کردن پوست است. در عین حال، پوست را آب رسانی کرده و به خاطر مقدار زیادی ویتامین A و E که دارد با رساندن مواد مغذی به پوست آن را صاف و سالم نگه می‌دارد. بسیاری از محصولات زیبایی حاوی گلاب هستند تا بتوانند به صورت طبیعی به سلامت و سفید شدن پوست کمک کنند. اگر به دنبال راهی برای سفید شدن پوست و زیباتر شدن آن هستید می‌توانید گلاب را قبل از خواب بر روی پوستتان زده تا از پوستتان محافظت کند و با آب رسانی به پوست، زیبایی و طراوت پوستتان را دوچندان کند.

فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید محصولات مراقبت از پوست

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه سلامت محور دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 

چای نوشیدنی برای سفید کردن پوست

جالب است بدانید که اولین بار چینی‌ها و ژاپنی‌ها بودند که چای را به تمام جهان معرفی کردند و به خاطر استفاده زیاد آسیایی‌ها از چای سبز و انواع دیگر چای است که اکثر آن‌ها اندامی لاغر و پوستی نرم و جوان دارند. انواع چای (چای سبز، سفید، پل یاس و …) به درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های پوستی کمک می‌کنند. چای سبز شاید محبوب‌ترین نوع در خانواده چای است که غنی از آنتی اکسیدان می‌باشد و بدن را در برابر رادیکال‌های آزاد که با بیماری‌ها و پیری در ارتباط هستند، محافظت می‌کنند. گذشته از این، پژوهشگران دریافتند که چای سبز قادر به احیای سلول‌های خشک پوست و در نهایت تغذیه پوست است. به سبب این مزایای چای سبز است که این نوشیدنی برای سفید شدن پوست و جوانی آن استفاده می‌شود.

صبح خود را با خوردن یک لیوان چای سبز شروع کنید تا علاوه بر لذت بردن از طعم آن، از مزایای بی شمار آن برای سفید شدن پوست ، گشاد شدن عروق خونی و کاهش سردرد بهره مند شوید. اگر علاقه‌ای به نوشیدن چای سبز ندارید، می‌توانید از محصولات مراقبت از پوستی که حاوی چای هستند، استفاده نمایید تا به راحتی به هدف سفید شدن پوست خود برسید.

هندوانه میوه‌ای برای سفید شدن پوست

هندوانه گذشته از عطر و طعم شیرینی که دارد، 90% آن آب است که می‌تواند به آب رسانی بدن و پوست شما به خصوص در تابستان کمک کند. علاوه بر اینکه این میوه یک آب رسان طبیعی است، در باستان از آن برای درمان تب استفاده می‌شد. این میوه دارای اسیدهای آمینه است که زیر بنایی برای ساخت کلاژن پوست هستند. علاوه بر این هندوانه آنتی اکسیدان‌هایی مثل کاروتنوئید، لیکوپن و ویتامین C دارد که به رفع چین و چروک، آب رسانی به پوست و سفید شدن پوست کمک می‌کنند. اگر شما به دنبال یک راه شیرین و خوشمزه برای آب رسانی و سفید شدن پوست خود هستید، هندوانه را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از محصولات مراقبتی حاوی هندوانه استفاده کنید.

سفید شدن پوست با ماسک خرمالو

خرمالو یک میوه ژاپنی است و شاید با فهمیدن این موضوع، متوجه شوید که چرا مردم ژاپن زندگی طولانی و پوستی عالی دارند. خرمالو حاوی مواد مغذی و ویتامین‌هایی مثل فسفر، کلسیم، آهن و منیزیم برای ارتقاء سطح سلامت هستند. از آنجایی که زنان ژاپنی از محتویات این میوه با خبر هستند، از دیرباز از ماسک خرمالو برای پاک‌سازی و سفید شدن پوست خود استفاده می‌کردند. ساخت ماسک خرمالو بسیار آسان است، به این صورت که خرمالو را پوره کرده و دو قاشق چای خوری خامه به آن اضافه می‌کنید و بعد از مخلوط کردن آن‌ها، این ماسک فوق‌العاده برای سفید شدن پوست را به مدت 10 دقیقه روی صورتتان می‌گذارید، سپس پوستتان را با آب گرم بشویید.

زعفران و سفید کردن پوست

زعفران نه تنها یک طعم دهنده عالی برای غذاهای ایرانی است، بلکه باید بگوییم که این گیاه یک محصول مراقبت از پوست فوق‌العاده می‌باشد که از دوران باستان مورد استفاده قرار گرفته است. در گذشته از زعفران به عنوان نوعی آرایش برای گونه‌ها استفاده می‌شد. همچنین باید بگوییم، تازگی یک مطالعه نشان داد که زعفران ایرانی یک کرم ضد آفتاب طبیعی است که حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان‌های محافظ و گلیکان سفت کننده پوست می‌باشد و برای محافظت پوست در برابر خورشید بسیار مؤثر است.

آب دریا و نمک دریایی برای سفید شدن پوست

اگر به یک فروشگاه لوازم آرایش و زیبایی بروید، مطمئناً یک یا دو محصول را می‌بینید که برچسب آب دریا یا نمک دریایی را دارند. آب دریا و نمک دریایی، به عنوان بخشی از روال مراقبت از پوست در ژاپن باستان مورد استفاده قرار می‌گرفت. در واقع، آب دریا و خامه یا نمک دریایی می‌توانند به عنوان لایه بردار بدن استفاده شود. همچنین می‌توانید برای صاف، سفت و سفید شدن پوست خود این مواد را بر روی پوستتان ماساژ دهید.


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا : 

© سایت اطلاعات پزشکی دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

سلام خسته نباشید
پوست من بر اثر مصرف لایه بردار به خاطر لک های جای جوش و خود جوش به شدت حساس شده دکتر یه دوره برام کورتون تجویز کرد که بیشتر باعث نازکی پوستم شده. با درمانهای لیزری تا حدی مشکل قرمزی پوستم رفع شده ولی جدیدا دونه های ریز و درشت قرمزی رو پوستم ظاهر میشه که به درمان مقاومه. حالا نمیدونم جوش رزاسه است یا چیز دیگه. البته من سایر علائم رزاسه از قبیل سوزش و قرمزی زیاد پوست رو ندارم. اینم متذکر بشم که این دانه های پوستی با مصرف ژل ریکاوری دکتر مورد که حاوی آزلائیک اسیده بهتر میشه ولی با قطع دارو دوباره عود میکنه. ممنون بابت وقتی که میزارین

مشاهده کامل

سوالات شما در تلگرام دکتر سوشا
اقای فرزاد : سلام صورتم خیلی جوشهای کموندی داشت هنوزم یه چند تای داره درمان نمیشدن تااینکه ترتونویین ایرانی استفاده کردم حالا یه چند تای دارم حالا صورتم پر لک قهویه ومنافظ پوستم بازه چکار کنم و چطور پوستی سفید داشته باشم

مشاهده کامل

مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر