بهبود و درمان سریع سرماخوردگی و گلودرد با 8 روش طبیعی

مجله پزشکی و سلامت
2 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
بهبود و درمان سریع سرماخوردگی و گلودرد با 8 روش طبیعی

درمان سریع سرماخوردگی به روش طبیعی

مجله پزشکی و سلامتبا وجود درمان‌های مختلفی که برای سرماخوردگی وجود دارد، اما هنوز هم هیچ درمان سریع و قطعی برای سرماخوردگی یا آنفولانزا وجود ندارد. برخی داروها می‌توانند از ابتلا به آنفولانزا پیشگیری کنند و یا علائم بیماری را تسکین دهند. با تمام این اوصاف، استفاده از روش طبیعی نیز می‌تواند علائم سرماخوردگی را به صورت کوتاه مدت تسکین دهد، و به شما کمک کند که از شر بیماری رها شوید. در این بخش تعدادی از داروهای خانگی و روش طبیعی که به شما در درمان سریع سرماخوردگی کمک می‌کنند را معرفی می‌کنیم.

خالی کردن مخاط بینی ، روش طبیعی درمان سریع سرماخوردگی

در دوران سرماخوردگی ، بسیار مهم است که به جای اینکه دماغ خود را بالا بکشید و مخاط بینی به سمت سرتان برود، مخاط بینی خود را به طور منظم خالی کنید.اما نباید مخاط بینی‌تان را محکم خالی کنید زیرا فشار آن ممکن است باعث گوش‌درد شود. بهترین روش طبیعی برای خالی کردن مخاط بینی به این صورت است که:انگشت خود را روی یک طرف بینی فشار دهید و سوراخ دیگر بینی را با فشار خالی کنید.

برای درمان سریع سرماخوردگی استراحت کنید

در اولین روزهایی که دچار سرماخوردگی و یا آنفولانزا شده‌اید ، استراحت کنید تا بدنتان انرژی لازم را برای جنگیدن با میکروب را داشته باشد. این جنگیدن برای بدن هزینه دارد.برای این که این هزینه را جبران کنید ، روی تخت دراز بکشید و زیر پتو استراحت کنید.

غرغره کردن روش طبیعی درمان سریع سرماخوردگی

غرغره کردن می‌تواند گلو درد را به صورت موقت تسکین دهد. یک قاشق چای خوری نمک را در آب گرم محلول کنید و سعی کنید سه بار در روز غرغره کنید. برای کاهش خارش گلو ، سعی کنید برای سفت شدن غشاء گلو، گلویتان را با محلولی – مانند چای حاوی تانن (tannin) – غرغره کنید. غرغره مخلوطی از عسل و سرکه سیب که چسبناک است ، درمان سنتی محبوب برای سفت شدن گلو است. یک قاشق غذاخوری برگ تمشک یا آب‌لیمو را در دو فنجان آب گرم و یک قاشق چای‌خوری عسل مخلوط کنید.قبل از اینکه محلول را غرغره کنید، اجازه دهید مخلوط سرد شود و به دمای اتاق برسد. توجه داشته باشید که عسل هرگز نباید به کودکان زیر 1 سال داده شود.

غرغره کردن روش طبیعی درمان سریع سرماخوردگی

نوشیدن مایعات داغ و درمان سریع سرماخوردگی

مایعات داغ احتقان بینی را تسکین می‌دهند و از کم آبی بدن جلوگیری می‌کنند. همچنین ناراحتی غشاء ،التهاب گلو و خلط حلق و بینی را تسکین می‌دهد.

دوش آب گرم ، روش طبیعی درمان سریع سرماخوردگی

دوش آب گرم و بخار آب ، بینی را مرطوب کرده و آرام می‌کند. اگر شما به خاطر سرماخوردگی دچار سرگیجه هستید، روی صندلی بنشینید و با آب گرم دوش بگیرید.

درمان سریع سرماخوردگی با استفاده از بسته‌های سرد و گرم در اطراف سینوس

حرارت به شما کمک می‌کند احساس آرامش و راحتی بیشتری داشته باشید.شما بسته‌های سرد و گرم برای درمان سریع سرماخوردگی را می‌توانید از داروخانه‌ها بخرید، یا اینکه خودتان آن را بسازید. دستمال مرطوبی را 55 ثانیه در مایکروویو قرار داده و بعد از خارج کردن آن از مایکروویو ، دمای آن را چک کنید و آن را روی پیشانی خود قرار دهید تا سینوس‌های شما کمی آرام شود.اگر نیاز به بسته سرد داشتید، کمی یخ را در کیسه بریزید.

با یک بالش اضافه زیر سرتان بخوابید

این روش طبیعی به باز شدن راه‌های هوایی بینی شما کمک می‌کند.

فقط در مواقع ضروری می‌توانید پرواز کنید

تغییر فشار در هنگام پرواز،راه‌های تنفسی فوقانی شما را دچار استرس می‌کند. پرواز با سرماخوردگی یا آنفولانزا به دلیل تغییرات فشار در طول برخاست و فرود ، می‌تواند به گوش صدمه وارد کند. اگر شما مجبور به پرواز هستید، قبل از برخاست و فرود از یک ضد احتقان و اسپری بینی برای درمان سریع سرماخوردگی استفاده کنید. اغلب آدامس جویدن و بلع می‌تواند به از بین بردن فشار کمک کند. به یاد داشته باشید، در موارد خاصی، سرماخوردگی و عفونت خفیف به بیماری جدی‌تر تبدیل می‌شود. اگر با گذشت هرروز، شما علایم شدیدتری را بروز دادید و یا احساس مریضی بیشتری داشتید، به دکتر مراجعه کنید.

© سایت اطلاعات پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

سلام خسته نباشيدبنده مدت سه هفته سرماخوردگيم طولاني شدوهنوزبه طوركامل خوب نشدم وگوشم خيلي بسته شده وصداهارومبهم وگرفته ميشنوم ودوباربه دكترمراجعه كردم وداروهاروطي سرماخوردگي مصرف كردم اي لازم به متخصص گوش وحلق وبيني مراجعه كنم درضمن گوشم مدام سوت ميزنه واذيتم تشكر

مشاهده کامل

با سلام خدمت شما دوست گرامی به نظر میرسه شما هم به سرماخوردگی ویروسی که در کشور شایع شده مبتلا شده باشید؛ معمولا دوره این بیماری طولانی هست و علائم اون در بلندمدت ادامه پیدا میکنه. مصرف آنتی بیوتیک برای سرماخوردگی ویروسی هیچ کمکی نخواهد کرد. شما تنها می بایست با رعایت توصیه هایی مثل نکات ذکر شده در مقاله بالا علائمتون رو کنترل کنید. در صورتی که علائم شما تا یک هفته آینده برطرف نشد حتما به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید. پیشنهاد میکنم روزانه 2 قرص جوشان ویتامین سی نیز استفاده کنید. مطالعه مقالات زیر رو هم بهتون پیشنهاد میکنم: برای درمان سرماخوردگی چه بخوریم ۱۵ درمان‌ طبیعی فوق‌العاده برای سرماخوردگی و آنفولانزا
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام خسته نباشد. حدود 20 روزه که با نسخه متخصص از اسپری بینی مومتازون و کرم ویتامین آ برای حساسیت و سوزش گلو استفاده میکنم. سوالی که واسم پیش امده اینه که متخصص دقیق نگفت که تا چه مدت از کرم و اسپری استفاده کنم؟ آیا باید انقد استفاده کنم تا تموم شن یا مدت استفاده خاصی دارن ؟

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
با سلام میتوانید پس از رفعه علائم بیماری مصرف داروها را قطع نمایید. اگر دوباره علائم ظاهر شدند به سرعت مصرف داروها را از سر بگیرید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
با سلام شما از اسپری و کرم ویتامین آ تا انتهای اتمام اون استفاده کنید منتها دوست عزیز پیشنهاد می کنم من بعد وقتی دارویی براتون تجویز میشه حتما از پزشکتون درباره نحوه و مدت زمان مصرف اون بپرسید
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر