درمان زگیل تناسلی مردان (12 روش سریع خانگی و بدون هزینه!)

مجله پزشکی و سلامت
1 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 5 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
درمان زگیل تناسلی مردان (12 روش سریع خانگی و بدون هزینه!)

درمان زگیل تناسلی مردان در خانه ممکن است؟

زگیل تناسلی مردان به ضایعاتی کوچک در پوست ناحیه تناسلی آنان اشاره دارد که می‌تواند ناشی از عفونت در این ناحیه باشد. در مردان این زگیل‌های تناسلی ممکن است بر روی آلت تناسلی، مجرای ادرار (لوله‌ای که از طریق آن ادرار عبور می‌کند)، اسکروتوم (کیسه‌ای که بیضه‌ها را نگه می‌دارد)، بالای ران، روی مقعد و یا در قسمت داخلی آن، رخ دهد.

علت زگیل تناسلی مردان ممکن است عدم رعایت بهداشت کافی، سیستم ایمنی ضعیف، داشتن رابطه جنسی محافظت نشده و یا رابطه با شرکای جنسی متعدد باشد. همیشه بهتر است که این بیماری را در اسرع وقت درمان کنید، زیرا احتمال دارد این زگیل‌ها بزرگ‌تر شوند و ناراحتی بیشتری ایجاد کنند.

راه‌های بسیاری برای درمان زگیل تناسلی مردان وجود دارد؛ با این وجود به دلیل اینکه بسیاری از مردان از مراجعه به پزشک به علت این بیماری شرم دارند، به دنبال روش خانگی سریع و مؤثر برای درمان زگیل تناسلی مردان هستند. گرچه از نظر ما هیچ لزومی ندارد که افراد از وجود این عارضه به نسبت شایع، دچار خجالت شوند، اما قصد داریم بهترین روش‌های خانگی درمان زگیل تناسلی مردان را به شما آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” بیماریهای پوستی اندام تناسلی مردان ” را نیز در وب سایت پزشکی دکتر سوشا بخوانید.

درمان زگیل تناسلی مردان با سیر

سیر به علت خواص ضد ویروسی اش، به عنوان یک درمان مناسب برای زگیل تناسلی در نظر گرفته می‌شود. برای انجام این روش خونگی سریع و مؤثر چند حبه سیر خام را خرد کنید. سپس، آن را در قسمت درگیر با زگیل بمالید و برای یک یا دو روز آن را ببندید. شما همچنین می‌توانید از کپسول‌های سیر نیز استفاده کنید. این یک روش درمان طبیعی برای از بین بردن زگیل‌های تناسلی می‌باشد.

سیر برای زگیل تناسلی

روغن کرچک برای زگیل تناسلی 

خواص روغن کرچک برای زگیل تناسلی ثابت شده است. گرچه ممکن است روغن کرچک قدری بدبو باشد، اما یک روش خونگی عالی برای درمان زگیل تناسلی مردان می‌باشد. یک تکه پنبه را به روغن کرچک آغشته کنید و سپس آن را روی زگیل‌ها بمالید و با یک باند در محل قرار دهید. این تکه پنبه‌ای را حداقل سه بار در روز تغییر دهید.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” مالیدن روغن زیتون به دستگاه تناسلی مردان ” را نیز در وب سایت پزشکی دکتر سوشا بخوانید.

درمان زگیل تناسلی با روغن کرچک

درمان زگیل تناسلی با پیاز

در این روش خونگی می‌بایست حلقه‌های پیاز را بر روی زگیل‌های تناسلی قرار دهید و باند بپوشانید. پیاز سبب افزایش جریان خون در محل می‌شود. شما همچنین می‌توانید از آب پیاز استفاده کنید. در اینجا بهتر است مقداری نمک بر روی برش‌های پیاز بپاشید و اجازه دهید به مدت یک شب بماند. عصاره پیاز را در هنگام صبح با کمک صافی جدا کنید و آن را روی زگیل‌های تناسلی بمالید. پیاز به عنوان یک عامل ضد میکروبی و نمک به عنوان یک عامل ضدعفونی‌کننده (آنتی‌سپتیک) عمل می‌کند.

درمان زگیل با پیاز

درمان زگیل با ویتامین E

روغن ویتامین E را به آرامی در محل زگیل تناسلی مردان بمالید. این کار را آن‌قدر تکرار کنید تا زگیل‌ها به طول کامل ناپدید شوند. در صورتی که به روغن ویتامین E دسترسی نداشتید، می‌توانید یک قرص ویتامین E را برش داده و در محل زگیل‌ها استعمال کنید.

درمان زگیل تناسلی مردان با روغن ویتامین E

درمان زگیل تناسلی مردان با ویتامین سی

می‌توانید برای درمان زگیل تناسلی مردان از ویتامین C نیز استفاده کنید. برای این منظور یک قرص ویتامین C را خرد کنید. آن با چند قطره آب مخلوط کنید و به طور مستقیم به زگیل تناسلی بمالید. برای یک روز محل زگیل را با یک باند بپوشانید. این روش خونگی سریع و مؤثر، ویروس پاپیلوما را که عامل اصلی زگیل‌های تناسلی است، از بین می‌برد.

روش خانگی درمان زگیل تناسلی مردان با ویتامین سی

درمان زگیل تناسلی با الکل

مالیدن الکل به زگیل تناسلی مردان نیز یک روش خونگی سریع و مؤثر برای درمان زگیل تناسلی مردان است. با این وجود حدود یک هفته یا یک ماه زمان لازم است تا زگیل‌های تناسلی به طور کامل درمان شوند؛ چون مدت درمان بسیار بستگی به اندازه زگیل‌ها دارد.

تاثیر الکل بر زگیل تناسلی مردان

درمان زگیل تناسلی با جوش شیرین

در این روش خونگی، یک قاشق غذاخوری روغن کرچک را با مقداری جوش شیرین مخلوط می‌کنیم تا یک خمیر یک دست تهیه شود. خمیر حاصل را به محل زگیل‌های تناسلی بمالید و با یک باند ببندید. این هم یک روش سریع و مؤثر برای درمان زگیل‌های تناسلی آقایان می‌باشد.

جوش شیرین برای درمان زگیل تناسلی مردان

درمان زگیل تناسلی مردان با آب آلوئه ورا

در این روش می‌توانید آب آلوئه یا ژل آلوئه ورا را به طور مستقیم بر روی زگیل تناسلی بمالید. این روش خونگی را به طور منظم ادامه دهید تا زگیل‌ها به طور کامل از بین بروند.

آلوئه ورا برای درمان زگیل تناسلی مردان

درمان زگیل تناسلی مردان با ریشه شیرین بیان

در صورت استفاده از ریشه شیرین بیان خرد شده بر روی زگیل‌های تناسلی نیز می‌توان به درمان زگیل تناسلی مردان امیدوار بود. این روش خانگی نیز در درمان زگیل‌های تناسلی بسیار مؤثر عمل می‌کند.

ریشه شیرین بیان برای زگیل تناسلی مردان

درمان زگیل تناسلی مردان با سیب زمینی

برش‌های ضخیم سیب‌زمینی را برای 2-3 بار در روز بر روی زگیل‌های تناسلی خود قرار دهید. این روش خونگی را برای حداقل دو هفته انجام دهید تا متوجه تفاوت و اثر درمانی آن شوید.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” خارش دستگاه تناسلی مردان به خاطر چیست؟ ” را نیز در وب سایت پزشکی دکتر سوشا بخوانید.

سیب زمینی و زگیل تناسلی

درمان زگیل تناسلی با بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر به درمان زگیل تناسلی مردان کمک نمی‌کند، اما تحریک، خارش و درد ناشی از این زگیل‌ها را کاهش می‌دهد. یک وان را با آب گرم پر کنید و مقداری بلغور جو دوسر به آن اضافه کنید. قسمت‌های درگیر با زگیل را در این آب خیس کنید تا کمی تسکین یابد.

درمان خانگی زگیل تناسلی مردان با بلغور جو دوسر

درمان زگیل تناسلی با سرکه سیب 

استفاده از سرکه سیب نیز کمک زیادی به درمان زگیل‌های تناسلی می‌کند. سرکه سیب به دلیل داشتن استیک اسید می‌تواند به برداشت سلول‌های مرده و خشکیده پوست کمک کند. در صورتی که یک پنبه را به سرکه سیب آغشته کنید و برای چند ساعت در محل زگیل‌های تناسلی ببندید، کمک زیادی به درمان زگیل تناسلی مردان خواهد کرد. آن‌قدر این کار را تکرار کنید تا زگیل‌ها به طور کامل ناپدید شوند.

درمان زگیل تناسلی با سرکه سیب


منبع مقاله :

تهیه و ترجمه : سایت سلامت دکتر سوشا

بازگشت به صفحه مجله پزشکی و سلامت

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

سلام خسته نباشید آقای دکتر ،حدود چند ماهی هست زیر آلت تناسلی بنده ،حدود 6.5تا دونه ریز مشکی بوجود اومده ،شنیدم زیگیل تناسلی میگن بهش ،ممنون میشم راهنمایی کنید از بین ببرمشون

مشاهده کامل

سلام.من ۳۵ سالمه چندتا زیگیل روی التم بوجود اومد بعد فریز کردم رفت ولی باز در زیر گردن الت زخم شد و داخلش سفید شد در همین حین هم تب میکردم حدودا ۲ هفته باز خودش خوب شد وباز الان بیضه و پوست التم نازک شده و دونه های قرمز میزنه که خارش داره
خجالت هم میکشم لطفا راهنمایی بفرمایید یا اگه لازم هست ویزیت شم تحت نظر خودتون….

مشاهده کامل

من زگیل تناسلی دارم دکتر رفتم فریز کرد و داکسی سایکلین و مترونیدازول مصرف کردم ولی تعدادش بیشتر شد .میشه راهنمایی کنید که چه کاری میتونم انجام بدم که کاملا از بین بره ؟

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
کاربر گرامی با سلام برای درمان زگیل میتوانید از روش های خانگی مثل مالیدن سیر، جوش شیرین و الکل استفاده نمایید اما این روش نیازمند تداوم است و ممکن است در موارد حاد پاسخگو نباشد. از طرفی دیگر لازم است تشخیص داده شود که بیماری شما پوستی است یا خیر. اگر شما رابطه جنسی محافظت نشده داشته اید، توصیه میکنیم به یک متخصص اورولوژیست مراجعه نمایید تا تشخیص دهد علت به وجود آورنده زگیل چیست. در نهایت میتوانید با مراجعه به پزشک پوست و مو زگیل ها را فریز یا لیزر نمایید
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام حدود دماه‌ هست‌ زگیل‌ تناسلی‌گرفتم‌. خارش‌ و درد‌ نداره . اینو پزشک‌ عمومی‌ گفت‌ که‌ زگیل‌ هست‌‌. ریز‌ هستن‌ . ایا‌ روش‌ درمان خوانگی‌ جواب‌ میده‌ و میخوام‌ بدونم‌ همسرم‌ هم‌ ایا‌ مبتلا‌ شده یا نه‌ ؟ اگه‌ میشه‌ راهنمایم‌ کنین‌ .ممنون‌ میشم؟

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
کاربر گرامی سلام زگیل تناسلی میتواند در دو شرایط ایجاد شود: یکی اینکه فقط مشکل پوستی باشد و دیگری بخاطر بیماری مقاربتی HPV. اگر به وجود آمدن زگیل بخاطر مشکلات پوستی باشد، از روش های خانگی که در مقاله بالا آمده است برای درمان آن میتوانید استفاده کنید اما اگر به خاطر ویروس HPV به وجود آمده باشد، حتما باید تحت نظر پزشک متخصص درمان شوید. برای تشخیص اینکه زگیل شما از کدام نوع است حتما به یک پزشک متخصص اورولوژی مراجعه نمایید و آزمایشی که ایشان مینویسند را انجام دهید. اگر ویروس عامل به وجود آمدن مشکل شما باشد، پس حتما همسر شما نیز به این بیماری مبتلا شده اند، ممکن است این بیماری از شما به ایشان منتقل شده باشد یا برعکس. در صورتی که نتیجه آزمایش شما برای ویروس HPV مثبت بود، همسر شما هم در اسرع وقت باید این آزمایش را انجام دهند و هردو تحت نظر پزشک مداوا شوید. حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید: راه های انتقال ویروس HPV
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

زگیل تناسلی دارم. برای درمان چیکار کنم؟

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
ابتدا لازم است متوجه شوید عامل به وجود آورنده این زگیل ها چه هستند. اگر شما رابطه جنسی پرخطر (محافظ نشده) داشته اید، ممکن است این زگیل ها به دلیل بیماری های مقاربتی ایجاد شده باشند، در این صورت لازم است با انجام آزمایش خون مطمئن شوید که آیا به بیماری مبتلا هستید یا خیر. اما اگر رابطه جنسی نداشته اید و این زگیل ها خود به خودی ظاهر شده اند، جای نگرانی نیست و تنها یک مشکل پوستی هستند. برای درمان آن با استفاده از روش های خانگی میتوان پیاز، سیر، الکل یا جوش شیرین به محل زگیل بمالید. برای درمان بیمارستانی میتوانید با مشورت متخصص پوست و مو از عمل لیزر استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با زگیل تناسلی مقاله بالا را مطالعه نمایید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

با سلام من حدود یک ماه در ناحیه زیر الت روی پوست بیضه دچار برجستگیهای کوچک قرمز رنگ شدم که داره تعدادشون بیشتر میشه با مشخصاتی که سرچ کردم احتمال میدم زگیل تناسلی خفیف باشه برای درمانش بایدچیکار کنم و چون در این یک ماه با همسرم رابطه داشتم به ایشون هم منتقل شده یا نه؟ ایا درمان خانگی داره یا حتما باید به پزشک مراجعه کنیم ؟ ممنون از پاسخگوییتون

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
کاربر گرامی با سلام اگر زگیل تناسلی شما در اثر بیماری های مقاربتی جنسی (مثل HPV و HSV) به وجود آمده باشد، شریک جنسی شما نیز به آن مبتلا شده است. اما اگر شما و همسرتان با فرد دیگری رابطه جنسی نداشته اید جای نگرانی نیست و به بیماریهای مقاربتی مبتلا نیستید و این زگیل ها فقط عارضه پوستی هستند. برای درمان آنها میتوانید از روش های خانگی مثل مالیدن سیر، پیاز، الکل و جوش شیرین به محل زگیل ها استفاده کنید اما درمان به این روش زمانبر است. با مراجعه به متخصص اورولوژی و با مشورت پزشک متخصص پوست و مو میتوانید این زگیل ها را لیزر کنید. برای اطلاعات بیشتر از روش های درمان زگیل تناسلی مقاله بالا را مطالعه نمایید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

من دچار زگیل تناسلی شدم نمیدونم چی کار کنم. خیلی استرس گرفتم بابتش

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
با سلام علت وجود زگیل تناسلی میتواند عدم رعایت بهداشت کافی، سیستم ایمنی ضعیف، داشتن رابطه جنسی محافظت نشده و یا رابطه با شرکای جنسی متعدد باشد. در قدم اول شما باید عامل به وجود آورنده زگیل را شناسایی نمایید. اگر رابطه جنسی محافظت نشده داشته اید، میتوانید با یک آزمایش خون از سلامت خود مطمئن شوید. از روش های درمان خانگی زگیل تناسلی میتواند به مالیدن سیر، پیاز، روغن کرچک الکل یا جوش شیرین بر روی محل زگیل باشد. اگر این موارد اثر نکردند، لیزر میتواند درمان مناسبی باشد. مطالعه مقاله بالا به شما توصیه میشود.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام,
در آخرین رابطه جنسی که داشتم پوست آلت تناسلیم به دلیلی که متوجه نشدم زخم شد و روز بعد به شکل یک شکافتکی کوچک که درونش سفید هست شد . یکی دو هفته گذشت خود زخم خوب شده و جوش خورده ولی زیر آلت تناسلیم دون دون ریز شکل گرفته که کمی میخارید و جای زخم هم بیشتر از جاهای دیگه میخارید به محض دیدن این مشکل سرچ کردم و با سایت مفید شما آشنا شدم و سریع درمان با شستشوی الکل رو شروع کردم الان خارش ندارم ولی علائم هنوز هست! سؤالی که از خدمتتون دارم اینه که شما احتمال میدید این بیماری چی باشه!؟ و برای تشخیص بیماری پیش چه دکتری باید برم ؟ متخصص پوست یا ؟

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
کاربر گرامی سلام. خوشحالیم که وب سایت ما برای شما مفید بوده است. گاهی پیدا شدن این علائم میتواند تنها به دلیل تراشیدن موهای زائد باشد. در مواقعی ممکن است عفونت های قارچی باشد که هر دوی این ها با رعایت بهداشت و خشک نگه داشتن محل رفع میشوند. استفاده از الکل میتواند در بهبود عفونت ها موثر باشد، اما زمان میبرد تا به طور کامل درمان شود. اگر با رعایت مواردی که ذکر شد مشکل شما همچنان باقی ماند، میتوانید به پزشک متخصص پوست و مو یا اورولوژیست مراجعه نمایید. مطالعه مطالب بالا و مقاله زیر به شما توصیه میشود. بیماریهای پوستی اندام تناسلی مردان
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام جناب دکتر برای درمان زگیل تناسلی چ پیشنهادی دارید .متشکرم از شما

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
با سلام ما یک وب سایت سلامت و پزشکی هستیم و کارشناس وب سایت دکتر سوشا پاسخگوی شما است. میتوانید با مالیدن پیاز له شده، سیر له شده، روغن کرچک و الکل بر روی زگیل، به مرور آن را درمان کنید. همچنین مقاله بالا روش های کامل درمان زگیل تناسلی را به شما توضیح میدهد.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

وقت بخیر سن ۴۴
به مدت سه روزه روی آلت تناسلی بنده زگیل مشاهده میکنم یکیش تکی و کوچیک بوده که کم کم داره محو میشه. منتها یکیش بصورت قارچی و حدود ۵میل میشه،درد وخارش نداره، لطفا راه درمانش رو بفرمایید. با تشکر

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
سلام وقتتون بخیر باشه شما میتونین شب قبل خواب خیلی کم پماد تریامسینولون ان ان استفاده کنین و محیط رو خشک و تمیز نگه دارین ، اگر بعد از دو روز بهبود حاصل نشد ، به متخصص اورولوژی یا پوست مراجعه کنین ، تا مشخص بشه که قارچ هست یا زگیل ، تا درمان مناسب صورت بگیرد .
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

با سلام.در مورد سوال قبلیم اگه این برجستگی ها زگیل باشند ایا با زدن شیره درخت انجیر از بین می روند.روی الت تناسلیم رشد کردن جمعا ۵ تا هستند .لطفا یه راهنمایی خوب کنید حالمو خیلی خراب کردن این زگیلها.

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
با سلام ، اگر این برجستگی ها خشک و سفت باشند ، احتمال دارد که زگیل باشد ، سعی کنید اصلا از هیچ کرم و یا ماده دیگری استفاده نکنید و همچنین به آن ها دست نزنید و برای تشخیص صحیح به یک متخصص پوست و یا متخصص اورولوژی مراجعه کنین تا معاینه ی مطمئن و صد در صد صورت گرفته و درمان مناسب براتون ارائه بشه .
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام. چند ساله زگیل آلت تناسلی دارم. از استخر گرفتم. اول یکی یا دوتا بود. بگذریم تو این چند سال لیزر کرایو تراپی پودیفیل کرم آلورا استفاده کردم. برطرف که نشد بیشتر هم شده . زندگی برام جهنم شده. انواع متخصص هم رفتم. لطفا راهنمایی ام کنید

مشاهده کامل

با سلام خدمت شما متاسفانه بعد از اینکه فردی به زگیل تناسلی دچار شود، دیگر برای همیشه این ویروس را در بدن خود خواهد داشت. فقط می بایست از انتشار یا عود مجدد آن جلوگیری کنید. در طول دوره درمانتون باید با رعایت تمامی موازین و اصول بهداشتی، از انتشار این عارضه به سایر قسمت ها جلوگیری کنید. از طرفی شریک جنسی شما هم می بایست همزمان با شما تحت درمان قرار بگیرد. در صورتی که زگیل شما از نوع مقاوم به درمان باشه ممکنه نیاز به انجام جراحی لیزری داشته باشید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

اگر زگیل تناسلی درمان بشه برای هم زن و هم مرد آیا بعدش باز هم ویروس در بدنشون باقی میمونه؟رابطه جنسی میتونن داشته باشن (بدون کاندوم) و اگر داشته باشن باز هم عود میکنه؟ لطف کنید همه رو جداگانه جواب بدید مرسی

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
کاربر گرامی اگر زگیل تناسلی شما به دلیل وجود ویروس HPV در بدن باشد، احتمال از بین رفتن این ویروس خیلی پایین است. داشتن رابطه جنسی محافظ نشده باعث انتقال ویروس میشود. عود کردن این ویروس ها به شرایط بدنی هر فردی بستگی دارد. در این مورد رابطه جنسی محافظت شده توصیه میشود.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

باسلام من حدود ده ساله که زگیل تناسلی دارم لطفا یه درمان دارویی خوب بمن بدید .البته از لیزر هیچ سودی بمن نرسیده چون چند باری انجام دادم ،،زگیلها قبلا روی الت من نبودن ولی الان چند تایی هم روی الت من پیدا شده لطفا یه درمان دارویی خوب بدید ایا نیازی به ازمایش دارم برای سرطان یا نه؟

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
با سلام اگر زگیل تناسلی بخاطر وجود ویروس در بدن شما ایجاد شده باشد، تا زمانی که ویروس در بدن شما باقی باشد زگیل میتواند ظاهر شود. حتما با انجام آزمایش خون از دلیل ایجاد زگیل ها اطمینان پیدا کنید و بعد برای درمان آن از طریق پزشک اورولوژیست اقدام نمایید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

با سلام
ممنون و خسته نباشی
بنده ۲۷ ساله متاهل هستم حدود شش ماه روی سره الت مردانه خود دونه های ریزی به اندازه سر سوزن دون دون شده
اول از نوک کلاهک شروع شد و بعدش تا وسط الت کشیده شده است
به متخصص مجاری ادارار هم مراجعه کردم اما گفت خوب میشه اما بدتر شد
چیزه مهمی نیست
لطفا کمکم کنید

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
با سلام بهتر است شما آزمایش خون دهید تا متوجه شوید آیا بیماری مربوط به آلت تناسلی دارید یا خیر. اگر بیماری نداشتید، این علائم بعد از گذراندن دوره خوب میشوند.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام مدت سه سال هست كه مبتلا به ويروس hpvشدم .متاهل هستم وهمسرم هم مبتلا بود وايشون با مراجعه به پزشك كاملا زگيل هاش برداشته شد ودرمان شد ولى من دكتر نرفتم الان روى ناحيه الت زگيل دارم ودر طول اين سه سال تعداد زگيل ها كمى زياد شده ميخواستم ببينم ميتونم از كرم ايميكويمود استفاده كنم ؟؟سنم ٤٧سال ممنون ميشم جوابگو باشين

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
سلام مانعی برای مصرف کرم ایمیکویمود وجود ندارد. اما اگر هرگونه داروی دیگری مصرف میکنید، چه داروهایی که پزشک تجویز کرده و چه داروها یا مکملهایی که خودتان تهیه کردید، حتما با یک پزشک برای تداخلات دارویی چک نمایید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر