تفکرات اشتباه در خصوص بهداشت دهان و دندان

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
تفکرات اشتباه در خصوص بهداشت دهان و دندان

حفظ بهداشت دهان و دندان

مجله پزشکی و سلامتآیا زمانی که شکلات و شیرینی می‌خورید ، احساس گناه دارید؟ آیا حس می‌کنید خوردن شکلات و شیرینی دندان‌های شما را خراب و پوسیده می‌کنند؟ اگر به درستی مسواک و نخ دندان بزنید ، احتیاجی نیست نسبت به خوردن شکلات و شیرینی احساس گناه داشته باشید.نگران بهداشت دهان و دندان خود نباشید ، شما با راهکارهای ساده‌ای می‌توانید بهداشت دهان و دندان خود را حفظ کنید.

متأسفانه طی بررسی‌های انجام شده و مشورت با متخصصان دندانپزشکی ، برای بهبود سلامت دهان و دندان نیاز است ، نسبت به مسواک زدن خود تجدید نظر کنید. تکنیک مسواک زدن شما نادرست است و موجب می‌شود که بهداشت دهان و دندان شما به خطر بیفتد. مسواک زدن نادرست به همان اندازه که مسواک زدن درست ، مفید است ، مضر می‌باشد. برای بهبود بهداشت دهان و دندان خود ، مسواک زدن صحیح را بیاموزید و سعی کنید تفکراتتان را راجع به بهداشت دندان و مسواک زدن تغییر دهید.

تفکر اشتباه اول : مسواک زبر و سفت بهترین مسواک برای حفظ بهداشت دهان و دندان است

بسیاری از اشتباهات رایج در مسواک زدن به خاطر انتخاب نادرست مسواک است. مردم تمایل به انتخاب مسواک‌های زبر هستند و به اشتباه فکر می‌کنند که مسواک زدن سفت ، پلاک‌های دندانی‌شان را بهتر حذف می‌کند، در صورتی که این کار مینای دندانشان را از بین می‌برد و سلامت دندان را به خطر می‌اندازد.

بهترین مسواکی که می‌توانید برای مسواک زدن انتخاب کنید ، نوع نرم آن است. موی نرم است. زیرا مسواک زبر و مسواک زدن بیش از حد سفت ، به لثه و مینای دندان شما آسیب می‌رساند.
به منظور حفظ بهداشت دهان و دندان و مسواک زدن صحیح می‌توانید از مسواک برقی استفاده کنید. زیرا در حداقل زمان ، بیشترین پلاک دندانی را از بین می‌برد و در عین حال ، لثه‌های شما را از التهاب و حفره محافظت می‌کند.

مسواک زبر و سفت بهترین مسواک برای حفظ بهداشت دهان و دندان است

تفکر اشتباه دوم : نخ دندان زدن آسان است ، حرکت بالا و پایین

اگر می‌خواهید به درستی نخ دندان بزنید باید نخ دندان به ارامی بین دندان‌های و کمی پایین‌تر از لثه حرکت کند ، زیرا باکتری‌ها در این محل‌ها تجمع می‌کنند و وجود باکتری‌ها می‌تواند باعث بیماری لثه و آسیب به استخوان اطراف دندان‌های شما شود. نخ دندانی که انتخاب می‌کنید نباید در بین دندان‌هایتان تکه‌تکه شود ، بلکه باید به آرامی بین دندان‌ها حرکت کند و غذاهای جمع شده در آن ناحیه را خارج کند تا بهداشت دهان و دندان شما حفظ شود.
نخ دندان زدن سریع هیچ سودی بیشتر از آرام زدن آن ندارد و به همان اندازه پلاک و باکتری‌های دهان و دندان را از بین می‌برد.اگر به همراه نخ دندان ، از دهان‌شویه نیز استفاده کنید ، بیش از 90% باکتری‌های دندان از بین می‌روند و بهداشت دهان و دندان شما حفظ خواهد شد.

تفکر اشتباه سوم : پر کردن نقره‌ای دندان بد است

دندان‌پزشکان برای متقاعد کردن شما راجع به این موضوع تلاش زیادی کرده‌اند ، اما نتوانستند شما را متقاعد کنند که پر کردن نقره‌ای دندان ، بد نیست. باید به شما بگوییم که تا به حال در انجمن دندانپزشکی آمریکا ، هیچ مطالعه‌ای بد بودن پر کردن نقره‌ای دندان را اثبات نکرده سات و هیچ ضرری برای سلامت دندان ندارد.

پر کردن نقره‌ای دندان بد است

تفکر اشتباه چهارم : خوردن شیرینی و شکلات ، دندان را خراب می‌کند

در صورتی که دو بار در روز مسواک و نخ دندان بزنید ، شکلات و شیرینی از بین دندان‌های شما خارج می‌شود و هیچ حفره و خرابی برای دندان‌های شما به وجود نمی‌آورند. فقط زمانی حفره‌های دندانی به وجود می‌آیند که بهداشت دهان و دندان خود را رعایت نکنید و شیرینی بر روی دندان‌های شما باقی بماند.

تفکر اشتباه پنجم : جویدن آدامس برای بهداشت دهان و دندان شما خطر آفرین است

جویدن آدامس ، ترشح بزاق را تحریک می‌کند و باعث می‌شود که غذاهای باقی مانده در دهان و پلاک‌های دندانی از بین بروند. در نتیجه جویدن آدامس نه تنها برای سلامت دندان نامناسب نیست ، بلکه مفید هم هست. در نظر داشته باشید که بهتر است آدامس بدون قند بجوید.

جویدن آدامس برای بهداشت دهان و دندان شما خطر آفرین است

تفکر اشتباه ششم : خمیر دندان سفید کننده ، دندان را سفید می‌کند

استفاده از خمیر دندان سفیدکننده ، به تنهایی نمی‌تواند دندان‌های شما را سفید و براق کند. برای بهره بردن از خمیر دندان‌های سفیدکننده ، باید آن را به همراه محصولات سفید کننده دیگر استفاده نمایید.

تفکر اشتباه هفتم : سفید کردن دندان ، تمام دندان‌ها را حساس می‌کند

در پروسه سفید کردن دندان ، بعضی از دندان‌هایی که سابقه حساسیت داشته‌اند ، حساس‌تر می‌شوند ، اما سایر دندان‌ها که مشکلی ندارند ، هیچ حساسیتی نشان نمی‌دهند. بعد از سفید کردن دندان‌ها از ژل‌هایی استفاده می‌شود که از حساس شدن دندان‌ها جلوگیری می‌کنند ، در نتیجه جای نگرانی نیست.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر