خواص سیب | فواید سیب را بیشتر بدانید؟

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
خواص سیب | فواید سیب را بیشتر بدانید؟

سلامت عمومی با خواص سیب

مجله پزشکی و سلامت : مصرف یک سیب در روز می‌تواند شما را از بیمار شدن و مراجعه به پزشک دور نگه دارد. سال‌ها است که خواص سیب از لحاظ دارویی و پزشکی اثبات شده است. تحقیقات امروزی نیز بسیاری از خواص سیب و فواید سلامتی آن را تأیید کرده است. در واقع، صدها مقاله راجع به خواص سیب منتشر شده است که خواص سیب برای سلامتی را نشان می‌دهند.
در این مطلب به چندین خواص سیب که موجب محبوبیت این میوه شده است ، اشاره می‌کنیم:

سیب یک میان وعده طبیعی مناسب

سیب یک میوه فوق‌العاده است که 5 گرم فیبر و 115 کالری دارد. این میوه یک منبع خوبی از ویتامین C است و هیچ چربی، سدیم و یا کلسترولی ندارد، به همین ترتیب برای حفظ سلامت عمومی بدن مناسب است.سیب یک منبع طبیعی از مواد غذایی گیاهی است که حاوی آنتی‌اکسیدان‌های گیاهی مفید برای حفظ سلامت بدن و مبارزه با بیماری است.
فیبر و آنتی‌اکسیدان‌های فراوان سیب ، آن را به یک میان وعده سرپایی فوق‌العاده تبدیل کرده است که بهتر است در ساخت دسر و سس‌ از آن استفاده کرد.

سیب و کاهش خطر سرطان

مطالعات نشان می‌دهد که سیب می‌تواند از شما در برابر انواع خاصی از سرطان محافظت کند. تحقیقات و بررسی‌ها نشان می‌دهند که سیب ممکن است خطر ابتلا به سرطان دهان، مری، حنجره، ریه، روده بزرگ، سینه، تخمدان و پروستات را کاهش دهد.

سیب و کاهش خطر سرطان

خواص سیب در کاهش سایز کمر و تناسب اندام

مصرف 2-1 سیب در روز می‌تواند موجب کاهش سایز کمر شود. خواص سیب در تناسب اندام ، به خاطر فیبر و اسید اورسولیک محلول سیب است که یک ترکیب طبیعی برای افزایش چربی سوزی است. محققان دانشگاه ریو دو ژانیرو دریافتند ، زنانی که روزانه سه سیب مصرف می‌کنند ، طی 10 هفته ، حدود 1 کیلوگرم کاهش وزن دارند ، این تحقیقات نشان می‌دهند که یکی از خواص سیب در حفظ تناسب اندام و کاهش وزن است.

خواص سیب در تقویت حافظه و هوش

سیب یک تقویت کننده طبیعی مغز و حافظه است. محققان دانشگاه کرنل دریافتند که مواد مغذی موجود در سیب می‌توانند سلول‌های عصبی مغز را در برابر آسیب اکسیداتیو، که منجر به بیماری‌های عصبی مانند آلزایمر و بیماری پارکینسون می‌شود ، محافظت ‌کنند. دانشمندان معتقدند که ترکیب خاصی به نام کورستین در سیب ، مسئول این اثر حفاظتی است. مطالعه دیگری در افراد مبتلا به آلزایمر نشان داد که مصرف 8 اونس آب سیب در روز موجب بهبود خلق و خو و علائم رفتاری در این بیماران می‌شود.

خواص سیب و تنفس آسان

آنتی‌اکسیدان‌های سیب ، از ریه‌ها در برابر آسیب اکسیداتیو ( موجب آسم، برونشیت و آمفیزم می‌شود) ، محافظت می‌کند. یک مطالعه در زنان نشان می‌دهد که خوردن سیب در دوران بارداری خطر ابتلا به آسم و خس‌خس سینه در کودک را در سن پنج سالگی کاهش می‌دهد.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر