بوی بد دندان عقل (3 روش رفع بوی بد دندان عقل کشیده شده)

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
بوی بد دندان عقل (3 روش رفع بوی بد دندان عقل کشیده شده)

بوی بد دهان ، مشکل رایج بعد از کشیدن دندان عقل

مجله پزشکی و سلامتآیا از بوی بد دهان خود بعد از کشیدن دندان عقل ، متعجب هستید؟ بر خلاف بارو عوام مردم که تصور می‌کنند ، باقی ماندن مواد غذایی در دهانشان ، مسبب بوی بد دهان است ، بوی فاسد دهان در اثر تجمع باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌ها در دهان ایجاد می‌شود. در واقع باقی ماندن مواد غذایی در حفره دهان باعث رشد باکتری‌های مضری در دهان شده که بوی بدی در دهان ایجاد می‌کنند.

 

بوی بد دندان عقل

توجه کنید که حتی اگر به طور منظم دندان‌هایتان را مسواک بزنید ، باز هم از شر بوی بد دهان خلاص نمی‌شوید ، زیرا بخش‌هایی از دندان حتی با مسواک نیز تمیز نمی‌شوند و مواد غذایی که مسبب رشد میکروب و بوی بد دهان هستند، ما بین دندان‌ها باقی می‌مانند. زمانی که دندانتان را می‌کشید ، در حفره خالی لثه شما مواد غذایی باقی می‌مانند که باعث رشد میکروب شده و موجب بوی بد دهان بعد از کشیدن دندان می‌شوند. اگر به دنبال راهی عالی برای خلاص شدن از شر بوی بد دهان بعد از کشیدن دندان عقل هستید ، ما در این مطلب ، راهکارهای خوبی را به شما ارائه می‌دهیم.

 

مقالات پیشنهادی دکتر سوشا : درمان گیاهی بوی بد دهان

 

استفاده از واترپیک برای از بین بردن بوی بد دهان بعد از کشیدن دندان عقل

نیازی به مهم جلوه دادن واترپیک و نقش آن در بهداشت دهان و دندان نیست، اما اگر قصد کشیدن دندانتان را دارید، حتماً بعد از کشیدن دندان عقل به واترپیک نیاز خواهید داشت. واترپیک بهترین دوست شما برای دوران بهبودی بعد از کشیدن دندان عقل است. همان‌طور که قبلاً توضیح داده شد، مواد غذایی بسیاری بعد از کشیدن دندان عقل ، در دهان شما باقی می‌مانند و خالی کردن دهان از این مواد غذایی بعد از کشیدن دندان کار سختی است . واترپیک آب با فشار بالا را به دندان‌های شما اسپری کرده و ما بین دندان‌هایتان را نیز تمیز می‌کند.  هنگامی که با استفاده از واترپیک تمامی آشغال‌های میان دندان‌هایتان را خارج کنید ، بوی بد دهان شما به طور شگفتی ناپدید می‎شود. در واقع استفاده از واترپیک ، راه آسان و مؤثری برای بهبود بوی بد دهان بعد از کشیدن دندان عقل است.

 

دهان شویه ضد عفونی کننده برای بهبود بوی بد دهان بعد از کشیدن دندان عقل

یکی دیگر از راه‌های خوب برای خلاص شدن از بوی بد دهان بعد از کشیدن دندان عقل ، شستن دهان با دهان شویه ضد عفونی کننده است. به جای دهان شویه ضد عفونی کننده می‌توانید از آب نمک گرم نیز استفاده کنید ، اما دهان شویه‌های ضد عفونی کننده برای از بین بردن طیف وسیعی از باکتری‌های دهان مناسب هستند  و به طور مؤثرتری بوی بد دهان را از بین می‌برند. دهان خود را پس از هر وعده غذایی شستشو دهید تا بوی بد دهان شما بعد از کشیدن دندان عقل از بین برود.

درمان بوی بد دهان بعد از کشیدن دندان عقل

 

استفاده از نی برای نوشیدن مایعات بعد از کشیدن دندان عقل

آب تنها نوشیدنی است که بعد از کشیدن دندان عقل می‌توانید بدون نی بنوشید. استفاده از نی کمک می‌کند تا سطح دندانی کم‌تری در معرض نوشیدنی‌های شیرینی مانند نوشابه قرار گیرند. باکتری‌های دهانی با تکیه بر عوامل شیرین پلاک دندانی ایجاد می‌کنند و زمانی که از نی استفاده کنید ، احتمال تشکیل پلاک‌های دندانی کاهش یافته و در نتیجه بوی بد دهان بهبود می‌یابد. از آنجایی که بهبود کامل جای خالی دندان عقل ممکن است ماه‌ها طول بکشد ، این راهکارها راه‌های مناسبی برای خلاص شدن از شر بوی بد دهان بعد از کشیدن دندان عقل هستند.

 

مقالات پیشنهادی دکتر سوشا : درمان بوی بد دهان بعد از کشیدن دندان

مقالات پیشنهادی دکتر سوشا : حفظ بهداشت دهان و دندان و مبارزه با بوی بد دهان

© سایت اطلاعات پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر