21 روش تقویت اسپرم برای بارداری و 5 نکته برای تعادل هورمونی

مجله پزشکی و سلامت
1 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 12 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
21 روش تقویت اسپرم برای بارداری و 5 نکته برای تعادل هورمونی

چکیده مطلب 

امروزه شاهد این مسئله هستیم که بسیاری از مردان با کمبود غلظت اسپرم یا کم‌تحرکی اسپرم مواجه هستند. این مسئله می‌تواند موجب بروز نازایی در مردان شود. داروهای زیادی برای تقویت حرکت اسپرم برای بارداری هستند که به تقویت نطفه مرد یا همان تقویت اسپرم مردانه کمک می‌کنند. در این مقاله ما بهترین روش‌ها برای تقویت حرکت اسپرم برای بارداری و همچنین راه‌های افزایش اسپرم برای بارداری را برای شما توضیح داده‌ایم.

تقویت اسپرم مردان برای بارداری

تعداد اسپرم‌ کم و ناباروری در مردان شایع‌تر از آن چیزی است که فکرش را بکنید. مردم فکر می‌کنند اگر زنی باردار نمی‌شود، مشکل از اوست، در صورتی که لزوماً همیشه اینطور نیست و گاهی اوقات تعداد اسپرم کم مردان و ناباروری آن‌ها باعث باردار نشدن زنان می‌شود. مشکل مردان برای بارداری سبب مشکل زوجین برای حاملگی می‌شود. در حالی که آزمایش‌های متعددی برای پیدا کردن علت ناباروری زنان وجود دارند، تجزیه و تحلیل اسپرم مردان، تنها آزمایش بررسی علت ناباروری مردان است. از آنجایی که اسپرم برای باروری مردان نقش مهمی دارد، تقویت اسپرم مردان برای بارداری نقش مهمی در درمان ناباروری مردان و افزایش شانس باروری‌شان دارد.

یک پیشنهاد رایگان به کاربران : در صورتی که سوالی دارید، می‌توانید به بخش مشاوره پزشکی آنلاین سایت پزشکی دکتر سوشا مراجعه کرده و سؤالات خود را مطرح نمایید. 

تقویت اسپرم مردان : قوی کردن اسپرم مرد

تقویت اسپرم ضعیف بارداری

باروری به توانایی افراد برای تولید مثل اشاره دارد. ناباروری مردان زمانی است که یک مرد شانس کمتری برای باردار کردن زن دارد. توانایی یک مرد برای باردار کردن زن به تعداد و کیفیت اسپرم‌های او بستگی دارد. تقویت اسپرم مردان تنها راه افزایش شانس باروری در آن‌ها است.

ناباروری می‌تواند علل متعددی داشته باشد و ممکن است به ژنتیک، سلامت عمومی، تناسب اندام، بیماری‌ها و آلودگی‌های غذایی وابسته باشد. عملکرد جنسی و کیفیت و تعداد اسپرم مرد نیز ممکن است بر باروری تأثیرگذار باشد:

میل جنسی مرد : میل جنسی توصیفی از تمایل فرد به رابطه جنسی است. برخی غذاها و مواد مغذی برای تقویت میل جنسی مردان تقویت کننده اسپرم برای بارداری هستند و با تقویت اسپرم مردان شانس باروری آن‌ها را افزایش می‌دهند.
اختلال نعوظ : اختلال نعوظ حالتی است که مرد قادر به نعوظ و یا حفظ آن نیست و این ناتوانی جنسی باعث می‌شود که او شانس باروری نداشته باشد. اولین راه برای افزایش شانس مردان برای بارداری ، درمان اختلال نعوظ آن‌ها است.
تعداد اسپرم : یکی از جنبه‌های مهم در باروری مردان کیفیت منی (تعداد یا غلظت سلول‌های اسپرم در مقدار مشخصی از منی مردان) است. تقویت اسپرم مردان برای بارداری مهم‌ترین و تنها راه درمان ناباروری آن‌ها است.

تقویت اسپرم مردان : برای زیاد شدن اسپرم چه بخوریم

تحرک اسپرم : یک اسپرم سالم باید توانایی حرکت و شنا کردن داشته باشد تا بتواند تخمک زن را بارور کند. تحرک سلول‌های اسپرم مردان نقش مهمی در باروری مردان دارد و تقویت حرکت اسپرم برای بارداری باید مورد توجه قرار گیرد.
سطح تستوسترون : سطح پایین تستوسترون (هورمون جنسی مردانه) ممکن است در برخی از مردان نابارور دیده شود.

  • شیوه زندگی و رژیم غذایی : علاوه بر موارد بالا که بر شانس باروری تأثیرگذار هستند، شیوه زندگی سالم و رژیم غذایی نیز مهم‌ترین عوامل در تقویت اسپرم مردان و شانس باروری آن‌ها است. برخی از غذاها و مواد مغذی مزایای بیشتری برای باروری مردان، تقویت اسپرم مردان و تقویت حرکت اسپرم برای بارداری دارند که مردان می‌توانند با مصرف آن‌ها شانس باروری خود را افزایش دهند.

تقویت اسپرم مردان : خوراکی های اسپرم ساز

تقویت اسپرم مردان برای بارداری با حفظ تعادل هورمونی

عدم تعادل هورمونی فقط چیزی نیست که صرفاً برای زنان محدود شود. مردان هم می‌توانند اختلالات هورمونی داشته باشند. هورمون‌ها در تولید اسپرم و باروری مردان نقش مهمی ایفا می‌کنند. یکی از هورمون‌های اصلی برای تقویت اسپرم مردان تستوسترون است. با توجه به شیوه زندگی مدرن ما و علل ناباروری که در بالا گفته شد، هورمون‌های مردانه می‌توانند دچار عدم تعادل شده و همین موضوع موجب ناباروری در مردان شود. در نتیجه حفظ تعادل هورمونی موثرترین راه تقویت اسپرم برای بارداری است.

استروژن و زنوهورمون های زیاد در بدن (ترکیباتی با خصوصیاتی شبیه به هورمون‌ها) منجر به کاهش تستوسترون می‌شود. استروژن بیش از حد در مردان باعث اختلال نعوظ، کاهش میل جنسی، کاهش تعداد اسپرم و کاهش تولید مایع منی می‌شود که تمام این‌ها موجب افزایش ناباروری مردان می‌شود. زنوهورمون‌ها می‌توانند از عواملی که نام می‌بریم وارد بدن شوند:

  • غذاهای حاوی سویا
  • آفت کش‌های روی غذا
  • هورمون‌هایی که به لبنیات و گوشت اضافه شده
  • پلاستیک

تقویت اسپرم مردان : تقویت اسپرم مردان برای بارداری با حفظ تعادل هورمونی

راه های حفظ تعادل هورمونی و تقویت اسپرم مردان برای بارداری

برای افزایش شانس باروری و تقویت اسپرم مردان برای بارداری باید به حفظ تعادل هورمونی در آن‌ها توجه کرد. به همین منظور باید اقدامات زیر را برای حفظ تعادل هورمونی انجام دهند:

  • دانستن زمان دوره قاعدگی و روز تخمک گذاری زن مهم‌ترین عامل برای افزایش شانس باروری است زیرا اگر نزدیک به روز تخمک گذاری و در روز مناسبی رابطه جنسی داشته باشید، احتمال باردار شدن زن بسیار بالاتر است. روز تخمک گذاری زنان معمولاً ۱۴-۱۲ روز بعد از اولین روز دوره قاعدگی (پریود) است، البته این برآورد تقریبی است زیرا زنان چرخه‌های قاعدگی متفاوتی دارند. همچنین زنان در روزهای تخمک گذاری میل بیشتری به رابطه جنسی دارند و این نشانه خوبی است تا شما بدانید در چه روزی رابطه جنسی داشته باشید.
  • داشتن رابطه جنسی در روز مناسب مهم‌ترین موضوع برای باروری است شما باید نزدیک به روز تخمک گذاری (روز ۱۶-۱۲ دوره قاعدگی) رابطه جنسی داشته باشید تا اسپرم زنده مانده، خود را تخمک برساند و لقاح انجام شود.
  • در روزهای نزدیک به تخمک گذاری رابطه جنسی زیاد و مکرر نداشته باشید. چرا که این باعث می‌شود اسپرم به سختی بتواند به گردن رحم و تخمک برسد.
  • در رابطه جنسی از ژل روان کننده لوبریکانت مناسب اسپرم استفاده کنید.

تقویت اسپرم مردان : راه های حفظ تعادل هورمونی و تقویت اسپرم مردان برای بارداری

افزایش شانس باروری با داشتن رابطه جنسی در زمان مناسب

دلایل ناباروری در مردان و زنان می‌تواند مختلف باشد اما نداشتن رابطه جنسی در روز مناسب از مهم‌ترین علل ناباروری است. داشتن رابطه جنسی در زمان مناسب راهی برای بهینه سازی شانس ماندگاری اسپرم و تقویت اسپرم برای بارداری شدن است.

تقویت اسپرم مردان : افزایش شانس باروری با داشتن رابطه جنسی در زمان مناسب

راه ‌های تقویت اسپرم برای بارداری

ناباروری یک مشکل رو به رشد در سراسر جهان است که یک مورد از هر شش زوج را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در بسیاری از موارد ناباروری قابل درمان نیست اما همانطور که در بالا گفته شد، گاهی اوقات می‌توان با رژیم غذایی سالم، مکمل‌ها و سایر استراتژی‌های شیوه زندگی، وضعیت ناباروری را بهبود داد. تمام این استراتژی‌ها با تقویت اسپرم مردان شانس باروری را افزایش می‌دهند. در ادامه مطلب به راه های تقویت اسپرم برای بارداری اشاره می‌کنیم.

تقویت اسپرم مردان : تقویت نطفه در مردان

غذاها و مکمل‌های غذایی برای تقویت اسپرم مردان برای بارداری

براي تقویت اسپرم مردان برای بارداری چه کنیم؟ برای تقویت حرکت اسپرم برای بارداری چه باید کرد؟ رژیم غذایی تأثیر زیادی بر تقویت اسپرم مردان برای بارداری و حفظ سلامت اسپرم آن‌ها دارد. آنچه که امروز می‌خورید، تقویت کننده اسپرم برای بارداری است و بر تحرک و سلامت اسپرم مردان تا ۳ ماه آینده تأثیر می‌گذارد.

یافته‌ها نشان می‌دهد که یک دامنه ۷۶-۴۲ روزه از زمان تولید اسپرم تا انزال در مردان نرمال است. به همین دلیل است که تغییراتی که امروز ایجاد می‌کنید اسپرم ۳-۲ ماه بعد شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در واقع اگر در رژیم غذایی یا مکمل‌های مورد استفاده‌تان تغییراتی ایجاد کردید، ۳-۲ ماه طول می‌کشد تا این تغییرات بر سلامت اسپرم تأثیر بگذارد.

تقویت اسپرم مردان : برای تحرک اسپرم چی بخوریم

روی و تقویت اسپرم برای باردار شدن

چه چیزی باعث افزایش اسپرم برای بارداری می شود ؟ در مردان، روی یکی از مهم‌ترین مواد معدنی برای باروری است. افزایش سطح روی در مردان نابارور نشان داده است که افزایش سطح اسپرم، بهبود شکل، عملکرد و کیفیت اسپرم باعث کاهش ناباروری مردان می‌شود.

منابع غذایی غنی از روی برای تقویت اسپرم مردان برای بارداری عبارتند از: جگر، صدف، گوشت گاو، گوشت گوساله، گوشت گوزن، دانه کنجد، دانه کدو تنبل، ماست، بوقلمون، نخود فرنگی و میگو. پختن این مواد غذایی ممکن است باعث آسیب به روی شود، بنابراین مصرف برخی غذاها با میزان زیاد روی به شکل خام، تقویت کننده اسپرم برای بارداری است و نقش مهمی در درمان ناباروری مردان دارد.

تقویت اسپرم مردان : تقویت مردان برای بارداری

تقویت اسپرم مردان با سلنیم

برای تقویت اسپرم برای باردار شدن چه باید کرد؟ سلنیم برای تولید اسپرم ضروری است. مطالعات نشان می‌دهد مردانی که تعداد اسپرم کم دارند، سطح سلنیم آن‌ها نیز پایین است. در نتیجه سلنیم یک تقویت کننده اسپرم مردان برای بارداری است.

منابع غذایی غنی از سلنیم برای تقویت اسپرم مردان برای بارداری : آجیل برزیلی، جگر، ماهی قزل آلا، ماهی کاد، ماهی تن، ساردین، میگو و بوقلمون.

تقویت اسپرم مردان : تقویه اسپرم

کوآنزیم Q10 تقویت کننده اسپرم مردان برای بارداری

یکی دیگر از راه های تقویت اسپرم مردان برای بارداری ، استفاده از کوآنزیم Q10 است. کوآنزیم Q10 یکی از مهم‌ترین آنتی اکسیدان هاست که برای محافظت از DNA سلول‌ها در برابر آسیب‌های رادیکال آزاد ضروری است. به این ترتیب کیوتن نقش مهمی در تقویت حرکت اسپرم برای بارداری و افزایش قدرت اسپرم برای بارداری دارد.

منابع غذایی غنی از کوآنزیم Q10 : این آنتی اکسیدان بیشتر در غذاهای دریایی و گوشتی یافت می‌شود، اما قابل ذکر است که دریافت این آنتی اکسیدان از طریق رژیم غذایی بسیار دشوار است. مصرف یوبیکوینول، مکمل کوآنزیم Q10 بهترین راه برای به دست آوردن کوآنزیم Q10 به منظور تقویت اسپرم مردان برای باردار شدن است (مقدار این ماده همراه با سالخوردگی در بدن کاهش می‌یابد.

تقویت اسپرم مردان : قوی کردن اسپرم مردان

تقویت اسپرم با ویتامین E

ویتامین E یک آنتی اکسیدان مهم است که به محافظت از سلامت DNA اسپرم و تخمک و در نتیجه تقویت اسپرم و تخمک برای بارداری کمک می‌کند. مطالعات نشان داده‌اند که ویتامین E نقش مهمی در تقویت حرکت اسپرم مردان و افزایش قدرت اسپرم برای بارداری دارد. رژیم غذایی که کمبود ویتامین E داشته باشد، باعث ناباروری در موش صحرایی می‌شود. به این ترتیب مصرف ویتامین E نقش بسزایی در تقویت اسپرم مردان برای بارداری دارد.

منابع غذایی غنی از ویتامین E : دانه‌های آفتابگردان، بادام، زیتون، اسفناج، پاپایا و سبزیجات برگ سبز تیره.

تقویت اسپرم مردان : تقويت اسپرم در مردان

اسید فولیک تقویت کننده اسپرم برای بارداری

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که اسید فولیک می‌تواند سلامت اسپرم را افزایش دهد. سطوح پایین فولات در مردان موجب افزایش خطراتی برای اسپرم (اسپرم‌هایی که حاوی کروموزوم‌های کم و یا بیش از حد زیاد هستند) می‌شود. اگر یک تخمک توسط اسپرم غیر طبیعی بارور شود، می‌تواند منجر به نقایص هنگام زایمان مانند سندرم داون یا افزایش احتمال سقط جنین شود. در نهایت می‌توان گفت استفاده از اسید فولیک موجب افزایش اسپرم برای بارداری می‌شود.

منابع غذایی غنی از اسید فولیک برای تقویت اسپرم مردان برای بارداری : جگر، عدس، لوبیا پینتو، لوبیا گاربانزو، مارچوبه، اسفناج، لوبیا سیاه، لوبیا سبز.

تقویت اسپرم مردان : مردان برای تقویت اسپرم

ویتامین  B12تقویت کننده اسپرم برای بارداری

ویتامین B12 با نام کبالالامین نیز شناخته شده است، این ویتامین در لقاح سلولی نقش دارد و مطالعات نشان می‌دهد که کمبود آن می‌تواند منجر به کاهش تعداد و میزان حرکت اسپرم شود. این ویتامین برای تقویت اسپرم مردانی که تعداد اسپرم آن‌ها کمتر از ۲۰ میلیون و میزان تحرکشان کمتر از ۵۰٪ است، توصیه می‌شود. مطالعات نشان می‌دهند که مصرف ۱۰۰۰ میکروگرم در روز، مکمل‌ ویتامین B12 ممکن است تعداد اسپرم را افزایش داده و موجب تقویت اسپرم مردان شود.

منابع غذایی غنی از ویتامین B12 : انجیر، صدف، ماهیچه، جگر، خاویار، ماهی، خرچنگ، گوشت گاو، گوسفند، پنیر و تخم مرغ.

تقویت اسپرم مردان : تقویت مرد برای بارداری

ویتامین C تقویت کننده اسپرم برای بارداری

برای تقویت اسپرم ضعیف برای بارداری چه باید کرد ؟ ویتامین C در مردان، به بهبود کیفیت اسپرم کمک کرده و از آسیب DNA اسپرم جلوگیری می‌کند. به این ترتیب احتمال سقط جنین و مشکلات کروموزومی را کاهش می‌دهد. این ویتامین علاوه بر تقویت اسپرم مردان برای بارداری موجب افزایش حرکت اسپرم‌ برای بارداری می‌شود.

منابع غذایی حاوی ویتامین C برای تقویت اسپرم ضعیف برای بارداری : ویتامین C به میزان فراوانی در گیاهان و میوه‌ها از جمله فلفل قرمز، کلم بروکلی، زغال اخته، کلم، سیب زمینی، گوجه فرنگی و مرکبات یافت می‌شود.

تقویت اسپرم مردان : افزایش نطفه در مردان

L کارنیتین (ال کارنتین) و تقویت اسپرم ضعیف برای بارداری

کارنیتین یک ماده غذایی ضروری برای سلول‌های اسپرم است. اسپرم برای متابولیسم انرژی به غلظت بالایی از کارنیتین نیاز دارد. مطالعات نشان می‎دهد که سطح کارنیتین آزاد در مایع منی به طور مستقیم با افزایش تعداد و تقویت حرکت اسپرم برای بارداری ارتباط دارد. زمانی که میزان غلظت کارنیتین مایع منی پایین باشد، تعداد اسپرم مرد نیز پایین است. به همین دلیل است که برای تقویت اسپرم ضعیف برای بارداری باید توجه زیادی به مصرف مکمل ال کارنیتین کرد. برای تقویت اسپرم مردان ، تقویت حرکت اسپرم برای بارداری و افزایش تعداد اسپرم، باید حداقل ۴ ماه مکمل ال کارنیتین مصرف کرد.

منابع غذایی غنی از ال کارنیتین: گوشت قرمز و محصولات لبنی.

تقویت اسپرم مردان : تقويت مني مردان

آنتی اکسیدان‌ها تقویت کننده اسپرم برای بارداری

آنتی اکسیدان‌ها یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها در باروری سالم هستند که هر انسانی باید به آن توجه داشته باشد. آنتی اکسیدان‌ها به محافظت از اسپرم در برابر آسیب‌های رادیکال آزاد کمک می‌کنند. رادیکال‌های آزاد می‌توانند به سلامت اسپرم آسیب رسانده و باعث ناباروری در مردان شوند، به همین دلیل آنتی اکسیدان‌ها به عنوان پادزهری عمل کرده و با جلوگیری از آسیب به اسپرم و تقویت اسپرم مردان ، از ناباروری و سقط جنین جلوگیری می‌کنند. فرتیلیکا (Fertilica) یک کپسول حاوی آنتی اکسیدان‌ها و تمام مواد مغذی مهم برای بارداری است که برای افزایش شناس باروری مردان و زنان عالی است. شایان ذکر است که نقش این کپسول در تقویت اسپرم ضعیف برای بارداری بسیار مهم‌تر بوده و به مردان برای بارداری کمک می‌کند.

تقویت اسپرم مردان : تقویه اسپرم

تقویت اسپرم برای بارداری در طب سنتی

صدها سال است که مزایای گیاهان سنتی در تقویت اسپرم ضعیف برای بارداری به اثبات رسیده است. اکثر این گیاهان تقویت کننده اسپرم برای بارداری به تغذیه سیستم غدد درون ریز کمک می‌کنند و با کنترل سطح و عملکرد درست هورمون‌ها به تقویت اسپرم مردان برای باردار شدن کمک می‌کنند. برای دست یابی به بهترین نتایج برای تقویت اسپرم مردان با استفاده از گیاهان، باید حداقل ۶-۳ ماه از آن‌ها استفاده کنید. گیاهانی که در ادامه مطلب نام برده می‌شوند و برای افزایش تعداد اسپرم مردان مفید هستند، به صورت کپسول، قطره یا پودر در داروخانه‌ها یا عطاری‌ها به فروش می‌رسند.

تقویت اسپرم مردان : افزايش مني مردان

ریشه گیاه جینسینگ آمریکایی تقویت کننده اسپرم باری بارداری

جینسینگ آمریکایی به افزایش میل جنسی ، درمان اختلال نعوظ و افزایش عملکرد جنسی در مردان کمک می‌کند. این گیاه با تقویت محور HPA (هیپوتالاموس-هیپوفیز-آدرنال) به تعادل هورمونی، مدیریت استرس، بهبود عملکرد سیستم ایمنی و در نتیجه تقویت اسپرم مردان برای بارداری کمک می‌کند.

تقویت اسپرم مردان : قوی کردن اسپرم

ریشه گیاه آشواگاندا برای تقویت اسپرم ضعیف برای بارداری

آشواگاندا به طور سنتی برای بهبود میل جنسی و تقویت اسپرم مردان برای باردار شدن استفاده می‌شود. این گیاه به حفظ تعادل هورمونی و بهبود عملکرد سیستم غدد درون ریز کمک می‌کند.

تقویت اسپرم مردان : افزایش اسپرم مردانه

تقویت اسپرم مردان با علف هرز بز شاخی (اپیمدیوم)

این گیاه به افزایش میل و بهبود عملکرد جنسی کمک می‌کند. عنصر فعال این گیاه به نام ایکارین، اکسید نیتریک را افزایش می‌دهد و اکسید نیتریک باعث افزایش گردش خون به اندام‌ها می‌شود. افزایش گردش خون به نوبه خود باعث درمان اختلال نعوظ در مردان شده و به تقویت اسپرم مردان کمک می‌کند.

تقویت اسپرم مردان : مکمل افزایش اسپرم

ریشه گیاه فوتی (Fo-ti)تقویت کننده اسپرم برای بارداری

ریشه این گیاه از دیرباز برای مردان مبتلا به کمبود میل جنسی، تعداد کم اسپرم، اختلال نعوظ و یا مشکل تحرک اسپرم کارایی داشته است. ریشه این گیاه به تقویت حرکت اسپرم برای بارداری کمک می‌کند.

تقویت اسپرم مردان : بهترین راه افزایش سرعت اسپرم

برگ جینگو و تقویت اسپرم برای باردار شدن

برگ جینگو درمانگر اختلال نعوظ است. این گیاه گردش خون را به اندام‌های تولید مثل و اندام تناسلی افزایش می‌دهد و آنتی اکسیدان‌های زیادی دارد که به سلامت اسپرم و افزایش تعداد آن کمک می‌کند.

تقویت اسپرم مردان : تقویت اسپرم مرد قبل از بارداری

تقویت اسپرم برای باردار شدن با ریشه مکا (ماکا)

مصرف منظم ماکا موجب افزایش میل جنسی، حجم تخمک و تعداد و تحرک اسپرم می‌شود. مکا یک گیاه فوق العاده عالی است که می‌توانید پودر آن را در کپسول ریخته و برای افزایش شانس باروری از آن استفاده کنید.

تقویت اسپرم مردان : تقویت اسپرم مرد جهت بارداری

توت ساوپالمتو یا نخل اره‌ای تقویت کننده اسپرم برای بارداری

ساوپالمتو (Saw Palmetto) از دیرباز برای بهبود سلامت پروستات، ناتوانی جنسی، آتروفی بیضه و کمبود میل جنسی مورد استفاده قرار گرفته است. برای تقویت اسپرم برای باردار شدن می‌توانید از این گیاه استفاده کنید.

تقویت اسپرم مردان : مکمل تقویت اسپرم

میوه و دانه اسچیساندرا (شیساندرا)

اسچیساندرا یکی از گیاهان حمایتی و محافظ برای سلامت کبد (مهم برای تعادل هورمون)، حمایت از ایمنی و عملکرد سیستم غدد درون ریز و عصبی است. مطالعات نشان داده‌اند این گیاه ممکن است به افزایش تعداد اسپرم و تقویت اسپرم مردان برای بارداری کمک کند. از مزایای دیگر توت‌های این گیاه، کاهش استرس بدن است که برای درمان ناباروری مفید می‌باشد.

تقویت اسپرم مردان : قرص افزایش حرکت اسپرم

تقویت اسپرم برای بارداری با میوه و قسمت‌های هوایی گیاه تریبولوس

نقش گیاه تریبولوس در تولید هورمون جنسی، افزایش هورمون LH، DHEA و تولید تستوسترون در مردان به اثبات رسیده است. این دلایل باعث می‌شوند که این گیاه برای درمان اختلال نعوظ و کمی تعداد و سلامت اسپرمی که با عدم تعادل هورمونی مرتبط است، مفید باشد. در واقع این گیاه نقش بسزایی در تقویت اسپرم مردان دارد.

تقویت اسپرم مردان : تقویت اسپرم و تخمک

پوست یوهیمبه برای تقویت اسپرم برای باردار شدن

پوست این درخت، گردش خون را به اندام‌های تولید مثلی و تناسلی مردان افزایش می‌دهد و از این طریق به درمان اختلال نعوظ کمک می‌کند. در واقع این گیاه با افزایش گردش خون، باعث ایجاد نعوظ و افزایش میل جنسی در مردان می‌شود.

تقویت اسپرم مردان : درمان اختلال نعوظ

نتیجه گیری:

در این مقاله ما بهترین روش‌های تقویت اسپرم برای بارداری را توضیح دادیم. به منظور تقويت اسپرم براي بارداري میتوان از ویتامین E، ویتامین C، فولیک اسید، کیوتن ، ال کارنین یا سلنیم استفاده کرد. به خاطر داشته باشید که تقويت اسپرم مردان یک شبه اتفاق نمی‌افتد و لازم است شما مدت طولانی از این مکمل‌ها استفاده نمایید. 


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا :


منبع مقاله :

تهیه و گردآوری : سایت سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

با عرض سلام .متاهلم و اسپرمم ضعیفه و بچه دار نمیشم و ضمنا انزال زود رس دارم لطف می کنید دارو تجویز نمایید . با تشکر

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
با سلام روش های خانگی و دارویی وجود دارند که میتوانند به تعداد و تحرک اسپرم ها کمک کند. یکی از مهمترین روشهای درمانی سنتی و گیاهی این است که آجیل هایی مثل بادام درختی و گردو مصرف کنید. همچنین مصرف موادی مانند ریشه گیاه جینسینگ نیز میتواند باعث افزایش تعداد و تحرک اسپرم ها شود. روش دیگر که مصرف دارو است بهتر است تحت نظر پزشک انجام گیرد. استفاده از مکمل هایی مثل ویتامین E، کوآنزیم Q10، ویتامین ب12 و ویتامین سی نیز مفید هستند. البته به منظور دریافت درمان قطعی برای این مشکل باید تحت نظر پزشک دوره درمانی گذراند. مطالعه مقاله بالا نیز توصیه میشود.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام آقای دکتر وقت بخیر شرمنده وقت تون میگیرم ما مشکل نازایی داریم این مشکل از طرف شوهرم هستش مقدار اسپرمش که از لوله اش بالا میاد صفر است ولی داخل بیضه اش اسپرم داره می خواستم ازتون بپرسم که این مشکل شوهرم راه حل داره تا طبیعی بچه دار بشیم اگه میشه ترو خدا راهنمایی کنید چون خیلی از این بابت اذیت میشم ولی نمیدونم چیکار باید بکنم

مشاهده کامل

سلام با تفاسیری که شما فرمودید، تحرک اسپرم همسرتون با مشکل مواجه هست. تنها راه حل طبیعی که وجود داره اینه که تولید اسپرم رو افزایش بدید تا بلکه تعداد اسپرم هایی که از طریق منی خارج میشن، افزایش پیدا کنه. شما می تونید از نکات تغذیه ای مقاله بالا و یا توضیحاتی که در بخش نظرات ارائه شده، استفاده کنید. در صورتی که پاسخ نگیرید، می بایست از روشهای غیر طبیعی که توسط پزشکتون ارائه میشه، کمک بگیرید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام..بنا به صحبتهایی که پزشک شوهرم میگفت تعداد اسپرمهاش خوبن..فقط نطفه شوهرم ضعیفه..
الان پزشک شوهرم با توجه به سن من وشوهرم ک شوهرم 35ومن 33سالمه ..سفارش کردکه کاشت نطفه انجام بدیم ولی من مخالف این کار هستم..آیا راه حلی برای تقویت نطفه وجوددارد.ممنون

مشاهده کامل

با سلام مطلبی که شما میفرمایید از نظر علمی صحیح نیست یا لااقل بنده متوجه منظورتون نمیشم. تنها تعداد اسپرمها نیست که برای بارور بودن مرد لازمه بلکه شکل، تحرک و برخی ویژگی های دیگر اسپرم هم در باروری مرد اهمیت داره. الان بنده حدس میزنم که منظور پزشکتون یا شما این هست که سایر ویژگی های اسپرم همسرتون مطلوب نیست. همسرتون می بایست از نظر وجود بیماریهایی نظیر واریکوسل مورد بررسی قرار بگیرن و از روشهای طبیعی و دارو درمانی برای تقویت اسپرم ایشون استفاده بشه. مقاله بالا میتونه به شما کمک کنه.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

باسلام برای اسپرم قوی داشتن چه قرصی باید مصرف کرد برای بارداری؟؟؟
پریود نامنظم .کیست.سن 25و همسرم29

مشاهده کامل

با سلام خدمت شما در صورتی که کیست و پریود نامنظم دارید، می بایست خود شما هم نسبت به درمان اون از طریق داروهای هورمونی و کاهش وزن اقدام کنید. برای تقویت اسپرم همسرتون می تونید از توصیه های مقاله بالا استفاده کنید. همچنین مطالعه مقالات زیر رو هم به شما توصیه می کنیم: تقویت اسپرم در طب سنتی
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

برای بالا بردن میزان اسپرم چه موادغذایی مفیداست؟

مشاهده کامل

با سلام خدمت شما دوست گرامی پیشنهاد می کنم مقاله بالا و مقالات زیر رو مطالعه بفرمایید: تقویت اسپرم در طب سنتی خواص سیاه دانه با عسل
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
با سلام خدمت شما دوست گرامی لطفا مقاله بالا رو به دقت مطالعه بفرمایید .مقالات زیر هم میتونن به شما کمک کنن: تقویت اسپرم در طب سنتی خواص سیاه دانه با عسل
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام من دو سال ازدواج کردم هنوز بچه گیرم نیومده فک میکنم اسپرم هام ضعیفن راهی بذارید جلوم که بچه دار شم ممنون میشم باتشکر افشین 28ساله

مشاهده کامل

با سلام خدمت شما دوست عزیز شما فکر میکنید اسپرم هاتون ضعیفن یا آزمایشات و معاینات این رو نشون میده؟! شما و همسرتون میبایست از نظر علت ناباروری مورد بررسی قرار بگیرید. اگر فرض رو بر این بذاریم که شما اسپرم هاتون ضعیف هست می بایست علت اون هر یک از موارد زیر میتونه باشه: بیماری واریکوسل بیماری هیدروسل عفونت مجاری ادراری و دستگاه تناسلی، مننژیت ، اوریون در سن ممیزی و بلوغ تصادف یا ضربه در محل اندام جنسی جراحی رانندگی طولانی استفاده طولانی مدت از اینترنت و موبایل مصرف داروهای هموتراپی کاهش شدید در هورمون مردانه تستسترون خوردن غذا در ظروف آلومینیومی استفاده فراوان از سونا و جکوزی و یا استخرهای آب سرد و ... بنابراین شما نمیتونید در این مورد حدس بزنید و باید از این نظر بررسی بشید. برای تقویت اسپرم از توصیه های این مقاله و مقاله زیر استفاده کنید: تقویت اسپرم مردان در طب سنتی
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر