بهترین زمان مصرف گلوتامین +(گلوتامین را با کراتین نخورید)

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
بهترین زمان مصرف گلوتامین +(گلوتامین را با کراتین نخورید)

بهترین زمان مصرف گلوتامین چه زمانی است؟

بهترین زمان مصرف گلوتامین سؤال شایعی است که توسط ورزشکاران پرسیده می‌شود. ابتدا بهتر است بدانید گلوتامین چیست؟ گلوتامین یا L-glutamate یکی از انواع اسیدهای آمینه‌ای است که در ساختار پروتئین‌ها شرکت می‌کنند. گلوتامین معمولاً در مقادیر زیادی در جریان خون یافت می‌شود و به تولید نیتروژن در بدن کمک می‌کند.

گلوتامین یک اسید آمینه ضروری محسوب می‌شود، این بدان معنی است که بدن ما نمی‌تواند گلوتامین مورد نیاز خود را تولید کند و باید آن را از طریق رژیم غذایی و یا مکمل‌ها به بدنمان برسانیم. چرا ورزشکاران می‌بایست گلوتامین بیشتری مصرف کنند؟ در بخش بعدی خواهیم گفت.

پیشنهاد می‌کنیم ویدئو ” قبل، بعد و موقع ورزش چه بخوریم ” را نیز در وب سایت پزشکی دکتر سوشا مشاهده کنید. برای دریافت مشاوره پزشکی آنلاین سؤالات خود را در سایت ثبت کنید.

آیا از “ بهترین زمان مصرف گلوتامین ” اطلاع دارید؟
شما می‌توانید در انتهای صفحه و در بخش نظرات سوال یا تجربه خود را مطرح کنید تا در کمترین زمان ممکن به سوالتان پاسخ داده شود

اهمیت مصرف مکمل گلوتامین در ورزشکاران چیست؟

همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد، افراد ورزشکار بیشتر دغدغه دانستن بهترین زمان مصرف گلوتامین را دارند. به طور کلی نیاز ورزشکاران به مصرف مکمل گلوتامین بیشتر از سایر افراد است. برخی از علل آن عبارتند از:

  • مصرف گلوتامین مانع از تخریب سلول‌های عضلانی بعد از ورزش می‌شود. زمانی که شما به شدت ورزش می‌کنید آب زیادی از دست خواهید داد. گلوتامین از کم‌آبی بدن جلوگیری می‌کند و در نتیجه مانع از تخریب سلول‌های عضلانی در مواقع کم‌آبی خواهد شد.
  • گلوتامین قدرت سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد. اگر شما می‌خواهید یک سیستم ایمنی سالم داشته باشید، بهتر است مصرف گلوتامین را در برنامه غذایی خود جدی بگیرید. این موضوع به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت به ورزش خود بپردازید بدون آنکه نگران سرماخوردگی ، عفونت‌های ویروسی و دیگر بیماری‌های عفونی باشید.
  • مصرف گلوتامین باعث افزایش عملکرد مغزتان خواهد شد. در واقع گلوتامین سطح برخی از نوروترنسمیترها را که ناقل پیام به مغز هستند افزایش می‌دهد. در نتیجه به شما کمک می‌کند که سریع‌تر ریکاوری کنید و مغزتان با قدرت بیشتری به کار خود ادامه دهد.

برای برخورداری از بیشترین مزایا، می‌بایست بهترین زمان مصرف گلوتامین را بدانید.

بهترین زمان خوردن گلوتامین

بهترین زمان مصرف گلوتامین برای ورزشکاران کی است؟

اکنون وقت آن است که به شما بگوییم بهترین زمان مصرف گلوتامین چه زمانی است. بهترین زمان مصرف گلوتامین در یک جمله، درست قبل و بعد از تمرین است. با این وجود ما توصیه می‌کنیم از مکمل‌های گلوتامین بلافاصله پس از بیدار شدن، 30 دقیقه قبل و بعد از تمرین و درست قبل از رفتن به رختخواب استفاده کنید. این‌ها بهترین زمان مصرف گلوتامین است و با بالا بردن سطح هورمون رشد، به شما کمک می‌کند بیشترین حجم توده عضلانی را کسب کنید و قدرت عضلانی خود را ارتقا دهید.

نکته مهم دیگر این است که از مصرف مکمل گلوتامین همزمان با مکمل کراتین اجتناب کنید؛ زیرا این دو اثر رقابتی دارند و از جذب صحیح دیگری جلوگیری می‌کنند.

اگر مبتلا به دیابت هستید، توصیه می‌کنیم قبل از مصرف این مکمل با پزشک مشورت کنید. در افراد دیابتی متابولیسم گلوتامین به شکلی غیر طبیعی و بیش از سایر افراد است.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” این ورزش های خاص برای مردان بسیار مفید هستند ” را نیز در وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی آنلاین سؤالات خود را در سایت ثبت کنید.

چه مقدار گلوتامین مصرف کنیم؟

علاوه بر بهترین زمان مصرف گلوتامین باید مقدار مورد نیاز گلوتامین را نیز بدانید. به طور کلی شما می‌بایست حدود 30-20 گرم گلوتامین در روز مصرف کنید که می‌توانید آن را در سه یا چهار وعده استفاده کنید. مثلاً می‌توانید 10 گرم از آن را قبل از تمرین، 10 گرم را در طول تمرین و 10 گرم دیگر را بعد از آن استفاده کنید.

مطالعات نشان داده است که افزایش دفعات مصرف گلوتامین ، جذب آن را بیشتر می‌کند؛ پس بهتر است تمام گلوتامین روزانه خود را در یک وعده استفاده نکنید. در صورتی که بیش از مقدار مورد نیاز مصرف کردید نگران نباشید؛ زیرا بدنتان مقدار مازاد را از بدنتان دفع خواهد کرد. فقط مشکل اینجاست که شما قدری به جیب خود ضربه زده‌اید!

نحوه مصرف گلوتامین


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا : 


منبع مقاله :

تهیه و ترجمه : سایت سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

بهترین زمان برای مصرف گلوتامین و کراتین
تحقیقات متعدد نشان می دهد که مصرف 5 گرم گلوتامین دقیقا قبل از خواب باعث افزایش هورمون رشد می شود چون در این زمان، ماهیچه های شما برای 6 تا 8 ساعت بدون مواد مغذی بودند.
بهترین زمان برای مصرف گلوتامین حدود نیم ساعت تا حداکثر یک ساعت بعد از ورزش است. با انجام این کار می توانید به بهبود و تعمیر عضلات کمک کنید

مشاهده کامل

مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر