معرفی جدیدترین روش های لاغری موضعی

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
معرفی جدیدترین روش های لاغری موضعی

آشنایی با روش‌های غیر جراحی لاغری موضعی

مجله پزشکی و سلامت : امروزه پزشکان زیبایی معتقدند که علاوه بر روش‌های جراحی لاغری موضعی و رژیم‌های غذایی، روش‌های غیر تهاجمی و غیر جراحی هم برای لاغری موضعی وجود دارند. البته باید توجه نمود که این روش‌ها در صورتی مورد استفاده قرار می‌گیرند که فرد بخواهد تغییر قابل مشاهده‌ای در وضعیت ظاهری خود از لحاظ تغییر شکل بدنی و سایز بدنی خود مشاهده نماید و به هیچ عنوان یک روش و برنامه کامل کنترل وزن و چربی نمی‌باشند. تنها با بهبود شیوه زندگی و رعایت رژیم غذایی سالم و انجام فعالیت‌های منظم ورزشی می‌توان به طور مداوم باعث کاهش وزن چربی‌های بدن شد.

انواع روش‌های غیر جراحی لاغری موضعی

بطورکلی دو روش اصلی غیر جراحی برای لاغری موضعی وجود دارند که عبارت‌اند از: استفاده از امواج فوق صوتی (اولتراسونیک) و انجماد بافت چربی زیر پوستی. در ادامه در مورد مکانیسم اثر این روش‌های لاغری موضعی مختصری توضیح داده می‌شود.

روش استفاده از امواج فوق صوتی

این روش بر پایه تمرکز انرژی امواج صوتی بر روی یک نقطه می‌باشد. مکانیسم اثر آن مانند تمرکز دادن نور خورشید با استفاده از یک لنز بر روی کاغذ می‌باشد. در این روش بدون این که پوست و بافت‌های زیر بافت چربی تخریب شوند، امواج بر روی بافت چربی متمرکز می‌شوند و باعث تخریب بافت چربی زیر پوستی و ورود آن به جریان خون و متابولیزه شدن در کبد می‌شوند. در واقع با این مکانیزم تا حدی میزان سایز بدن فرد کاهش می‌یابد.

روش فریز کردن چربی‌ها (کرایولیپولیز)

در این روش به وسیله دستگاه‌های استانداردی، به بافت چربی زیر پوستی سرما داده می‌شود. به طوری که بافت مذکور منجمد می‌شود و به یک بافت کاملاً مرده تبدیل می‌گردد. به این صورت، بدن این بافت را به تدریج می‌تواند متابولیزه و از بین ببرد و باعث کاهش میزان چربی‌های احشایی در بدن و لاغری موضعی شود.

موارد کاربرد روش‌های غیر جراحی لاغری موضعی

1. زمانی که تجمع چربی‌های احشایی بسیار بالا باشد، می‌توان در کنار سایر روش‌های کاهش وزن از جمله روش‌های بهبود دهنده شیوه زندگی، فعالیت بدنی و رژیم غذایی از این روش‌ها البته با توصیه پزشک استفاده نمود.
2. زمانی که فرد نخواهد و یا نتواند از روش‌های اصلی کاهش وزن از جمله رعایت رژیم غذایی استفاده نماید.
3. در صورتی که مبتلا به چاقی‌های شدید باشد و استفاده از روش‌های جراحی لاغری موضعی برای او مخاطره آمیزه باشد.
4. وقتی که فرد تنها به تغییر سایز و شکل بدنی خود حساسیت نشان دهد.

مضرات استفاده از روش‌های غیر جراحی لاغری موضعی

• این روش‌های لاغری موضعی هیچ‌گاه نمی‌توانند به تنهایی به عنوان یک روش مناسب برای کاهش وزن چربی بدن مطرح باشند. فقط می‌توانند به عنوان یک راه کم کردن چربی‌های احشایی مطرح باشند.
• در صورتی که درمان توسط پزشک متخصص و با تجربه و به‌وسیله دستگاه‌های استاندارد انجام نشود، می‌تواند منجر به بروز سوختگی، قرمزی و یا ایجاد لک بر روی موضع مورد استفاده شود.
• نمی‌تواند توقعات زیاد در مورد رفع چربی‌های بدن را آن‌گونه که در تبلیغات عنوان می‌کنند، بهبود دهد.
• روشی مقطعی و قابل بازگشت است.

اولین قدم استفاده از روش‌های غیر جراحی لاغری موضعی

بر خلاف تصور عمومی که خود فرد می‌تواند روش غیر جراحی برای رفع چربی‌های بدن را انتخاب نماید. این روش حتماً باید توسط پزشک متخصص و در قدم دوم انتخاب شود. چرا که اولین قدم استفاده از روش‌های لاغری موضعی با ایجاد تغییر در شیوه زندگی و پیروی از رژیم‌های غذایی سالم برای کاهش وزن و چربی می‌باشد.

اولین قدم استفاده از روش‌های غیر جراحی لاغری موضعی

نکات و ملاحظات مهم در زمان استفاده از روش‌های غیر جراحی

1. مرحله اول، مشاوره با یک پزشک متخصص و باتجربه در این زمینه می‌باشد. این مشاوره می‌تواند در انتخاب بهترین روش به فرد کمک نماید.
2. در مرحله انجام این روش‌های لاغری موضعی ، دقت در رعایت توصیه های پزشک از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.
3. بعد از انجام این روش‌های لاغری موضعی ، دقت در رعایت اصول مهم مراقبت‌های پوستی در موضع مورد عمل از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. از آن جمله این که در روزهای اول نباید زیاد در معرض تابش زیاد نور آفتاب قرار گرفت و یا این که از مواد شوینده و صابون‌های حساسیت زا استفاده نمود.

موارد خطرساز در استفاده از روش‌های غیر جراحی لاغری موضعی

• انجام این روش‌های لاغری موضعی در محیط‌های غیر بهداشتی و توسط افراد غیر متخصص که می‌تواند باعث بروز عفونت‌ها و خونریزی‌های جزئی و شدید شود.
• در برخی موارد بروز جای زخم و تخریب بافت پوستی از خطرات استفاده از این روش‌های لاغری موضعی می‌باشد که فرد باید قبل از انجام این روش‌ها از این نوع خطرات آگاه باشد.
• بروز واکنش‌های آلرژیک و حساسیت زا که در برخی از افراد خاص امکان دارد بعد از استفاده از این روش‌های لاغری موضعی بروز نماید.

کلام پایانی در رابطه با روش‌های لاغری موضعی

بهترین توصیه آن است که افراد چاق از این روش‌های لاغری موضعی به عنوان یکی از روش‌های مکمل در کنار سایر روش‌های تغییر شیوه زندگی برای کاهش چربی بدن خود استفاده نمایند و حتماً قبل از انجام این روش‌ها با یک پزشک متخصص آگاه و با تجربه در مورد لزوم یا عدم لزوم استفاده از آنها مشورت نماید.

مقاله پیشنهادی دکتر سوشا : لاغری موضعی دست یافتنی است

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر