دلایل افسردگی در افراد مشهور و پولدار

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
دلایل افسردگی در افراد مشهور و پولدار

افسردگی در افراد مشهور

مجله پزشکی و سلامتافسردگی، اختلال افسردگی اساسی یا افسردگی بالینی نیز نامیده می‌شود، یک حالت ذهنی ساده نیست. افسردگی یک بیماری پزشکی است که می‌تواند به طور چشمگیری وضعیت جسمی و عاطفی فرد را تحت تاثیر قرار دهد و حتی افراد مشهور را نیز گرفتار خود کند. درد و رنج ناشی از افسردگی ممکن است فرد را در انجام کارهای روزمره و حتی حفظ روابط با خانواده و دوستان ، با مشکل مواجه کند.

حتما تعجب می‌کنید و با خودتان می‌گویید ، آیا می‌شود یک نفر مشهوریت ، پول و امکانات رفاهی داشته باشد و دچار افسردگی شود؟
افسردگی یک بیماری است که هیچ مرز اجتماعی یا اقتصادی ندارد و می‌تواند هر کسی را در هر زمانی پریشان کند.به همین دلیل است که افراد مشهور و پولدار از ابتلا به افسردگی مصون نیستند.
علت مستقیم و اصلی یورش افسردگی به سمت افراد مشهور و پولدار را نمی‌توان مشخص کرد ، اما افسردگی در این افراد ، علل و دلایل مختلفی دارد که عبارت‌اند از:

ژنتیک، عامل افسردگی

ژنتیک نقش اساسی در ابتلا به مشکلات ذهنی و روانی مانند افسردگی بازی می‌کند. اگرچه نوع ، شیوه و محل زندگی شما ، ممکن است احتمال افسردگی را تشدید کند ، اما یک شرایط ژنتیکی خاص می‌تواند احتمال ابتلا به افسردگی را در شما دو چندان کند.

شرایط استرس‌زا

تفکر همه ما به این گونه است که افراد مشهور در رفاه کامل زندگی می‌کنند و زندگی‌شان هیچ استرسی ندارد. افراد مشهور و پولدار زندگی عاری از مشکلات و آسوده خاطری ندارند ، مشهور بودن نیز مشکلات خاص خودش را دارد. زندگی افراد مشهور و پولدار نیز مملو از استرس است، استرس‌هایی مانند استرس‌های ناشی از روابط ، استرس‌ طلاق و هزار و یک شرایط استرس‌زای دیگر که باعث می‌شود این افراد مستعد ابتلا به افسردگی شوند.
هیچ کسی از نظر ابتلا به بیماری و یا افسردگی ایمن نیست ، همه افراد می‌توانند به افسردگی دچار شوند و ابتلا به افسردگی ارتباط نزدیکی به میزان استرس فرد دارد.

شرایط استرس‌زا

سوء مصرف مواد

مدت‌ها است که ارتباط نزدیک بین سوء مصرف مواد با افسردگی اثبات شده ، اما علت آن هنوز اثبات نشده است. از آنجایی که سوء مصرف مواد و الکل در افراد مشهور بیش‌تر از افراد دیگر است ، افسردگی نیز در این افراد به وفور دیده می‎شود. افراد مشهور و پولدار در مهمانی‌ها و در هر مراسمی ، این مواد را مصرف می‌کنند و این گونه مواد به وفور در دسترس این افراد است. به همین دلیل است که افراد مشهور و پولدار دچار افسردگی می‌شوند.

عدم تعدل هورمونی، عامل افسرگی

عدم تعادل هورمونی می‌تواند یک عامل اصلی برای ابتلا به بیماری‌های مختلف و افسردگی در افراد باشد.

انتقال دهنده‌های عصبی

اگر تعادل مواد شیمیایی مانند انتقال دهنده‌های عصبی مغز ، به هم بخورد ، احتمال بروز افسردگی افزایش می‌یابد.

انتقال دهنده‌های عصبی

تفاوت‌‌های بیولوژیکی

شکل فیزیکی مغز افرادی که دچار افسردگی هستند با افرادی که افسردگی ندارند ، متفاوت است. آنچه که باعث تفاوت فیزیکی مغز این افراد شده است ، هنوز شناخته شده نیست.

اتفاقات ناگوار دوران کودکی

هر اتفاق ناگواری در دوران کودکی ، می‌تواند فرد را مستعد ابتلا به افسردگی کند. اتفاقات دوران کودکی عواقب ناگوار زیادی دارد که یکی از این عواقب ، افسردگی است. با توجه به مطالعه‌ای بر روی افراد مشهور مبتلابه افسردگی ، اتفاقات ناگواری در دوران کودکی ، این افراد را رنجانده است و موجب شده که در دوران بزرگ‌سالی دچار افسردگی شوند. این اتفاقات ناگوار عبارت‌اند از : تجاوز ، آزارهای جنسی ، فوت پدر یا مادر ، خشونت‌های روحی و جسمی دوران کودکی و …

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر