بلیچینگ دندان | سفید کردن دندان با زغال

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 5 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
بلیچینگ دندان | سفید کردن دندان با زغال

چکیده مطلب 

آیا سفیدی مرواریدی شکل دندان‌هایتان را به دلیل لکه‌ و زردی دندان هایتان از دست داده‌اید؟ با بالا رفتن سن و به علت خوردن برخی مواد غذایی خاص ، دندان‌های شما سفیدی خود را از دست می‌دهند اما روش‌های ساده‌ای مثل استفاده از برخی دهان‌شویه‌ها و مواد طبیعی برای سفید کردن دندان ها وجود دارند. این روش‌های طبیعی نه تنها ارزان و در دسترس هستند ، بلکه تأثیر شگفتی در سفید کردن دندان‌ها دارند.

سفید کردن دندان با یک ماده طبیعی عجیب

در میان روش‌های مختلفی مانند سفیدکننده‌های دندان خانگی ، خمیر دندان‌ ، کیت ، نوار و یا حتی داروهایی که برای سفید کردن دندان ها ( بلیچینگ دندان ) رایج هستند ، استفاده از ماده طبیعی مانند پودر زغال فعال برای دندان ها متداول اما عجیب است که در این مطلب به طور مفصل تأثیر این ماده طبیعی در بلیچینگ دندان ها را توضیح می‌دهیم. با استفاده از این ماده طبیعی که به شما پیشنهاد می‌کنیم،می‌توانید از شر لکه و زردی دندان خلاص شوید و از سفیدی دندان‌هایتان لذت ببرید.

شما می‌توانید مقاله “ روش های سفید کردن دندان در خانه ” را از مجله سلامتی drsosha مطالعه نمایید.

برای دریافت مشاوره دندانپزشکی آنلاین سؤالات خود را در بخش مشاوره پزشکی دکتر سوشا ثبت کنید.

یک پیشنهاد رایگان به کاربران : در صورتی که سوالی دارید، می‌توانید به بخش مشاوره پزشکی آنلاین سایت پزشکی دکتر سوشا مراجعه کرده و سؤالات خود را مطرح نمایید. 

سفید کردن دندان : بلیچینگ دندان با روش های مختلف

پودر زغال فعال برای دندان

پودر زغال فعال با زغال چوب کبابی فرق دارد و مصارف دارویی این ماده طبیعی بسیار شناخته شده است. این ماده طبیعی با جذب مواد شیمیایی کار می‌کند و برای مثال اغلب برای درمان برای گاز یا اسید روده استفاده میشود. از آنجایی که این ماده طبیعی با جذب سموم و مواد شیمیایی کار می‌کند، برای سفید کردن دندان و از بین بردن لکه و زردی دندان نیز مفید بوده و کارایی به سزایی دارد.

سفید کردن دندان : استفاده از پودر زغال برای دندان

پودر زغال فعال برای بلیچینگ دندان را چگونه تهیه کنید؟

شما می‌توانید زغال چوب فعال را از برخی از داروخانه‌ها ، عطاری‌ها ، فروشگاه‌های بهداشتی و یا به صورت آنلاین تهیه کنید.

بهتر است برای استفاده از زغال برای سفید کردن دندان ، پودر آن را خریداری کنید (پودر مناسب‌تر از قرص است) . زیرا مالش پودر زغال چوب فعال بر روی دندان‌ها آسان‌تر و ارزان‌تر است.

پیشنهاد: مقاله ” سفید کردن دندان بدون هزینه “ را از سایت پزشکی دکتر سوشا مطالعه نمایید.

سفید کردن دندان : خریداری پودر زغال فعال از عطاری یا داروخانه

عملکرد زغال چوب فعال برای سفید کردن دندان

از آنجا که زغال چوب فعال تأثیر به سزایی برای تغییر رنگ ، از بین بردن لکه و زردی و بلیچینگ دندان دارد ، نتایج استفاده از این ماده طبیعی برای بلیچینگ دندان را در عرض گذشت چندین هفته ، به وضوح خواهید دید.

زغال چوب فعال نه تنها برای سفید کردن دندان مناسب است ، بلکه یک خنثی کننده خوب PH است و باعث کاهش اسیدهای موجود در دهان و جلوگیری از پوسیدگی و تشکیل پلاک‌های دندانی می‌شود.

سفید کردن دندان : تاثیر زغال چوب بر سفید شدن دندان

مراحل استفاده از زغال چوب فعال برای سفید کردن دندان

  1. بهتر است دو مسواک داشته باشید، یکی برای استفاده از پودر زغال فعال برای دندان و دیگری برای شستن دندان‌ها بعد استفاده از پودر زغال فعال.
  2. یک مسواک خیس تمیز را داخل پودر زغال فعال ببرید. اگر از کپسول زغال فعال استفاده می‌کنید، آن را باز کنید و پودر آن را به روی مسواک بریزید.
  3. درب ظرف حاوی پودر زغال فعال را به سرعت ببندید.
  4. با به وجود آوردن دایره های کوچک، به آرامی پودر زغال را بر روی همه دندان‌ها بزنید.
  5. اجازه بدهید پودر زغال به مدت دو دقیقه روی دندان‌ها باقی بماند.
  6. پودر زغال موجود در دهان را به بیرون ریخته و دهانتان را آب بکشید. در این مرحله مراقب سطحی که با پودر زغال تماس پیدا می‌کند باشید چون ممکن است رنگی شود.
  7. مسواک دوم را خیس کرده و به آرامی دندان‌ها را با آن بشویید.

سفید کردن دندان : پودر زغال فعال برای دندان

آیا استفاده از پودر زغال فعال برای دندان بی‌خطر است؟

اگر این پودر بلعیده شود، هیچ خطری ندارد. اما اگر در حین استفاده از آن دندان‌ها به سختی سابیده شوند، ممکن است مینای دندان‌ها آسیب ببینند. وقتی از این پودر استفاده می‌کنید، آن را به آرامی روی دندان‌ها بکشید که سطح دندان خراشیده نشود. اگر زخمی در سطح دهان خود دارید، از این روش استفاده نکنید.

یک توصیه رایگان: شاید شما روی دندان‌هایتان لکه‌های قهوه‌ای داشته باشید. این لکه‌ها را با روش‌های ساده‌ای می‌توان از بین برد. برای اطلاع از این روش‌ها مقاله ” درمان لکه های قهوه ای روی دندان ” را مطالعه نمایید.

سفید کردن دندان : پودر زغال فعال برای دندان

عوارض استفاده از پودر زغال فعال برای دندان

آیا پودر زغال فعال باعث از بین رفتن کلسیم دندان می‌شود؟

خیر، پودر زغال فعال نمی‌تواند کلسیم موجود در دندان‌ها را بیرون بکشد. این پودر تنها به مواد آلی و آلودگی‌ها متصل می‌شود و با کلسیم ارتباطی ندارد.

سفید کردن دندان : از بین بردن کلسیم موجود در دندان‌ها

آیا پودر زغال فعال باعث سابیدگی دندان‌ها می‌شود؟

تاکنون تحقیقی به‌طور خاص برای بررسی اثر سابنده پودر زغال فعال روی دندان‌ها انجام نشده است. اما اگر نگران این هستید که مبادا دندان‌هایتان در اثر پود زغال فعال سابیده شوند، می‌توانید از مسواکی نرم برای مالیدن آن به دندان‌ها یا حتی از انگشتانتان استفاده کنید. مسواک‌هایی که سر موهای برس آن‌ها به حالت دایره‌ای است، نرم‌تر دندان‌ها را می‌شویند.

سفید کردن دندان : خطر مالیدن پودر زغال فعال رو دندان

پودر زغال فعال برای دندان چه لکه‌هایی را از بین می‌برد؟

این ماده به طور شگفت‌آوری لکه‌هایی که از مصرف مواد غذایی مانند چای، قهوه و شکلات به وجود آمده‌اند را از بین می‌برد. اما این پودر برای تغییر رنگ دندان‌هایی که مشکل دارند یا به خاطر مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها زرده شده‌اند، اثری ندارد.

سفید کردن دندان : از بین بردن لکه چای، قهوه و شکلات روی دندان


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا :


منبع مقاله :

  • wikihow

تهیه و گردآوری : سایت سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر