بهبود قدرت و سرعت ورزش

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
بهبود قدرت و سرعت ورزش

بهبود قدرت و سرعت ورزش

مجله پزشکی و سلامت : در این مطلب ده راهکار برای ورزشکاران جوان ارائه می‌دهیم تا بتوانند با استفاده از این راهکارها ، یادگیری قدرت و سرعت ورزش خود را بهبود بخشند.

1- یادگیری قدرت ، یادگیری سرعت است

مربی مشهور مایک بویل (Mike Boyle) می‌گوید: شما نمی‌توانید بدون قدرت ، سرعت ورزش خود را بهبود دهید. شما بدون یادگیری برنامه تمرینی قدرتی ، نمی‌توانید برنامه آموزش سرعت را یاد بگیرید و برای افزایش سرعت ورزش خود ابتدا باید با قدرت به زمین فشار بیاورید. هر چه قدرت یک ورزشکار بیشتر باشد ، سرعت ورزش او نیز بالاتر می‌رود. اکثر ورزشکاران بخش یادگیری سرعت ورزش را طی می‌کنند ، غافل از اینکه به برنامه‌های یادگیری قدرت بپردازند. یک ورزشکار حرفه‌ای باید ابتدا قدرتمند باشد تا سرعت خوبی نیز داشته باشد. یادگیری و افزایش قدرت و سرعت ورزش آسان است اما باید پله‌پله جلو بروید.

2- حرکت شنا سوئدی

شنای سوئدی بدن را قدرتمند می‌کند و موجب می‌شود که عضله بدن شما قوی شود. قدرتمند شدن عضلات شما موجب می‌شود تا حرکات ورزشی‌تان را نیز باسرعت انجام دهید.قدرتمند شدن ماهیچه‌های شما موجب می‌شود که سرعت ورزش و یادگیری شما نیز بهبود یابد.

3- حرکت لولا مانند انجام دهید

لولا حرکتی است که در آن شما وزن خود را به سمت پاشنه پایتان تغییر جهت داده و زانوهایتان را نیز کمی خم می‌کنید ، سپس بدنتان را کمی صاف کرده و دوباره کمی خم شده و وزنتان را روی پاشنه‌های پایتان می‌اندازید. برای حرکات لولا مانند ، زانوهایتان را خم کنید و مفاصل ران پایتان را طوری انعطاف دهید که نیم تنه‌تان موازی با زمین شود. در نظر بگیرید که باید کمرتان را سفت و صاف نگه‌دارید.

این حرکات ورزشی ، عضلات پای شما را قوی کرده و موجب می‌شود که هنگام ورزش به راحتی بتوانید خم و راست شده ، به سرعت چمباتمه بزنید و حرکات سریع انجام دهید. به این ترتیب سرعت ورزش شما نیز بیشتر می‌شود.

4- عدم استفاده از مواد انرژی‌زا

ورزش یک صنعت میلیارد دلاری در تمام دنیا است. در این صنعت ، به بهانه سرعت و قدرت بخشیدن به ورزشکاران ، نوشیدنی‌های انرژی‌زا و حتی مواد مخدر انرژی‌زا را به ورزشکاران پیشنهاد می‌کنند. این مواد انرژی‌زا موجب می‌شود که فرد دوپینگ کرده و قدرت حرکات ورزشی او بیشتر شود . اما این مواد بسیار مضر بوده و از نظر اخلاق ورزشی مورد تایید نیست. استفاده از این مواد انرژی‌زا شاید سرعت ورزش شما را افزایش دهد ، اما قدرت بدنی که در نتیجه استفاده از این مواد پیدا می‌کنید ، ساختگی است و به طور واقعی ، سرعت ورزش را در شما بهبود نمی‌بخشد.

5- آگاهی از ماهیت ورزش

تغییر جهت سریع ، پرش بالاتر و حرکات ورزشی سریع‌تر ، حرکاتی هستند که هر ورزشکاری مایل است از آن بهره‌مند شود. برای بهره‌مندی از هر یک از این ویژگی‌ها باید در ابتدا ماهیت هر ورزشی را درک کنید. زیرا هر ورزشی ماهیت منحصر به فرد خودش را دارد و برای آموزش آن ورزش ، باید ابتدا ماهیت اصلی هر ورزشی را بشناسید و با آن آشنا شوید تا بتوانید در آن ورزش ، ورزشکار ماهری شوید.

به طور مثال در ورزش فوتبال ، بازیکنان عادت به لگد زدن به پای حریف را دارند تا بتوانند توپ را از او بگیرند ، گاهی این کار موجب جراحت و مصدومیت در بازیکن می‌شود.بهتر است که قبل از اینکه یادگیری ورزش خاصی را به طور حرفه‌ای آغاز کنید ، با ماهیت آن ورزش آشنا شوید.هر چه سرعت ورزش شما بیشتر باشد و حرفه‌ای تر بازی کنید ف احتمال این مصدومیت‌ها نیز در شما بیشتر است.

آگاهی از ماهیت ورزش

6- تبلیغات را نادیده بگیرید

تناسب اندام و مکمل‌هایی که هر فرد مشهور استفاده می‌کند ، سوژه تبلیغاتی خوبی در صنعت ورزش است. هرگز به این تبلیغات توجه نکنید و تصور نکنید که برای یادگیری ورزش و مشهور شدن نیاز به این مکمل‌ها دارید.

7- ترمز فعال (آموزش کاستن سرعت ورزش)

سیستم عصبی مرکزی بدن شما تا جایی اجازه سرعت گرفتن را به شما می‌دهد که شما بتوانید سرعت ورزش خود را کنترل کنید و از سرعت ورزش خود بکاهید. اگر شما به اندازه کافی قوی نباشید که بتوانید خودتان را متوقف کنید ، بدن شما اجازه سرعت گرفتن و سریع رفتن را به شما نمی‌دهد. تکنیک‌های خاصی در یادگیری سرعت ورزش وجود دارد که به شما روش‌های خاصی را برای ترمز گرفتن و کاهش سرعت می‌آموزد . برای یادگیری ورزش ابتدا باید این تکنیک‌ها را بیاموزید تا بتوانید با سرعت ورزش کنید.

8- آموزش در بیش از یک حوزه

سه حوزه برای حرکات انسان وجود دارد. شما باید حرکاتتان را در هر سه حوزه یاد بگیرید. این حوزه حرکات ، عبارت‌اند از: ساژیتال (جلو به عقب)، فرونتال (از یک سمت به سمت دیگر) و عمود (چرخشی). تمامی حرکات ورزشی در این سه حوزه اتفاق می‌افتند، بنابراین با یادگیری این حرکات ، سرعت ورزش شما نیز بهبود می‌یابد.

9- یادگیری اصول اصلی هر ورزشی

قبل از اینکه بخواهید سرعت ورزش خود را ارتقا دهید و یا ورزشی را بیاموزید ، باید اصول کلی و تئوری هر ورزشی را بیاموزید تا بتوانید به حوزه آن ورزش وارد شوید.بعد از اینکه با علم و اطلاع کافی ، وارد حوزه یادگیری ورزشی شدید ، می‌تواند سرعت ورزش‌ خود را نیز ارتقا دهید و حرفه‌ای ورزش کنید.

10- در ورزش پله‌پله جلو بروید

هیچ‌وقت نمی‌توانید برای حرفه‌ای شدن ، راه صد ساله را یک شبه بروید. صبر داشته باشید و پله به پله اموزش ببینید تا با یادگیری گام به گام بتوانید حرفه‌ای عمل کنید و قدرت و سرعت ورزش خود را افزایش دهید. یادگیری ورزش حرفه‌ای و افزایش سرعت ورزش نیاز به زمان و یادگیری همه جانبه دارد.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر