5 درمان طبیعی برای رفع تیرگی پوست و اندام های بدن

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
5 درمان طبیعی برای رفع تیرگی پوست و اندام های بدن

پوستی درخشان و زیبا آرزوی هر کسی است

مجله پزشکی و سلامت : آرزوی هر زنی ،داشتن پوستی درخشان و بدون ایراد است که بتواند با تکیه بر آن درخشانی و سفیدی پوستش ، مرد زندگی‌اش را جذب کند. زنان توانسته‌اند با انواع مشکلات پوستی مانند جوش ، پوست چرب و لک پوستی و برنزگی کنار بیایند ، اما مشکلی که بسیاری از زنان از آن شکایت دارند ، تیرگی پوست (زیر بغل ، اندام تناسلی ، کشاله ران و …) است . رفع تیرگی پوست مسئله‌ای است که فکر زنان و مردان را به خودش مشغول کرده است.

تیرگی پوست باعث می‌شود که زنان اعتماد به نفسشان را از دست بدهند و از پوشیدن لباس‌های باز و لباس شنای دو تیکه اجتناب کنند. خوب است بدانید که جایی برای نگرانی نیست و همان‌طور که جوش و مشکلات پوستی دیگر راه حل‌هایی دارند ، راه حل‌های طبیعی برای رفع تیرگی پوست و روش هایی برای جوان سازی پوست نیز وجود دارد.
در واقع راه حل شگفت‌آور رفع تیرگی پوست در یخچال و فریزر خانه شما است. پس بخوانید…

پاپایا رسیده برای رفع تیرگی پوست

از آنجا که پاپایا دارای خواص روشن کنندگی پوست است ، به طور کلی در راستای رفع تیرگی پوست کار می‌کند و تیرگی پوست را روشن می‌کند. دو راه برای استفاده از پاپایا برای رفع تیرگی پوست وجود دارد. در روش اول می‌توانید صابون پاپایا خریداری کنید و تیرگی پوست خود را با صابون پاپایا بشویید.در روش دوم می‌توانید پاپایای رسیده را خریداری نمایید و آن‌ها را به صورت رب له کرده و رب آماده شده پاپایا را روی تیرگی پوست خود بمالید و بعد از گذشت حداقل نیم ساعت ، آن را از بدنتان بشویید. این کار را باید به طور منظم انجام دهید تا از این روش خانگی  که یکی از بهترین ماسک های لایه بردار خانگی است برای رفع تیرگی پوست خود استفاده نمایید. اگر به طور مداوم از این روش خانگی برای رفع تیرگی پوست خود استفاده کنید ، در طی یک ماه ، تغییر رنگ تیرگی‌های بدنتان را متوجه می‌شوید.

آب لیمو و ماست برای رفع تیرگی پوست

از آنجا که لیمو دارای خواص روشن کنندگی طبیعی و یک منبع غنی از ویتامین C است، این درمان خانگی یکی از بهترین روش‌ها برای رفع تیرگی پوست است. لیمو به راحتی در دسترس است و به راحتی می‌توانید از خواص آن برای رفع تیرگی پوست استفاده کنید. آب یک لیموی تازه را بگیرید و یک چهارم قاشق چای‌خوری آب لیمو با ماست مخلوط کنید و مخلوط آن‌ها را بر روی نواحی تیره بدن بمالید. 15-10 دقیقه صبر کنید و بعد از آن ، پوست خود را با آب بشویید.
فراموش نکنید بعد از انجام این درمان خانگی ، بر روی پوست خود کرم مرطوب کننده آلوئه ورا بمالید تا پوستتان دچار خشکی و حساسیت نشود.

آب لیمو و ماست برای رفع تیرگی پوست

رفع تیرگی پوست با شیر

مزایای شیر برای سلامتی بدن ، پوست و مو بسیار زیاد و غیر قابل انکار است. از آنجا که شیر به طور طبیعی دارای خاصیت روشن کنندگی پوست است ، از آن برای رفع تیرگی پوست استفاده می‌شود. شیر را داخل کاسه بریزید ، سپس گلوله پنبه‌ای را داخل شیر فرو ببرید و پنبه آغشته به شیر را روی نواحی تیره بدنتان بمالید ، شیر به پوست شما جذب می‌شود و به راحتی بعد از استفاده منظم از آن تیرگی پوست شما برطرف می‌شود.

رب زردچوبه

زردچوبه فقط یک ضد عفونی کننده نیست بلکه خاصیت روشن کنندگی نیز دارد. برای اینکه بهترین نتیجه را از مصرف زردچوبه بگیرید ، 1 قاشق چای‌خوری زردچوبه، 2 قاشق چای‌خوری آب لیمو و 1 قاشق چای‌خوری ماست را با یکدیگر مخلوط کنید تا به شکل خمیری در بیایند. سپس مخلوط آن‌ها را روی مناطق تیره بدن بمالید ، 20-15 دقیقه صبر کنید تا این خمیر روی تیرگی پوست شما بماند و سپس آن را بشویید. یک هفته به طور منظم این کار را انجام دهید ، بعد از یک هفته تأثیر جادویی آن را می‌بینید.

رب زردچوبه

گوجه فرنگی راهی ساده برای رفع تیرگی پوست

ساده‌ترین راه برای رفع تیرگی پوست ،استفاده از این روش است. به هیچ ماده اضافه‌ای نیاز ندارید ، کافی است گوجه فرنگی را به دو تکه تقسیم کنید ، سپس از خمیر یا تفاله گوجه فرنگی بر روی پوست خود بمالید . 20-15 دقیقه این کار را ادامه دهید و سپس پوست بدنتان را بشویید. اگر به طور منظم این کار را انجام دهید خودتان از تغییر رنگ تیرگی پوست خود متعجب می‌شوید.

فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید محصولات مراقبت از پوست

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه سلامت محور دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

سلام خوب هستین خسته نباشین چندساله که گوشه های لبم خیلی تیره شده و حالت لک کوچیک شده وخیلی توچشم هست چون که گوشه های لب هست و هرکسی رومی بینم اولین کاری که می کنه لبش روتمیزمی کنه اعتماد به نفسم روکاملاازدست دادم و کلا گوشه گیرشدم دوتا دختردارم وخیلی خجالت می کشم جایی برم اصلا دوست ندارم جایی برم،این لک هاخارج‌ از لب هست وگوشه های لب چسپیده به لب هستن،توروخداراهنمایی کنیدویه روش درمانی بهم پیشنهادبدین ،حاضرم هرچقد بشه هزینه کنم ولی درمان بشه و این مشکل منو خیلی عصبی کرده،

مشاهده کامل

دوست عزیز سلام تیره شدن کنار لب ها مشکلیه که گاهی هم برای خانمها و هم برای آقایون اتفاق میفته..علت اون به طور دقیق مشخص نیست ولی میتونه به دلایل هورمونی،مصرف سیگار،مصرف زیاد چای یا قهوه و یا تماس زیاد با نور خورشید و غیره باشه. شما میتونید برای برطرف شدن تیرگی کنار لب هاتون ابتدا روش های خانگی رو امتحان کنید. در این مقاله راهکارهای خانگی زیادی برای این مشکل آورده شده ..بعلاوه توصیه میکنیم که شبها مقداری آب لیموی تازه رو با وازلین مخلوط کنید و اجازه بدید تا صبح بمونه. اسید طبیعی موجود در لیمو باعث لایه برداری پوست کنار لب شما میشه به علاوه شما میتونید از کرمهای لایه بردار حاوی AHA یا آلفاهیدروکسی اسید استفاده کنید، مثل ایزوترتینوئین. هر کدام از این روشها رو که انتخاب کردید این نکته رو مد نظر داشته باشید که حتما از ضد آفتاب استفاده کنید چون پوستتون در مقابل نور حساستر میشه. به احتمال زیاد شما از این روشها پاسخ خواهید گرفت اما اگر نتیجه نگرفتید روشهای لیزر لایه مانند لیزر رادیوفرکانسی یا RF قطعا به شما کمک خواهد کرد. امیدواریم پاسخ ما به شما کمک کرده باشه.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام من ٣٠ ساله ام ميخوام يك كرم بهم معرفي كنيد تا از شر تيرگي كشاله ران و زيربغل خلاص شم قيمتشم مهم نيست كرم رفع تيرگي سروينا و چند نوع ديگه استفاده كردم بكم اثر داشت خيلي ناچبز. من چيكار كنم؟

مشاهده کامل

مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر