درمان پوکی استخوان با گیاهان دارویی

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
درمان پوکی استخوان با گیاهان دارویی

درمان پوکی استخوان

مجله پزشکی و سلامتهدف از درمان پوکی استخوان به روش‌های طبیعی ، کنترل و درمان بیماری پوکی استخوان بدون استفاده از دارو است. در حالی حاضر درمان پوکی استخوان با روش‌های متنوعی انجام می‌شود و روش‌های طبیعی و گیاهان دارویی مختلفی برای درمان آن در دسترس است.البته شواهد علمی و بالینی کمی برای مؤثر بودن این روش‌ها در دسترس است ، اما تعداد زیادی از مردم ، از درمان پوکی استخوان با گیاهان دارویی احساس رضایت دارند.
ممکن است گیاهان دارویی با داروهای درمان پارکینسون تداخل دارویی داشته باشند ، به همین دلیل تمام پروسه درمان پوکی استخوان باید زیر نظر پزشک و با نظارت متخصص انجام شود.
در ادامه مطلب به چندین گیاه دارویی برای درمان پوکی استخوان اشاره می‌کنیم.

گیاهان و مکمل‌های درمان پوکی استخوان

در حالی که تحقیقات علمی بیشتری راجع به این موضوع مورد نیاز است ، اما برخی از گیاهان و مکمل‌ها به طور بالقوه از شکسته شدن استخوان ناشی از بیماری پوکی استخوان ، جلوگیری می‌کنند.

شبدر قرمز برای درمان پوکی استخوان

شبدر قرمز حاوی ترکیبات استروژن مانند است. از آنجا که استروژن طبیعی می‌تواند به محافظت از استخوان‌ها کمک کند ، پزشکان این گیاه را برای درمان بیماری پوکی استخوان توصیه می‌کنند. با این حال، شواهد علمی وجود ندارد که نشان دهنده مؤثر بودن شبدر قرمز در کاهش سرعت از بین رفتن استخوان‌ها باشد. ترکیبات استروژن مانند در شبدر قرمز ممکن است با داروهای دیگر تداخل کند و برای برخی از افراد مناسب نباشد، قبل از استفاده از شبدر قرمز با پزشک خود مشورت نمایید.

شبدر قرمز برای درمان پوکی استخوان

درمان پوکی استخوان با سویا

دانه‌های سویا و محصولاتی مانند توفو و شیر سویا حاوی ایزوفلاون هستند. این ترکیبات استروژن مانند به محافظت از استخوان‌ها و جلوگیری از دست دادن استخوان کمک می‌کنند. به طور کلی توصیه می‌شود که قبل از استفاده از سویا برای بیماری پوکی استخوان با پزشک خود مشورت کنید ، به خصوص اگر به دلایلی خطر سرطان سینه وابسته به استروژن در شما بالا است.

درمان پوکی استخوان با سویا

کوهوش سیاه و درمان پوکی استخوان

کوهوش سیاه سالیان دراز است که در طب بومی آمریکا استفاده می‌شود. این گیاه حاوی فیتواستروژن (مواد شبه استروژنی) است که به جلوگیری از پوکی استخوان کمک می‌کند. مطالعه سال 2008 نشان داد که کوهوش سیاه قادر به ترویج تشکیل استخوان در موش است. تحقیقات علمی بیشتری برای تعیین اینکه آیا این نتایج را می‎توان به درمان بیماری پوکی استخوان در انسان ، تعمیم داد ، مورد نیاز است.

کوهوش سیاه و درمان پوکی استخوان

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر