جراحی پلاستیک صورت چیست؟

مجله پزشکی و سلامت
1 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 5 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
جراحی پلاستیک صورت چیست؟

جراحی پلاستیک صورت به چه منظور انجام می‌شود؟

جراحی پلاستیک صورت روشی مؤثر برای افرادی است که نسبت به ظاهر خود ناراضی هستند و یا قصد دارند زمان را به عقب برگردانند و جوانی خود را بازیابند. صورت ما مهم‌ترین تابلویی است که زیبایی و جوانی ما را بارز می‌سازد. ممکن است گاهی به دلیل افزایش سن، برخی جراحات یا تصادفات و یا به صورت مادرزادی، مشکلاتی در صورت خود داشته باشیم؛ چه ایرادی دارد اگر از یک روش جراحی مناسب برای برطرف کردن دائمی این مشکلات کمک بگیریم.

انواعی از روش‌های جراحی پلاستیک وجود دارد که می‌تواند در برآورده شدن نیازهای ذکرشده، به افراد کمک کند. جراحی پلاستیک صورت می‌تواند تغییرات فراوانی نظیر تغییر شکل بینی، برداشتن پوست شل ، حذف چربی زیر چانه برای بهبود شکل صورت و غیره را در صورت ایجاد کند.

فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید محصولات مراقبت از پوست

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه سلامت محور دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 

به طور کلی می‌توان گفت جراحی پلاستیکی صورت برای رسیدن به یکی از این دو هدف انجام می‌شود:

  • به دست آوردن ظاهری جوان‌تر
  • بهبود و اصلاح شکل و خطوط بخش‌های مختلف صورت مانند بینی، چشم‌ها، گونه‌ها، چانه، ابروها و گوش‌ها.

اگر شما هم قصد دارید برای جراحی پلاستیک صورت اقدام کنید، ابتدا این مقاله را بخوانید؛ زیرا اطلاعات سودمندی در این مورد به شما ارائه خواهد گردید.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” لیپوساکشن شکم چیست؟ ” را نیز در وب سایت پزشکی دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی آنلاین سوالات خود را در سایت ثبت کنید.

آیا شما هم قصد دارید برای “ جراحی پلاستیک صورت ” اقدام کنید؟
شما می‌توانید در انتهای صفحه و در بخش نظرات سوال یا تجربه خود را مطرح کنید تا در کمترین زمان ممکن به سوالتان پاسخ داده شود

جراحی پلاستیک صورت شامل چه مواردی می‌شود؟

در اینجا قصد داریم متداول‌ترین انواع جراحی پلاستیک صورت را به صورت مختصر به شما معرفی کنیم:

رینوپلاستی / جراحی بینی

جراحی بینی یکی از متداول‌ترین انواع جراحی پلاستیک صورت است که به منظور بهبود ظاهر و عملکرد بینی انجام می‌گردد.

رینوپلاستی / جراحی بینی

بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی نوعی جراحی پلاستیک صورت است که به منظور بهبود عملکرد و یا ظاهر پلک‌های فوقانی و در برخی موارد پلک پایین انجام می‌گردد. با این روش می‌توان افتادگی پلک و یا پف‌کردگی آن و همچنین دیگر مشکلات آن را اصلاح کرد.

بلفاروپلاستی

رتی دیکتومی

رتی دیکتومی (Rhytidectomy) نوعی از جراحی پلاستیک صورت است که در آن پوست صورت و گردن کشیده و سفت می‌شود. این کار به منظور حذف چین و چروک های اضافی این ناحیه انجام می‌گیرد.

رتی دیکتومی

بالا کشیدن پیشانی

این روش جراحی برای بهبود چین و چروک های پیشانی و افتادگی ابروها انجام می‌گردد.

بالا کشیدن پیشانی

جراحی لیپوساکشن

جراحی لیپوساکشن یکی دیگر از انواع جراحی پلاستیک صورت است که به منظور حذف چربی‌های اضافی زیر چانه یا گردن به کار می‌رود.

جراحی لیپوساکشن

جراحی ایمپلنت

در روش جراحی ایمپلنت با کاشت پروتزهایی سعی می‌شود ساختار خاصی از صورت (گونه، لب‌ها، چانه) برجسته‌تر و بهتر دیده شود.

جراحی ایمپلنت

اوتوپلاستی

اوتوپلاستی (Otoplasty) نوعی جراحی پلاستیک صورت است که در آن با تغییر غضروف گوش شکل آن اصلاح می‌گردد.

اوتوپلاستی

جراحی بازسازی صورت

گاهی اوقات بر اثر جراحات یا جراحی‌های قبلی، زایمان، ناهنجاری‌های مادرزادی و غیره ضایعاتی بر روی پوست ایجاد می‌گردد. در مرحله اول پزشک سعی می‌کند با روش‌های غیر جراحی نظیر انواع لیزرها، میکرودرم ابریشن و یا داروهای نسبت به بهبود این ضایعات اقدام کند. در صورتی که نتیجه مطلوب نباشد، با جراحی نسبت به بهبود آن اقدام خواهد کرد.

جراحی بازسازی صورت

فیس لیفت

جراحی فیس لیفت (FaceLift) نوعی روش جراحی صورت است که در آن با بالا کشیدن پوست صورت، چین و چروک، شلی و افتادگی پوست صورت بهبود می‌یابد. این روش خصوصاً برای مردان و زنانی که دارای خطوط عمیق پوستی و مشکلاتی در دوسوم پایینی صورت و ناحیه فک هستند.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” جراحی زیبایی واژن یا لابیاپلاستی چیست؟ ” را نیز در وب سایت پزشکی دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی رایگان سوالات خود را در سایت دکتر سوشا ثبت کنید.

فیس لیفت

خطرات جراحی پلاستیک صورت چیست؟

جراحی پلاستیک صورت نیز همانند سایر روش‌های جراحی ممکن است عوارضی برای فرد به همراه داشته باشد. برخی از خطرات جراحی پلاستیک صورت ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • حالت تهوع
  • بی‌حسی
  • خونریزی
  • لخته شدن خون
  • عفونت
  • واکنش‌های جانبی به بیهوشی.

علاوه بر این، اگر سیگار می‌کشید، باید دو هفته قبل از انجام عمل جراحی، به منظور بهبود مراحل انجام عمل از کشیدن سیگار اجتناب کنید.

یکی از نکات مهمی که در جراحی پلاستیک صورت باید در نظر گرفت، تعیین مناسب سطح انتظارات شماست. گاهی اوقات افراد انتظارات نامعقولی از جراحی پلاستیک صورت دارند که باعث می‌شود در نهایت از نتیجه کار راضی نباشند.

بهبودی بعد از جراحی پلاستیک صورت چقدر طول می‌کشد؟

اکثر روش‌های جراحی پلاستیک صورت نیازی به بستری در بیمارستان ندارند و متقاضی همان روز به خانه باز خواهد گشت. برخی از روش‌ها نیز به صورت سرپایی انجام می‌شوند. با این وجود در برخی از افراد و در برخی از انواع جراحی‌ها ممکن است نیاز باشد که از روز قبل از جراحی در بیمارستان بستری شوند. در این مورد می‌توانید با پزشک خود مشورت نمایید. پزشکتان همچنین در مورد مراقبت‌های بعد از جراحی پلاستیک صورت ، رژیم غذایی و داروهایی که باید مصرف کنید شما را راهنمایی خواهد کرد.

برای بهبود سریع‌تر بعد از جراحی پلاستیک صورت موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • اجتناب از تمرینات هوازی برای دو هفته.
  • از کار با وزنه حداقل برای یک ماه اجتناب کنید.
  • با جراح خود درباره داروهایی صحبت کنید که درد و تورم شما را کاهش دهند.
  • از مصرف آسپرین اجتناب کنید؛ زیرا ممکن است باعث خونریزی و کبودی شود.

اکثر بیماران یک تا دو هفته بعد از عمل جراحی به دلیل کاهش تورم و کبودی و بهبود ظاهر خود، می‌توانند به سرکار خود بازگردند.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” جلوگیری از خونریزی بعد از عمل بینی ” را نیز در مجله پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی آنلاین سوالات خود را در وب سایت دکتر سوشا بخوانید.

منبع مقاله :

تهیه و ترجمه : سایت سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

بیرون زدن استخوان پیشانی نشانه چیست و به چه دکتری باید مراجعه کرد ؟

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
بیرون زدگی استخوان پیشانی به دلایل ارثی است که باعث میشود ظاهر فرد تحت تاثیر قرار گیرد و پیشانی برآمده تر از حالت عادی داشته باشد. در مواقع خاص، مشکلات هورمونی (هورمون رشد) در سنین رشد باعث بزرگ شدن بیش از حد استخوان پیشانی میشود. برای احتیاط میتوانید به پزشک مغز و اعصاب مراجعه کنید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام آیا میکرودرم باعث آسیب وشل شدن پوست نمی شود ؟

مشاهده کامل

با سلام خدمت شما کاملا برعکس؛ میکرودرم با تحریک پوست به کلاژن سازی باعث افزایش قوام و انعطاف پذیری پوست خواهد شد.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر