جراحی لیفت صورت – فیس لیفت

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 5 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
جراحی لیفت صورت - فیس لیفت

جراحی لیفت صورت چیست؟

لیفت صورت یکی از انواع جراحی‌های زیبایی صورت است که طرفداران زیادی دارد. بالا رفتن سن یک واقعیت گریزناپذیر است. هر سال که می‌گذرد، پوست انسان در نواحی صورت و گردن شل‌تر شده و به علت کاهش انعطاف‌پذیری عضلات ، شکسته شدن کلاژن پوست و همچنین تأثیر عوامل محیطی نظیر تابش آفتاب و هوای خشک، ابتدا در پوست اطراف چشم چروک‌های ریزی آشکار می‌شود. سپس چروک‌های سطحی و عمقی بر روی پیشانی و اطراف گونه و لب‌ها ظاهر می‌شود.

از طرفی با افزایش سن و تغییرات هورمونی پیش‌آمده، به‌تدریج استخوان‌های جمجمه و گونه و صورت کاهش حجم می‌یابد. گونه‌ها نیز به‌تدریج کوچک‌تر شده و صورت ریزش پیدا می‌کند. سپس چروک نواحی جلوی گردن ظاهر می‌شود.

امروزه با افزایش سطح سلامت عمومی، رشد طول عمر متوسط و افزایش امید به زندگانی در میانسالان و همچنین بهبود وضعیت اقتصادی مردم، اعمال جراحی نظیر لیفت صورت یا بالا کشیدن پوست صورت و گردن به سومین عمل شایع جراحی پلاستیک صورت تبدیل شده است. عمل جراحی لیفت صورت با به هم زدن تصوری که شما از صورت خود دارید و ایجاد ظاهری جوان‌تر، اعتماد به نفس شما را بیشتر می‌کند و سبب آشتی مجدد شما با آینه منزلتان می‌شود.

 خرید انواع محصولات جوانسازی و مراقبت پوست در فروشگاه اینترنتی دکتر سوشا

خرید اینترنتی محصولات مراقبت پوست-دکتر سوشا

 

 

لیفت صورت تا چه حد مؤثر است؟

عمل جراحی لیفت صورت نیز مانند بسیاری از اعمال زیبایی صورت، نیاز به داشتن سلامت جسمی و روحی کافی و داشتن تصوری منطقی و انتظاری معقول از جراحی است.

از بین بردن چین و چروک و رفع افتادگی پوست صورت به وسیله عمل جراحی لیفت صورت وابسته به عوامل متعددی نظیر نوع ساختمان پوست، زمینه بیماری‌های قبلی، میزان افتادگی پوست، ساختمان استخوانی صورت و سلامت فردی می‌باشد. همین امر سبب شده است که قبل از جراحی فیس لیفت به شما گفته شود که از این عمل تصور ایده آلی نداشته باشید و تنها در پی بهبودی و بهتر شدن ظاهر خود باشید؛ زیرا این عمل نه قادر است جلوی افزایش سن شما را بگیرد و نه جلوی پیشرفت زمان را می‌گیرد. بلکه می‌تواند سبب شود که شما ظاهر سالم‌تر و جوان‌تری نسبت به سن واقعی خود پیدا کنید و اعتماد به نفس بیشتری جهت حضور در مهمانی‌ها و مراسم خانوادگی و فعالیت‌های اجتماعی پیدا کنید و حس به پایان رسیدن عمر و تلاش را در شما تقلیل دهد.

آیا شما هم به دنبال انجام “ جراحی لیفت صورت – فیس لیفت ” هستید؟
شما می‌توانید در انتهای صفحه و در بخش نظرات سوال یا تجربه خود را مطرح کنید تا در کمترین زمان ممکن به سوالتان پاسخ داده شود

چه کسانی کاندید مناسبی برای لیفت صورت هستند؟

جراحی لیفت صورت از سنین 30 تا 80 سالگی قابل انجام است. لیکن بهترین نتیجه را می‌توان بین سنین 50 تا 60 سالگی به دست آورد. به طور کلی این جراحی برای افرادی مناسب است که با شرایط زیر مواجه شده باشند:

  • از دست دادن انعطاف‌پذیری پوست
  • از دست دادن توده عضلانی صورت و گردن
  • غبغب درآوردن
  • چروک‌های عمیق در گوشه‌های دهان و پایه بینی
  • از دست رفتن خطوط چانه و گردن و بی‌حالت شدن آن‌ها

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” بلفاروپلاستی یا جراحی پلک ” را نیز در وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی رایگان سوالات خود را در بخش مشاوره پزشکی دکتر سوشا ثبت کنید.

اقدامات قبل از جراحی لیفت صورت کدم‌اند؟

در جلسه مشاوره قبل از جراحی لیفت صورت بهتر است از جراح خود در مورد نیاز به انجام جراحی‌های دیگر به طور هم‌زمان سؤال کنید. در بعضی افراد هم‌زمان با لیفت صورت نیاز به لیپوساکشن چربی اضافی ناحیه گلو و زیر چانه (غبغب) و صورت وجود دارد؛ و یا در بعضی بیماران هم‌زمان می‌توان اقدام به گذاشتن پروتزها مختلف در نواحی چانه و گونه نمود و یا بسته به نوع پوست شما اقداماتی نظیر لیزرتراپی پوست برای از بین بردن چین و چروک‌های ظریف انجام داد.

همچنین در جلسه مشاوره می‌توانید اطلاعات دقیق‌تری از تغییرات احتمالی کسب کنید. سپس عکس‌برداری به منظور تهیه سابقه جراحی و طراحی دقیق چهره شما تهیه می‌شود و یک بررسی جامع از نظر سابقه بیماری‌های عمومی، قلبی-عروقی، بیماری‌های انعقادی، حساسیت‌های داروئی، مصرف الکل و سیگار، استفاده از داروهای خاص و آزمایشات روتین خون انجام می‌شود. سپس در مورد نحوه جراحی، نیاز به بیهوشی و مراحل بهبودی با شما صحبت می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” جراحی پلاستیک صورت چیست؟ ” را نیز در وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی رایگان سوالات خود را در بخش مشاوره پزشکی دکتر سوشا ثبت کنید.

جراحی لیفت صورت چگونه انجام می‌شود؟

عمل جراحی لیفت صورت در اتاق عمل کلینیک‌های جراحی و بیمارستان‌ها در شرایط کاملاً استریل انجام می‌شود. این عمل را می‌توان بدون نیاز به بیهوشی عمومی و فقط با استفاده از داروهای آرام‌بخش و خواب‌آور و بی‌حسی موضعی و یا با بیهوشی عمومی برای بیمارانی که خود درخواست نمایند انجام داد.

محل برش در عمل جراحی فیس لیفت از ناحیه جلوی گوش در مردان یا داخل گوش در زنان آغاز و سپس در پایین لاله گوش به پشت گوش چرخیده و در مسیر موهای پس سر در مسیر چروک پوست گردن به طرف پایین امتداد می‌یابد. با جدا کردن پوست این ناحیه از عضلات و بافت‌های زیرین، در صورت نیاز چربی‌های اضافی و بافت همبندی شل شده که عامل اصلی افتادگی و ریزش صورت می‌باشد، به طرف بالا و عقب کشیده شده و به وسیله نخ بخیه در محل جدید ثابت می‌گردد و بعد از برداشتن پوست اضافی محل برش جراحی خیلی ظریف و به دقت ترمیم می‌شود. سپس صورت و گردن پانسمان می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” جراحی زیبایی واژن یا لابیاپلاستی چیست؟ ” را نیز در وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی رایگان سوالات خود را در بخش مشاوره پزشکی دکتر سوشا ثبت کنید.

بهبودی بعد از لیفت صورت چقدر طول می‌کشد؟

دوره بهبودی بعد از لیفت صورت در افراد مختلف متفاوت است و بیماری‌هایی نظیر دیابت، تصلب شرایین و نوع ساختمان پوست در پروسه ترمیم شما مؤثر است. لیکن به طور عموم از بیماران به مدت 48-24 ساعت بعد از عمل در بیمارستان یا کلینیک مراقبت می‌شود.

در این دوره، بیماران استراحت کامل داشته، دارای پانسمان فشاری بوده، از آنتی بیوتیک های تزریقی جهت پیشگیری از عفونت استفاده می‌شود. بعد از مرخص شدن از بیمارستان نیز به مدت یک هفته تا ده روز پانسمان ناحیه صورت و گردن ادامه یافته و ضروری است ضمن استراحت نسبی و استفاده از کمپرس سرد ناحیه جراحی، برای پیشگیری از ورم و تسریع بهبودی در موقع خواب زیر سر، بلند باشد.

در پایان هفته اول یا دوم، بخیه‌ها کشیده می‌شوند و از هفته دوم به بعد، بیمار قادر به انجام فعالیت‌های اجتماعی خود به طور سبک خواهد بود.

جای محل جراحی به‌تدریج از بین رفته و شما می‌توانید به وسیله موهایتان و یا آرایش، آن را تا مرحله نهایی ترمیم بپوشانید. به خاطر داشته باشید که انجام جراحی زیبایی برای استفاده در بقیه عمر شماست. لذا برای گرفتن نتیجه جراحی منطقی باشید و عجله نکنید. به طور کلی بهبودی بعد از لیفت صورت 3-2 هفته به طول می‌انجامد.

بهبودی بعد از لیفت صورت چقدر طول می‌کشد؟

عوارض جراحی لیفت صورت چیست؟

در صورتی که لیفتینگ صورت توسط فرد متخصص و کار بلد انجام شود، عوارض چندانی به همراه نخواهد داشت. با این وجود، لیفت صورت همانند هر روش جراحی دیگری ممکن است با خطراتی همراه باشد. برخی از این موارد عبارتند از خونریزی، خطرات مرتبط با بیهوشی، عفونت، تجمع مایع، تغییر رنگ پوست، تورم طولانی‌مدت، بی‌حس شدن طولانی، درد ادامه‌دار و بهبودی ضعیف زخم‌ها.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” لیپوساکشن شکم چیست؟ ” را نیز در وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی رایگان سوالات خود را در بخش مشاوره پزشکی دکتر سوشا ثبت کنید.


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا :


منبع مقاله :

تهیه و ترجمه : سایت سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر