راز تناسب اندام مشهورترین ستاره‌های دنیا

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 5 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
راز تناسب اندام مشهورترین ستاره‌های دنیا

از پی بردن به راز تناسب اندام افراد مشهور تعجب نکنید

مجله پزشکی و سلامت : زمانی که شما کمر باریک و شکم صاف افراد مشهور جهان مانند کامرون دیاز(Cameron Diaz) ، جنیفر لوپز(Jennifer Lopez) ، جنیفر گارنر (Jennifer Garner) ، الیزابت برکلی (Elizabeth Berkley) و جسیکا آلبا (Jessica Alba) را می‌بینید، فوراً تعجب می‌کنید و به ذهنتان این سؤال خطور می‌کند، که راز تناسب اندام این افراد چیست؟
حقیقت این است که ستاره‌های دنیا ، خیلی سریع لاغر می‌شوند و تناسب اندام خود را حفظ می‌کنند ، این افراد به شدت ورزش می‌کنند و تغذیه سالمی دارند.راز تناسب اندام ، تغذیه و شیوه زندگی افراد مشهور جهان را در ادامه برایتان بیان می‌کنیم.

1- خوردن صبحانه راز تناسب اندام افراد مشهور

افراد مشهوری همچون جنیفر لوپز، لیه رمینی و پنه لوپه کروز توصیه می‌کنند، که حتماً 30 دقیقه بعد از بیدار شدن، صبحانه بخورید، زیرا با این کار پیام”من گرسنه نیستم” را به بدنتان می‌فرستید و بدن شروع به چربی سوزی می‌کند. پیشنهاد این افراد مشهور برای صبحانه، یک فنجان بلغور جو دوسر با مقداری میوه قطعه‌قطعه شده و نیمرو سفیده تخم‌مرغ است. بلغور جو دوسر و میوه سرشار از فیبر و سفیده تخم‌مرغ سرشار از پروتئین است، که باعث می‌شود که این صبحانه شما را کاملاً سیر کند. حتماً این راز تناسب را جدی بگیرید، زیرا تحقیقات نشان داده است، کسانی که در رژیم غذایی خود وعده صبحانه را می‌خورند، راحت‌تر لاغر شده و به تناسب اندام می‌رسند. صبحانه باعث آغاز سوخت و ساز شده و سبب می‌شود شما در طول روز احساس سیری بیشتری داشته باشید و در وعده‌های دیگر پرخوری نکنید.

2- ترک مصرف مواد غذایی سفید ، راز تناسب اندام افراد مشهور

زمانی که یک ستاره بازیگری برای بازی در فیلمی در حال کاهش وزن است ، مصرف هر نوع کربوهیدرات سفید، نان ، ماکارونی ، کوکی و برنج را قطع می‌کنند. “این غذاها سرشار از قند هستند و این بدان معنی است که بدن شما ابتدا قند را می‌سوزاند و سپس شروع به سوزاندن چربی‌های ذخیره شده می‌کند.بنابراین راز تناسب اندام افراد مشهور ترک مصرف مواد غذایی سفید است و برای اینکه بدن ذخایر چربی را بسوزاند، باید از مصرف مواد غذایی سفید دوری کنید و میوه و سبزیجات را جایگزین کربوهیدرات و نان و برنج نمایید. این درست است که فراورده‌های کربوهیدراتی سفید، قند و کالری بالایی دارند و محدود کردن مصرف آن‌ها، استراتژی خوبی برای تغذیه سالم و تناسب اندام است.اما باید در کنار آن حواستان به کالری و قند دریافتی از خوردن سایر مواد غذایی نیز باشد.

3- راز تناسب اندام ، خوردن سبزیجات

افراد مشهور در طول روز، سبزیجات آبکی و میوه‌هایی مانند کاهو، کرفس، لوبیا سبز، خیار، هندوانه، خربزه، پرتقال و انگور می‌خورند.سبزیجات و میوه‌ها سرشار از فیبر هستند و در معده حجیم می‌شوند ، در نتیجه احساس سیری بیشتری بعد از خوردن این مواد غذایی به شما دست می‌دهد. پس راز تناسب اندام افراد مشهور ، خوردن سبزیجات برای احساس سیری بیش‌تر است.
خوردن سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، گل کلم، کلم پیچ، کلم بروکسل، پیاز، لوبیا، سیب، گلابی و آلو آن‌قدر توصیه نمی‌شود زیرا منجر به تولید گاز شده و باعث نفخ می‌شوند. راز تناسب اندام ترک مصرف نوشیدنی‌های مصنوعی است زیرا این نوشیدنی‌ها چاق کننده هستند و همچنین باعث نفخ می‌شوند. به جای نوشیدنی‌های مصنوعی، نوشیدنی‌های رژیمی مثل چای قاصدک ، نوشیدنی‌های ادرارآور و نوشیدنی نعناع یا بابونه را بنوشید که برای سلامت بدن مفید هستند.

راز تناسب اندام ، خوردن سبزیجات

4- خوردن غذاهای تند، راز تناسب اندام افراد مشهور

افراد مشهوری مثل آنه هاتاوی (Anne Hathaway) و لیو تایلر (Liv Tyler) ، فلفل ، فلفل تند و سس قرمز تند را به فراوانی می‌خورند. فلفل طعم غذا را خوشمزه کرده و گرسنگی شما را کنترل می‌کنند و باعث می‌شود که شما کمتر غذا بخورید و همین راز تناسب اندام افراد مشهور است.
مطالعه‌ای در دانشگاه لاوال نشان داد، افرادی که مواد غذایی تند می‌خوردند ، کالری بیشتری نیز می‌سوزانند. درواقع فلفل سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد.نه تنها فلفل سوخت و ساز را بالا می‌برد و برای تناسب اندام مفید است ، ادویه‌جات دیگری مانند سیر که طعم غذا را خوشمزه می‌کنند نیز برای تناسب اندام بسیار خوب است و موجب می‌شود که شما از خوردن غذا احساس رضایت بیشتری کرده و درنتیجه پرخوری نکنید.

5- تنقلات ستاره‌های جهان

بسیار مهم است که هر 4-3 ساعت ، تنقلات کم کالری بخورید، زیرا این تنقلات موجب می‌شوند که قند خون شما افت نکند، زیرا افت قند خون باعث می‌شود که شما احساس گرسنگی کرده و پرخوری کنید.
تعدادی از تنقلاتی که افراد مشهور می‌خورند: برش‌های سیب، پنیر کم‌چرب رشته‌ای، سالاد مرغ ،کراکر و تعدادی انگور
بهترین تنقلات که راز تناسب اندام افراد مشهور هستند، نوعی تنقلات هستند که حاوی مقداری کربوهیدرات (برای شما انرژی فراهم کند) و پروتئین باشند تا از خوردن آن لذت ببرید و احساس رضایت کنید. چهار اونس آب میوه را با چهار اونس آب و تعدادی توت و یا یک موز مخلوط کنید، این مخلوط، یک اسموتی خوشمزه و کم‌کالری (200 کالری) برای میان وعده است.

6- راز تناسب اندام در خوردن مواد غذایی ارگانیک (آلی)

هورمون‌های موجود در مواد لبنی ، گوشت ، مرغ و بوقلمون سطح هورمون استروژن را بالا می‌برند و باعث می‌شود که چربی در بدن ذخیره شود. آفت‌کش‌هایی که برای میوه و سبزیجات استفاده می‌شوند ، فعالیت هورمونی بدن را مهار کرده و موجب افزایش وزن می‌شود.
مواد غذایی بسته بندی شده و آماده نیز مواد نگه‌دارنده و نمک زیادی دارند و به شدت چاق‌کننده می‌باشند.اما نمی‌توانیم بگوییم که تمام این مواد غذایی بسته بندی شده مضر هستند، زیرا انواعی از آن‌ها وجود دارد که کم چربی و نمک هستند و کالری آن‌ها نیز پایین است و برای سلامت بدن مضر نیستند.
مواد غذایی و مرغ‌های ارگانیک ، هورمون ندارند و در نتیجه برای سلامت و تناسب اندام مفید هستند. اما هنوز مدارک محکمی راجع به نقش مواد ارگانیک در کاهش وزن پیدا نشده است.

راز تناسب اندام در خوردن مواد غذایی ارگانیک (آلی)

7- وعده‌های غذایی افراد مشهور

افراد مشهور 3 وعده غذا می‌خورند و روزانه 1 لیتر آب می‌نوشند.آن‌ها روزانه 1700 کالری دریافت کرده و از خوردن شکر، سس و نمک زیاد اجتناب می‌کنند.
منوی غذایی یک روز این افراد و راز تناسب اندام آن‌ها
صبحانه: سفیده تخم‌مرغ، توت فرنگی و نان تست سبوس دار
میان ‌وعده: پنیر رشته‌ای کم‌چرب و بادام
نهار:سالاد با ماهی قزل‌آلا
میان ‌وعده:ماست کم‌چرب و میوه
شام: سینه مرغ پخته با آب لیمو و خردل ،سبزیجات و آب طعم دار غنی شده با ویتامین(هر بطری این آب‌ها 50 کالری دارد)

8- داروهای لاغری راز تناسب اندام افراد مشهور

این افراد داروهای لاغری و چربی سوز استفاده می‌کنند و گاهی مواد مخدر خاصی استفاده می‌کنند تا به تناسب اندام برسند و شما هرگز از این داروها یا مواد مخدر استفاده نکنید.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر