دستگاه لاغری lpg چیست؟ و چگونه عمل می کند؟

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 6 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
دستگاه لاغری lpg چیست؟ و چگونه عمل می کند؟

دستگاه لاغری موضعی ال پی جی چیست؟

دستگاه لاغری lpg دارای دو تکنیک می‌باشد: لیپوماساژ (Lipomassage) که سلولیت را درمان می‌کند؛ و اندرمولیفت (Endermolift) که برای مقابله با چین‌وچروک و نشانه‌های دیگر پیری صورت به کار می‌رود. در این مقاله قصد داریم بیشتر در مورد نقش دستگاه lpg در لاغری موضعی صحبت کنیم.

دستگاه لاغری lpg یک روش درمانی غیرتهاجمی برای لاغری موضعی و از بین بردن سلولیت است. درواقع این یک دستگاه ماساژ مخصوص است که باعث شکستن رشته‌های سخت چربی سلولیت را می‌شکند به‌طوری‌که بدن می‌تواند آن‌ها را با سرعت جذب کند.

 

سلولیت چیست؟

سلولیت نوعی چربی است که بعدازاینکه در بدن شما ایجاد گردد، تقریباً برای تمام عمر همراه شما خواهد بود. زنان نسبت به مردان با احتمال بیشتری دچار سلولیت می‌شوند؛ تقریباً 85 درصد از زنان در سن 40 سالگی سلولیت دارند. آکادمی پوست آمریکا سلولیت را به‌عنوان شیوه‌ای برای ذخیره بلندمدت چربی در بدن زنان معرفی می‌کند تا برای دوران بارداری و شیردهی در دسترس باشند. سلولیت معمولاً در باسن و ران تشکیل می‌شود، اما شما همچنین ممکن است در زانوها، مفصل ران، شکم و زیر بازوهای خود نیز دچار آن بشوید. کار دستگاه لاغری lpg از بین بردن این سلولیت ها می‌باشد.

 

دستگاه لاغری موضعی lpg چگونه کار می‌کند؟

دستگاه لاغری ال پي جي یک روش درمانی ملایم و آرامش‌بخش است که یک احساس عمومی از سلامتی و سرزندگی فراهم می‌کند. این یک روش درمانی غیرتهاجمی است که شامل هیچ تداخل پزشکی نمی‌شود و در آن از مواد شیمیایی، کرم‌ها یا ژل‌ها استفاده نمی‌شود.

لاغری با دستگاه لاغری موضعی lpg معمولاً دردناک نیست و حسی شبیه ماساژ عمیق برای فرد ایجاد خواهد کرد. این روش حتی می‌تواند آرامش‌بخش باشد. در طول درمان، یک غلتک مکانیکی بر روی بدن حرکت داده می‌شود. هم‌زمان، یک دستگاه مکش نیز در ناحیه سلولیت تحت درمان حمل می‌شود. دستگاه لاغری موضعی lpg، خون و اکسیژن را به مناطق سلولیت افزایش می‌دهد و پس‌ازآن مایعات خارج‌شده از سلول‌ها از طریق ادرار حذف می‌شوند. زیرا اعتقاد بر این است که سلولیت باعث افزایش تجمع آب در بدن می‌شود و یکی از اثرات این دستگاه خارج کردن آب اضافی از بافت‌ها است. هنگامی‌که درمان با دستگاه لاغری lpg را آغاز می‌کنید، می‌بایست روزانه حداقل هشت لیوان آب بنوشید تا دچار کم‌آبی نشوید.

فرد تحت درمان در طول جلسات درمانی از یک جوراب مخصوص LPG استفاده می‌کند. این جوراب به آرامش بخشیدن و افزایش اثربخشی دستگاه لاغری lpg کمک می‌کند.

 

دستگاه ال پی جی برای لاغری در کدام نواحی استفاده می شود؟

از دستگاه لاغری lpg می‌توان در تمام نقاط بدن استفاده کرد (حتی برای کاهش چین‌وچروک‌های ریز صورت نیز استفاده می‌شود). دستگاه لاغری ال پي جي بیشتر برای درمان سلولیت یا چربی‌های موضعی بدن که با ورزش و رژیم برطرف نشده‌اند به کار می‌رود. شایع‌ترین نقاطی که دچار سلولیت می‌شوند عبارت‌اند از:

  • بازوها
  • شکم
  • باسن
  • ران
  • پهلوها
  • سینه و عضلات سینه

دستگاه لاغری موضعی ال پی جی

 

چند جلسه دستگاه ال پي جي برای گرفتن نتیجه لازم است؟

دوره لاغری با دستگاه lpg به‌طور میانگین شامل 10-20 جلسه است و حدود 35 دقیقه طول می‌کشد. گاهی ممکن است برای افزایش اثربخشی به تعداد جلسات بیشتری نیاز داشته باشید. برنامه درمانی با دستگاه ال پي جي مطابق با ویژگی‌های بیمار تعیین می‌گردد. توصیه می‌شود برای گرفتن بهترین نتیجه دو تا سه جلسه در هفته با یک روز فاصله در بین آن‌ها انجام گیرد.

برخی از زنان از اولین جلسات درمان با دستگاه لاغری lpg نتیجه را مشاهده می‌کنند و اغلب بعد از 6 یا 8 جلسه تغییرات واضحی را مشاهده می‌کنند. مهم است که برنامه خود را به‌طور کامل تا آخرین جلسه تعیین‌شده توسط پزشک ادامه دهید.

 

در کدام موارد از دستگاه ال پي جي استفاده می‌شود؟

• درمان سلولیت و لاغری موضعی

• تصحیح خطوط و چروک ریز پوستی

• افزایش سفتی و کشش پوست

• تسریع بهبودی بدن بعد از انجام لیپوساکشن

• بهبود زخم‌های پس از عمل جراحی پلاستیک و حذف زبری پوست

• ضربات ورزشی

• ضایعات به‌جامانده از ضربات و سوختگی‌ها

• رفع ادم (تجمع مایعات) بعد از جراحی و وارد شدن ضربات

• درمان ادم لنفاوی

 

مزایای درمان با دستگاه لاغری lpg چیست؟

مزایای استفاده از دستگاه ال پي جي بسیار متعددند که ازجمله آن غیرتهاجمی بودنش است. به این معنی است که هیچ برشی در این روش ایجاد نمی‌گردد. بلکه یک دستگاه ماساژ ویژه بر روی پوست نواحی سلولیت قرار می‌گیرد که هیچ‌گونه درد، آسیب یا تغییر رنگی در پوست ایجاد نمی‌کند. در عوض، سلولیت زیر پوست شکسته شده و توسط بدن جذب می‌گردد.

دستگاه ال پي جي در هردوی مردان و زنان قابل‌استفاده است. استفاده از دستگاه لاغری موضعی lpg تأثیرات متعددی دارد، برخی آن‌ها عبارت‌اند از:

  • تغییر شکل بدن و کاهش دور کمر و دور ران
  • بهبود تناسب اندام
  • افزایش کیفیت پوست و کشسانی آن
  • کاهش سلولیت.
  • افزایش جریان خون و تخلیه لنفاوی؛ با ماساژ بافت چربی و عضلات، جریان خون در منطقه تحت درمان افزایش می‌یابد. علاوه بر این، تخلیه لنفاوی بدین معنی است که مایعات اضافی که در سلولیت به دام افتاده‌اند، خارج می‌گردند.
  • کاهش تنش ماهیچه‌ها
  • افزایش ترشح کلاژن و الاستین به علت تحریک بافت چربی پوست
  • افزایش قدرت عضلانی به دلیل تحریک بافت‌های فعال و غیرفعال عضلانی
  • افزایش متابولیسم منطقه‌ای به علت تحریک گردش خون در ناحیه تحت درمان
  • حذف سریع ادم در بخش‌های دچار سلولیت به علت فعال شدن سیستم لنفاوی
  • کامل کردن دوره lpg باعث کاهش وزن کلی بدن و کاهش سلولیت می‌شود.

این روش همچنین باعث فرم گیری بهتر نواحی دارای سلولیت می‌شود. بعلاوه استفاده از این دستگاه در پوست نواحی دارای سلولیت باعث لایه‌برداری و جوان‌تر به نظر رسیدن آن می‌شود.

 

از دستگاه لاغری lpg چه انتظاری می‌توانم داشته باشم؟

یکی از اولین نتایجی که خواهید دید این است که لباس‌هایتان برایتان گشادتر می‌شوند و پاها و باسنتان سفت می‌شود. همه این‌ها باعث افزایش اعتمادبه‌نفستان خواهد شد. همچنین یک تغییر فاحش در قوام پوست مشاهده خواهید کرد خصوصاً در نواحی که درگیر سلولیت هستند. گرچه دستگاه لاغری lpg برای کاهش وزن نیست اما شما کاهش سایز را در نواحی دچار سلولیت ملاحظه خواهید کرد.

دستگاه لاغری ال پي جي

 

چند بار در هفته می‌شود از دستگاه ال پي جي استفاده کرد؟

بهترین نتیجه درمان با دستگاه ال پي جي زمانی حاصل می‌شود که دو بار در هفته از آن استفاده شود. یک جلسه در هفته نیز بر اساس وضعیت پوست ممکن است مؤثر باشد.

 

آیا دستگاه لاغری ال پي جي در مردان هم اثر دارد؟

درمان با دستگاه لاغری موضعی lpg در مردان به دلیل ترکیب ژنتیکی بافت همبند حتی مؤثرتر از زنان کار می‌کند. مناطق هدف در مردان معمولاً در قفسه سینه، معده و بالای باسن قرار دارند.

 

آیا دستگاه لاغری lpg جایگزین رژیم غذایی و ورزش است؟

دستگاه ال پي جي یک نوع خاص از ورزش برای بافت همبند است. این روش لاغری به‌طور مؤثری روی مناطقی که تحت تأثیر رژیم یا ورزش منظم تغییر نکرده‌اند، تأثیر می‌گذارد. بااین‌وجود پیروی از یک رژیم غذایی متعادل و انجام تمرینات منظم ورزشی باعث می‌شود نتایج بهتری کسب کنید.

 

عوارض جانبی دستگاه لاغری ال پي جي چیست؟

درمان با دستگاه لاغری موضعی lpg ممکن است باعث ایجاد سرگیجه، سردرد یا حالت تهوع در افرادی که دچار کم‌آبی یا فشارخون پایین هستند، شود. به یاد داشته باشید که هنگام استفاده از این روش درمانی، هرروز 2 تا 4 لیتر آب بنوشید.

 

تفاوت لاغری با دستگاه lpg با لیپوساکشن چیست؟

 

آیا دستگاه ال پي جي باعث کاهش وزن می‌شود؟

دستگاه لاغری موضعی lpg درمان مستقیم کاهش وزن محسوب نمی‌شود. این روش با بهبود عملکرده سیستم‌های مختلف بدن فرد، باعث بهبود شکل بدن او می‌شود اما تغییر چندانی را در وزن او ایجاد نخواهد کرد.

 

آیا نتایج دستگاه لاغری lpg دائمی هستند؟

دستگاه لاغری lpg به مدت 18 ماه باقی خواهند ماند. پس‌ازآن درصورتی‌که عامل اولیه ایجادکننده سر جای خود باقی مانده باشد، بافت به حالت قبل خود بازمی‌گردد؛ بنابراین می‌بایست علاوه بر پیروی از رژیم غذایی متعادل و ورزش، ماهی یک یا دوباره از دستگاه لاغری lpg به‌عنوان درمان نگه‌دارنده استفاده کنید.

 

تفاوت لاغری با دستگاه lpg با لیپوساکشن چیست؟

لاغری موضعی با دستگاه ال پی جی یک روش غیرتهاجمی لاغری و بهبود ساختار بافت همبند می‌باشد درحالی‌که لیپوساکشن یک روش جراحی تهاجمی است که هدف آن حذف بافت چربی از یک منطقه خاص است. پزشکان اغلب زمانی که فردی تصمیم به لیپوساکشن می‌گیرد نیز به او توصیه می‌کنند که از lpg هم استفاده کند؛ زیرا باعث به حداقل رساندن آسیب‌های ناشی از روش لیپوساکشن شده و به پیشگیری از التهاب و بهبود سریع‌تر بافت‌ها کمک می‌کند.


مقالات پیشتهادی دکتر سوشا : 


منبع مقاله :

تهیه و ترجمه : سایت سلامت دکتر سوشا

بازگشت به صفحه مجله پزشکی و سلامت

بیماری های مرتبط با این مقاله
مشاهده و جستجوی بیماری های بیشتر

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

سلام قیمت این دستگاه چقدره؟

مشاهده کامل

مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر