دستگاه لاغری کویتیشن (لاغری با امواج صوتی فرکانس پایین)

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 6 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
دستگاه لاغری کویتیشن (لاغری با امواج صوتی فرکانس پایین)

 

دستگاه لاغری کویتیشن ( Ultrasonic Cavitation ) چیست؟

به زبان ساده، دستگاه لاغری کویتیشن یک روش درمانی برای دست یافتن به لاغری موضعی است که با استفاده از امواج صوتی با فرکانس پایین به تخریب سلول‌های چربی منتهی می‌شود. به دنبال استفاده از لاغری موضعی با دستگاه لاغری کویتیشن ، فرد ممکن است در نواحی تحت درمان تا چندین سانت کاهش سایز داشته باشد و در نهایت به تناسب اندام رسیده و باریک‌تر به نظر برسد. در واقع دستگاه لاغری موضعی کویتیشن ، با استفاده از فناوری پیشرو، سلول‌های چربی را به مایع تبدیل می‌کند که در نهایت با کمک سیستم تصفیه طبیعی بدن، جمع آوری و دفع می‌شود.

 

چاقی معضلی است که بسیاری از مردم جهان را درگیر خودش کرده و مطمئنا خیلی از مردم به دنبال راه‌هایی برای لاغری موضعی و کاهش سایز هستند. در واقع یکی از بزرگترین دغدغه‌های افراد در سراسر دنیا، شناخت روش های لاغری است که بتواند با کمترین خطر و در کمترین زمان بیشترین تأثیر را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد. لاغری با دستگاه لاغری کویتیشن یک جراحی غیر تهاجمی برای تناسب اندام محسوب می‌شود که این روزها طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید دستگاه لاغری کویتیشن با چه مکانیسمی به تناسب اندام خصوصاً به صورت لاغری موضعی کمک خواهد کرد.

لاغری با دستگاه لاغری کویتیشن در طول چند سال گذشته محبوبیت زیادی به دست آورده است؛ زیرا روش قدیمی‌تر و سنتی لیپوساکشن (Liposuction) یک روش تهاجمی برای حذف چربی محسوب می‌شود در حالی که لاغری موضعی با استفاده از دستگاه لاغری کویتیشن اینگونه نیست. برای آشنایی کامل شما با دستگاه لاغری موضعی کویتیشن ، معایب، مزایا و پاسخ به سؤالات شما در مورد این روش جدید لاغری موضعی توجه شما را به ادامه این مطلب جلب می‌کنیم.

 

تصویر دستگاه لاغری کویتیشن

 

بیشتر بخوانید : معرفی جدیدترین روش های لاغری موضعی

 

دستگاه لاغری موضعی کویتیشن چگونه عمل می‌کند؟

در لاغری با استفاده از دستگاه لاغری موضعی کویتیشن ، دستگاه‌های غیر تهاجمی مناطق خاصی از بدن را با استفاده از امواج صوتی با فرکانس پایین (علت اینکه واژه ” اولتراسونیک ” نیز گاهی در کنار کویتیشن آورده شده و به صورت ” کویتیشن اولتراسونیک “ خوانده می‌شود، نیز همین است) مورد هدف قرار می‌دهند. این فرآیند لایه سلول‌های چربی موجود در زیر پوست را گرم و مرتعش می‌سازد. فشار ناشی از دستگاه لاغری کویتیشن، در نهایت سبب می‌شود که سلول‌های چربی به از حالت جامد به مایع تبدیل شده و به جریان خون آزاد شوند. طرفداران لاغری موضعی با دستگاه لاغری کویتیشن ، معتقدند که پس از انجام آن، بدن قادر به برداشت و پردازش این اسیدهای چرب از طریق دستگاه تصفیه بدن یعنی سیستم لنفاوی خواهد بود.

 

آیا دستگاه لاغری کویتیشن واقعاً تأثیرگذار است؟

بله اما نتایج ممکن است متفاوت باشد! بسته به وضعیت سلامتی و فرم بدن شما، ممکن است نتایج حاصل از دستگاه لاغری موضعی کویتیشن ، به میزان قابل توجهی کاهش یافته یا برعکس، نتایج بیشتر و ماندگارتری حاصل گردد.

تصویری از دستگاه لاغری موضعی کویتیشن در حال فعالیت

 

چه انتظاراتی می‌توانم از دستگاه لاغری موضعی کویتیشن داشته باشم؟

نتایج حاصل از لاغری موضعی با دستگاه لاغری کویتیشن ، از فردی به فرد دیگر متفاوت است. با این حال، اکثر طرفداران دستگاه لاغری موضعی کویتیشن ادعا می‌کنند که شما ممکن است سه نتیجه زیر را ببینید:

1. سفتی و قوام پوست و کاهش سلولیت (به علت تولید الیاف کلاژن و الاستین جدید)
2. کاهش سایز در منطقه درمان شده (به علت رها شدن سلول‌های چربی آن ناحیه)
3. ظاهر کلی زیباتر و اندامی متناسب تر (به علت ترکیبی از منافع ذکر شده در بالا)

 

در چه مناطقی می‌توان از دستگاه لاغری کویتیشن برای لاغری موضعی استفاده کرد؟

لاغری موضعی با دستگاه لاغری موضعی کویتیشن می‌تواند در قسمت‌های زیر مورد استفاده قرار گیرد:

• شکاف شکم
• ران
• باسن
• چهره (چانه و گونه)
• قسمت فوقانی بازو
• کمر (در ناحیه گودی کمر که به دستگیره عشق معروف است)
• پشت کمر (در ناحیه خط سینه بند)
• زانوها

 

هزینه کویتیشن و قیمت هر جلسه کویتیشن چقدر است؟

تقریبا قیمت هر جلسه از 100 هزار تومان شروع می شود. اما هزینه لاغری موضعی با دستگاه لاغری کویتیشن به میزان قابل توجهی بستگی به وسعت منطقه درمانی و تراکم چربی، تعداد جلسات مورد نیاز برای رسیدن به نتیجه مطلوب و هزینه دریافتی توسط متخصص دارد، اما معمولاً انتظار می‌رود بین 750 هزار تا 1 میلیون تومان برای هر دوره پرداخت شود.

 

تعداد جلسات لاغری موضعی با دستگاه لاغری کویتیشن چقدر است؟

اگرچه اکثر موافقان دستگاه لاغری کویتیشن ادعا دارند که نتایج پس از اولین جلسه درمانی، مشاهده خواهد شد ولی با این حال پیشنهاد می‌دهند که برای دستیابی به نتایج مطلوب تعداد جلسات مورد نیاز بین 12-8 جلسه خواهد بود. تعداد دقیق جلسات مورد نیاز برای لاغری موضعی با دستگاه لاغری کویتیشن ، به عواملی مانند سن، وزن و وسعت منطقه تحت درمان، بستگی خواهد داشت.

 

هر جلسه لاغری موضعی با دستگاه لاغری کویتیشن چقدر طول خواهد کشید؟

به طور کلی هر جلسه لاغری موضعی با دستگاه لاغری کویتیشن بین 30-25 دقیقه برای هر قسمت از بدن، طول می‌کشد.

 

فاصله بین جلسات لاغری با دستگاه لاغری کویتیشن چقدر است؟

72 ساعت باید بین جلسات فاصله بیندازید تا بدن بتواند چربی را از بدن تصفیه کند.

 

نتایج لاغری موضعی با دستگاه لاغری کویتیشن چقدر ماندگاری دارد؟

لاغری موضعی با دستگاه لاغری کویتیشن سلول‌های چربی را به طور کامل از بین نمی‌برد؛ بلکه تنها محتویات آن‌ها را پاکسازی می‌کند؛ بنابراین سلول‌های چربی قادر به ذخیره دوباره چربی هستند. پیروی از یک رژیم متعادل تنها راه برای اطمینان از نتایج پایدار است. کسانی که کالری بیشتری مصرف می‌کنند، میزان تأثیر حاصل از لاغری موضعی با دستگاه لاغری موضعی کویتیشن را در طول زمان، کاهش خواهند داد.

 

بیشتر بخوانید : لیزر لیپولیز | آیا روش لیزر لیپولیز برای لاغری مؤثر است؟

 

آیا می‌توان با دستگاه لاغری کویتیشن وزن از دست داد؟

لاغری موضعی کویتیشن یک روش برای کاهش وزن نیست بلکه روشی برای تغییر شکل و کاهش سایز بدن و به عبارت دیگر، لاغری موضعی می‌باشد. لاغری موضعی با دستگاه لاغری کویتیشن ، به خصوص برای کاهش نوع خاصی از چاقی، معروف “سلولیت” است که با رژیم غذایی و ورزش نمی‌توان آن‌ها را از بین برد. دستگاه لاغری موضعی کویتیشن سلولیت را بدون آسیب رساندن به سیستم عروقی از بین می‌برد و برای فرد تناسب اندام و کاهش سایز را به ارمغان خواهد آورد.

 

آیا لاغری با دستگاه لاغری کویتیشن دردناك است؟

خیر، لاغری موضعی با دستگاه لاغری کویتیشن ، یک روش بدون درد برای رسیدن به تناسب اندام است. ممکن است گاهی در موضع تحت درمان، قرمزی خفیفی ظاهر شود، اما بعید است که درد خاصی ایجاد کند. اندکی حرارت از دست‌ها در طول درمان احساس می‌شود که کاملاً قابل تحمل است. لاغری با دستگاه لاغری موضعی کویتیشن یک روش غیر جراحی ، بدون بیهوشی و به اصطلاح غیر تهاجمی (بدون برش، بدون زخم و بدون نیاز به دوران استراحت مطلق پس از عمل) برای رسیدن به تناسب اندام و کاهش سایز می‌باشد و بعد از درمان، هیچ نیازی به استراحت مطلق در منزل نخواهد بود و فرد می‌تواند به سرعت به روال عادی زندگی بازگردد.

 

معایب دستگاه لاغری کویتیشن چیست؟

تاکنون گزارش خاصی مبنی بر وجود عارضه ناشی از لاغری موضعی با دستگاه لاغری کویتیشن ارائه نشده است؛ لاغری موضعی با دستگاه لاغری موضعی کویتیشن ، به طور کلی روشی کم خطر و بدون عارضه برای کاهش سایز و رسیدن به تناسب اندام ، محسوب می‌گردد.

 

موارد ممنوعیت استفاده از لاغری موضعی با دستگاه لاغری کویتیشن چیست؟

رسیدن به تناسب اندام با کمک دستگاه لاغری موضعی کویتیشن برای همه نیست. با وجود اینکه این روش لاغری موضعی یک روش کم خطر و ایمن محسوب می‌شود، اما گاهی استفاده از دستگاه لاغری کویتیشن برای درمان چربی‌های موضعی، منع مصرف دارد. چنین مواردی بستگی به تاریخچه پزشکی فرد دارد؛ بنابراین افراد دچار وضعیت‌هایی نظیر نارسایی کلیوی، نارسایی کبدی، بیماری قلبی، تپش قلب، بارداری، شیردهی و غیره نامزد مناسبی برای استفاده از روش لاغری موضعی با دستگاه لاغری کویتیشن نخواهند بود.

موارد ممنوعیت استفاده از لاغری موضعی با دستگاه لاغری کویتیشن چیست؟

 

قبل از اقدام به لاغری با دستگاه لاغری کویتیشن باید چه کارهایی انجام دهیم؟

برای رسیدن به تناسب اندام و کسب بهترین نتایج لاغری با دستگاه لاغری کویتیشن ، توصیه می‌شود فرد از رژیم غذایی کم کالری پیروی کند و حداقل 1.5 لیتر آب قبل و بعد از هر جلسه درمانی لاغری موضعی ، بنوشید. آب آشامیدنی عاملی ضروری برای از بین بردن چربی است. انجام ورزش منظم مانند پیاده روی و سایر فعالیت‌های هوازی نیز باید به سیستم تصفیه بدن برای حذف چربی‌های ذوب شده، پس از قرار گرفتن تحت دستگاه لاغری کویتیشن ، کمک خواهد کرد.


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا :

 

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

بیماری های مرتبط با این مقاله
مشاهده و جستجوی بیماری های بیشتر

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر