درمان‌های خانگی ترک پاشنه پا

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
درمان‌های خانگی ترک پاشنه پا

درمان‌های خانگی ترک پاشنه پا را فراموش نکنید

مجله پزشکی و سلامت : تمامی شما توجه زیادی به سلامت و زیبایی پوست صورت، دست‌ها و موهایتان دارید، اما اکثر شما پاهایتان را فراموش کرده‌اید و توجه زیادی به حفظ نرمی و لطافت پاهایتان ندارید. ترک پاشنه پا بسیار رایج بوده و زیبایی پاهایتان را از شما می‌گیرد. از آنجایی که پوست پا غدد چربی ندارد، ترک پاشنه پا رایج است و پوست پای اکثر افراد خشک می‌باشد. خشکی پوست پا در تابستان و یا زمانی که در معرض خاک هستید، تشدید می‌شود و شما را کلافه می‌کند. نگران نباشید، در ادامه مطلب بهترین درمان‌های خانگی ترک پاشنه پا را برایتان بیان خواهیم کرد.
از آنجایی که خشکی پوست پا موجب ترک پاشنه پا می‌شود، بهترین روش برای درمان ترک پاشنه پا، حفظ رطوب آن است. پاشنه پایتان را مرطوب نگه دارید تا دچار ترک پاشنه پا نشوید.

1- گلیسرین

مقداری از گلیسیرین (مرطوب کننده طبیعی) را با همان مقدار آب لیمو ترکیب کنید. ترکیب آن‌ها را روی پاشنه پای خود بمالید و اجازه دهید 20 دقیقه روی پاشنه پایتان بماند. سپس پاهایتان را با آب سرد بشویید. این کار را به طور منظم تا چند هفته تکرار کنید، بعد از 2 هفته تأثیر شگفت انگیز این ترکیب را بر روی ترک پاشنه پایتان به طور واضح می‌بینید.

2- روغن نارگیل از درمان‌های خانگی ترک پاشنه پا

روغن نارگیل نه تنها ترک پاشنه پا را درمان می‌کند بلکه دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتری نیز می‌باشد. قبل از خوابیدن، پاهایتان را با روغن نارگیل کاملاً چرب کنید. سپس در تمام طول شب جوراب پنبه‌ای بپوشید و صبح روز بعد، پاهایتان را بشویید. این کار یکی از درمان‌های خانگی ترک پاشنه پا است که به مرور زمان خشکی پای شما برطرف گردد.

3- موم پارافین

در ماهی تابه‌ای ف موم پارافین را به همراه مقداری روغن نارگیل حرارت دهید تا موم، ذوب شود. آن را بر روی ترک پاشنه پا و یا دیگر محل‌های آسیب دیده پاشنه پایتان بمالید، سپس در تمام طول شب جوراب پنبه‌ای بپوشید و صبح روز بعد، پاهایتان را بشویید. این یکی از بهترین درمان‌های خانگی ترک پاشنه پا است که به کاهش درد ترک خوردگی پا کمک می‌کند.

موم پارافین

4- مؤثرترین درمان‌های خانگی ترک پاشنه پا با وازلین و آب لیمو

این روش یکی از راحت‌ترین و مؤثرترین درمان‌های خانگی ترک پاشنه پا است. وازلین و آب لیمو را با یکدیگر مخلوط کرده و آن را بر روی ترک پاشنه پایتان بمالید تا کاملاً جذب شود، سپس در تمام طول شب جوراب پنبه‌ای بپوشید و صبح روز بعد معجزه این ترکیب را با چشمانتان ببینید.

5- روغن زیتون

می‌توانید روغن زیتون را به عنوان کرم شبانه بر روی ترک پاشنه پایتان بمالید. روغن زیتون به همراه چند قطره روغن اسطوخودوس نیز یک درمان طبیعی خوب برای ترک پاشنه‌ای شما است. این روغن یکی از مؤثرترین درمان‌های خانگی ترک پاشنه پا است که با استفاده از آن معجزه درمانی آن را مشاهده خواهید کرد.

6- درمان‌های خانگی ترک پاشنه پا با عسل

عسل را با مقداری آب گرم مخلوط کنید تا کمی روان شود. سپس آن را روی ترک پاشنه پایتان بمالید و 20-15 دقیقه صبر کنید، سپس پایتان را بشویید. عسل خاصیت درمانی بسیار خوبی برای ترک پاشنه پا دارد.

درمان‌های خانگی ترک پاشنه پا با عسل

7- بلغور جو دو سر

بلغور جو دو سر یک ماسک طبیعی برای ترک پاشنه پا است. بلغور جو دو سر را با مقداری روغن جوجوبا مخلوط کنید تا خمیری شود. این خمیر را روی ترک پاشنه پایتان بمالید و صبر کنید تا خشک شود و حدود 30 دقیقه روی پای شما بماند، بعد از گذشت این زمان، پاشنه پایتان را بشویید. این روش یکی از فوق‌العاده‌ترین درمان‌های خانگی ترک پاشنه پا است.

8- آرد برنج

با استفاده از آرد برنج می‌توانید یک لایه بردار طبیعی برای درمان ترک پاشنه پای خود بسازید. حدود 3 قاشق غذاخوری آرد برنج را با یک قاشق بزرگ عسل، یک قاشق پر روغن بادام شیرین / زیتون و 2 قاشق سرکه سیب مخلوط کنید. سپس پاهایتان را با آب گرم بشویید و با استفاده از این لایه بردار ترک پاشنه پای خود را ماساژ دهید. این کار را به طور منظم انجام دهید تا ترک پاشنه پای شما درمان شود.

9- روغن کنجد

یکی از ساده‌ترین و مؤثرترین درمان‌های خانگی ترک پاشنه پا ، استفاده از روغن کنجد برای ماساژ ترک پاشنه پا است. استفاده از این روغن نتایج جادویی دارد و پاشنه پای شما را نرم و مرطوب می‌کند.

روغن کنجد

نگران درمان‌های خانگی ترک پاشنه پا نباشید

تمام راه‌هایی که در بالا برایتان بیان کردیم از بهترین درمان‌های خانگی ترک پاشنه پا هستند. این روش‌های مؤثر شما را از شر ترک پاشنه پا خلاص می‌کنند، بدون اینکه هزینه‌های گران قیمتی را صرف خرید کرم‌های شیمیایی کنید.

فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید محصولات مراقبت از پوست

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه سلامت محور دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر