آموزش صحیح کشیدن خط چشم و رفع اشتباهات آن

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
آموزش صحیح کشیدن خط چشم و رفع اشتباهات آن

آرایش و کشیدن خط چشم صحیح

مجله پزشکی و سلامتزمانی که آرایش می‌کنید، آیا خط چشمتان را به درستی می‌کشید؟ آرایش چشم و کشیدن خط چشم صحیح یکی از مهم‌ترین قسمت‌های آرایش است که روی زیبایی چهره و چشم‌های شما تأثیر زیادی دارد. استفاده از رنگ مناسب خط چشم و کشیدن صحیح آن، زیبایی و درخشندگی چشمان شما را چندین برابر می‌کند. خط چشم یکی از آرایش‌های معمول است که تغییر زیادی روی زیبایی چشم و چهره شما ایجاد می‌کند. به همین دلیل باید در کشیدن خط چشم با دقت باشید تا آرایش شما زیبا شود. در این مطلب اشتباهات رایج در کشیدن خط چشم را مورد بررسی قرار داده‌ایم تا بتوانید از این به بعد آرایش چشم بی‌نقصی داشته باشید.

1- کشیدن خط چشم زیر پلک پایین

زمانی که شما خط چشم تیره و برجسته‌ای را زیر چشم خود می‌کشید، با این کار، چشم شما کوچک‌تر به نظر می‌رسد زیرا با کشیدن خط چشم زیر پلک پایینی و سیاه کردن زیر چشم، به چشم خود پایان داده‌اید. اگر می‌خواهید زیر چشمتان خط چشم بکشید و آرایش چشم جذابی داشته باشید، باید خط چشم شما روشن و ظریف کشیده شود و سایه چشم قهوه‌ای روشن و یا خاکستری مایل به قهوه‌ای بزنید.

2- کشیدن خط چشم کامل

زمانی که خط چشم ضخیمی دور تمام چشم خود (بالا و پایین) می‌کشید، چشم شما کوچک‌تر و شبیه به چشم راکون به نظر می‌رسد. اگر شما عاشق چشم جذاب و تیره هستید، باید خط چشم را کمی بالاتر از خط پلک بالایی و کمی پایین‌تر از خط پلک پایینی بکشید تا چشمان شما بزرگ‌تر به نظر برسد. اما خط چشم را به طور کامل نکشید زیرا با این کار چشمان شما کوچک به نظر می‌رسد.

3- خط چشم ناهموار و دندانه‌دار و کشیدن پلک

در زمان کشیدن خط چشم ، پوست اطراف چشم خود را بکشید تا پوست شما صاف شده و راحت‌تر بتوانید خط چشم بکشید. اما از آنجایی که پوست اطراف چشم حساس است، به مرور زمان پلک شما چروک می‌خورد و خط چشم شما ناهموار کشیده می‌شود. در زمان کشیدن خط چشم ، نباید پوست پلک خود را بکشید، بلکه سعی کنید بدون کشیدن پوست و با آینه‌ای در دستان خود خط چشم صافی بکشید.

4- استفاده از مداد چشم خشک و سفت

مداد چشم قدیمی و سفت به چشم شما آسیب رسانده و اگر از این مداد چشم استفاده کنید، خط چشم شما ناصاف خواهد شد. همیشه از مداد چشم‌های نرم و چرب استفاده کنید که خط چشم شما زیبا و جذاب شود.

5- انتخاب خط چشم اشتباه

انواعی از خط چشم‌های مایع و جامد در فروشگاه‌های لوازم آرایش موجود است، اما اکثر افراد به استفاده از یک نوع خط چشم عادت کرده‌اند و نمی‌دانند کدام خط چشم را باید چه موقع استفاده کنند.
استفاده از مداد چشم آسان و سریع است و در زمان‌هایی که برای کشیدن خط چشم عجله دارید، می‌توانید از مداد چشم استفاده کنید. خط چشم‌های ژله‌ای نرم و ضد آب هستند و برای مواقعی که خط چشم ضخیم می‌خواهید، مناسب هستند. کشیدن خط چشم با خط چشم‌های مایع، کار آسانی نیست و باید در مواقعی که زمان زیادی دارید، از آن‌ها استفاده کنید.

انتخاب خط چشم اشتباه

6- ریمل زدن بعد از کشیدن خط چشم

زمانی که بعد از کشیدن خط چشم به مژه‌هایتان ریمل می‌زنید، ضربه ریمل بر روی مزه‌ها، باعث پاک شدن خط چشم نواحی نزدیک به پلک و مژه می‌شود. بهتر است قبل از این کار، ریمل و فر مژه خود را بزنید تا خطر چشم شما پاک نشود.

7- استفاده نکردن از رنگ سفید در کشیدن خط چشم

اکثر افراد از خط چشم سفید در آرایش چشم خود استفاده نمی‌کنند. اما بهتر است خط چشم زیر پلک پایین شما به رنگ سفید باشد تا جلوه آرایش چشم شما بیشتر شود.

8- استفاده از یک تن قرمز پس از یک شب طولانی

کشیدن خط چشم با تن رنگی قرمز و قهوه‌ای، به خصوص بعد از یک شب طولانی، شما را خسته‌تر نشان می‌دهد. استفاده از رنگ‌های آبی، خاکستری و یا سفید، نه تنها تمام صورت شما را روشن‌تر می‌کنند بلکه چهره شما را سر حال و شاداب نگه می‌دارد.

9- فاصله بین خط مژه و خط چشم

نباید فاصله‌ای بین خط چشم و خط مژه شما باشد. بعد از ریمل زدن، سعی کنید با کشیدن خط چشم، همه فاصله‌های خالی را پر کنید.

10- زرق و برق بیش از حد

زرق و برق بیش از حد خط چشم ، زننده و زشت است. از خط چشم‌های متالیک و مات برای آرایش چشم خود استفاده کنید.

زرق و برق بیش از حد

11- تلاش برای کشیدن خط چشم با یک حرکت

یک چشم زیبا با یک حرکت آرایش نمی‌شود. از این رو، بهتر است برای آرایش چشم‌ها از حرکات کوتاه اما متعدد استفاده کنید تا میزان اشتباهات به حداقل برسد و خط چشمتان تیره و زشت نشود.

فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید لوازم آرایشی و بهداشتی 

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه اینترنتی دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی محصولات آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر