تضاد شخصیتی ، آهنربایی برای جذب افراد

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
تضاد شخصیتی ، آهنربایی برای جذب افراد

تضاد شخصیتی بین افراد و جذابیت روابط آن‌‌ها

مجله پزشکی و سلامتزمانی که به ارتباط با فردی فکر می‌کنید که با شما تضاد شخصیتی دارد ، به نظر می‌رسد که هیجان این گونه روابط بسیار زیاد است. تضاد شخصیتی ، آهنربایی است که شما را به یکدیگر جذب و جذابیت روابط شما را بیش‌تر می‌کند. هنگامی که فردی را ملاقات می‌کنید که با شما تضاد دارد ، این تضاد شخصیتی باعث می‌شود که به دنیای او جذب شوید و دلتان بخواهد که دنیایتان را با یکدیگر یکی کنید.

آیا روابط بین افرادی با تضاد شخصیتی ، ماندگار است؟

ماندگار بودن و یا نبودن روابط میان افرادی با تضاد شخصیتی بستگی به آن دارد که چقدر به یکدیگر شبیه هستند و چقدر با یکدیگر تفاوت دارند. در واقع باید تضاد شخصیتی شما طوری باشد که بتوانید مکمل یکدیگر باشید و تضادهای شما ، یکدیگر را کامل کنند. به طور مثال اگر فردی هستید که نیاز به توجه زیادی دارید ، باید طرف مقابل شما شنونده خوبی باشد و به تمام نیازهای شما توجه کند.
تضاد باید در حدی باشد که سبک شخصیتی شما به یکدیگر نزدیک باشد و بتوانید یکدیگر را کامل کنید. گاهی دیده می‌شود که تضاد دو نفر آن‌قدر زیاد است که حتی کوچک‌ترین صحبت و نیاز یکدیگر را درک نمی‌کنند ، شاید در ابتدای رابطه این تضاد جذابیت داشته باشد اما بعد از مدتی ، عدم درک یکدیگر موجب دوری روابط می‌شود و این گونه روابط ماندگار نیست.
به طور کلی تضاد شخصیتی دو نفر باید طوری باشد که شباهت آن‌ها بیش‌تر از تفاوت‌هایشان باشد. در نتیجه این تفاوت کم میان دو نفر ، آن دو را به یکدیگر جذب می‌کند. اما اگر این تفاوت‌ها به حدی باشد که دو نفر یکدیگر را درک نکنند ، روابط میان آن‌ها ماندگار نخواهد بود.

آیا روابط بین افرادی با تضاد شخصیتی ، ماندگار است؟

دنیای روابط انسان‌ها

شخصیت ، عقاید ، ثروت مالی ، نحوه برخورد و عواطف هر فردی منحصر به فرد است و زمانی ، افراد مختلف به یکدیگر جذب می‌شوند که نقاط مشترکی میان خصوصیات شخصیتی آن‌ها وجود داشته باشد و بتوانند عقایدشان را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.
زمانی که سبک زندگی دو نفر به یکدیگر شباهت داشته باشد و تضاد شخصیتی آن‌ها کم باشد ، روابط آن‌ها مؤثر و نزدیک و درگیری میان دو نفر کم‌تر می‌شود. باید سعی کنید در روابطتان انعطاف پذیری بیش‌تری داشته باشید و نسبت به عقاید یکدیگر منعطف باشید. تضاد شخصیتی میانتان را بپذیرید و با این تضاد شخصیتی درگیر نباشید.
افرادی با تضاد زیاد وجود دارند که توانسته‌اند با یکدیگر کنار بیایند و تضادهای میانشان را به شباهت‌ها تغییر دهند. اگر هر فردی در یک مسئله خودش را تغییر دهد و شبیه طرف مقابلش شود ، به مرور زمان تضاد میان دو نفر از بین می‌رود ، دو نفر شبیه به یکدیگر می‌شوند و هر چه شباهت میان آن‌ها بیش‌تر شود ، مشکلاتشان کم‌تر خواهد شد. تمام این‌ها به انعطاف پذیری شما بستگی دارد . یک دنده نباشید.

منافع تضاد شخصیتی

اگر چه آسان‌‌ترین راه برای ایجاد ارتباط ، به اشتراک گذاشتن نقاط مشترک است ، اما جذابیت این نوع ارتباطات همیشگی نیست و گاهی تضاد میان دو نفر علاقه و جذابیت بیش‌تری ایجاد می‌کند. همچنین افرادی که با یکدیگر تضاد شخصیتی دارند ، تجارب متنوع زندگی‌شان را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند و در نتیجه زندگی موفق‌تری خواهند داشت. نکته کلیدی که افراد باید در روابطشان از آن پیروی کنند ، احترام به عقاید و تفاوت‌های یکدیگر است.

منافع تضاد شخصیتی

جمع بندی پایانی

در نهایت باید گفت : اگر می‌خواهید بهترین شریک زندگی را برای خودتان بیابید ، باید قبل از هر چیزی خودتان و شخصیتتان را به خوبی بشناسید. سپس تضاد شخصیتی بینتان را بررسی کنید و ببینید این تضاد شخصیتی در چه حدی است و آیا می‌توانید در مقابل این تضادها انعطاف پذیر باشید یا خیر؟ آیا می‌توانید با تضاد شخصیتی طرف مقابلتان کنار بیایید و به عقایدش احترام بگذارید؟ بعد از فکر کردن به تمام جوانب ، تصمیم خود را راجع به رابطه‌تان بگیرید.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر