راه‌های مقابله با دیابت کدامند

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
راه‌های مقابله با دیابت کدامند

مقابله با دیابت

مجله پزشکی و سلامت : از آنجایی که بیماری دیابت یکی از بیماری‌های شایع و دردسر آفرین است ، آشنایی با راه‌ها مقابله با دیابت بسیار اهمیت دارد. بیماری دیابت یک بیماری متابولیک مزمن است که میزان قند خون را افزایش می‌دهد و ممکن است در طول زمان منجر به آسیب‌های جدی به قلب، عروق خونی، چشم‌ها، کلیه‌ها و اعصاب شود. در چند دهه گذشته شیوع بیماری دیابت به طور پیوسته افزایش یافته است و برای معکوس کردن این روند ، باید در این راستا پیشگیری هدفمند و مراقبت مناسبی برنامه ریزی شود.

مهم‌ترین اقدامی که برای مقابله با دیابت باید انجام شود، بالا بردن سطح آگاهی مردم نسبت به بیماری دیابت و راه‌‌های مناسب برای پیشگیری و راهکارهای مناسب برای مقابله با دیابت است. زمانی که آگاهی مردم راجع به بیماری بالا باشد و تمام علائم، عواقب و راه‌های پیشگیری از بیماری را بدانند،به مرور زمان تعداد افرادی که به دام بیماری می‌افتند، کاهش می‌یابد و در نتیجه مرگ و میر ناشی از این بیماری نیز کاهش می‌یابد. به همین منظور راهکارهای مناسبی برای مقابله با دیابت را برای شما بیان می‌کنیم.

مقابله با دیابت و گسترش  آن

در سراسر جهان،روز به روز،تعداد افرادی که به بیماری دیابت مبتلا می‌شوند، افزایش می‌یابد. بخش بزرگی از این افزایش، به دلیل افزایش چاقی،عدم تحرک و اضافه وزن است.تا حدی که این بیماری میان کودکان نیز رایج شده است.با توجه به این آمار، باید اقدامات زیادی در رابطه با توقف گسترش این بیماری کرد و با افزایش تحرک،بهبود تغذیه و کاهش وزن، امکان ابتلا به بیماری دیابت را کاهش داد.

غذای سالم بخورید

یک رژیم غذایی سالم حاوی میوه‌ها و سبزیجات با قند و چربی‌های اشباع کم می‌تواند به مقابله با دیابت نوع 2 کمک کند و در صورتی که مردم این رژیم غذایی را رعایت کنند، این رژیم غذایی سالم در کنترل و مقابله با دیابت نوع 1 و 2 به آن‌ها کمک می‌کند.

غذای سالم بخورید

برای مقابله با دیابت فعال باشید

فعالیت بدنی – حداقل 30 دقیقه فعالیت با شدت متوسط (به طور منظم و در اکثر روزها) – می‌تواند به پیشگیری و مقابله با دیابت نوع 1 و 2 کمک کند و همچنین به افراد بیمار کمک می‌کند تا عوارض و بیماری دیابت نوع 1 و 2 را بهتر مدیریت کنند.

اگر شک دارید، آزمایش قند خون انجام دهید

اگرچه علائم بیماری دیابت شامل تشنگی، گرسنگی، کاهش وزن، خستگی و تاری دید هستند. با این حال، بسیاری از افراد مبتلابه بیماری دیابت هیچ نشانه‌ای ندارند. اگر فردی شک دارد که به دیابت مبتلا باشد، باید به پزشک و مراکز تخصصی مراجعه کند و با انجام آزمایش سنجش قند خون ، از وضعیت خود با خبر شود.

پیروی از داروها و توصیه‌های پزشکی برای مقابله با دیابت

برای مقابله با دیابت و کنترل قند خون طیف وسیعی از درمان‌ها وجود دارد ؛ از جمله از طریق غذا خوردن سالم، تحرک ، مصرف دارو ، کنترل فشارخون و اجتناب از مصرف دخانیات. افراد مبتلابه بیماری دیابت اگر یک برنامه درمانی مناسب را پیش بگیرند، به خوبی می‌توانند به زندگی خود ادامه دهند.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر