بعد از خیانت همسر چگونه رفتار کنیم؟ آیا برقراری رابطه مجدد درست است؟

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
بعد از خیانت همسر چگونه رفتار کنیم؟ آیا برقراری رابطه مجدد درست است؟

خیانت همسر ، یک واقعیت غم‌انگیز

مجله پزشکی و سلامتخیانت همسر یک پایان بسیار تلخ برای بسیاری از ازدواج‌ها است. اما برخی از زوج‌ها حتی بعد از خیانت همسر نیز نمی‌خواهند یکدیگر را ترک کنند و به برقراری رابطه مجدد فکر می‎کنند. این افراد احساس می‌کنند می‌توانند با تغییر روال زندگی‌شان، به زندگی مشترکشان ادامه دهند. این زوج‌ها با قلبی پر از درد، خشم، اندوه و عصبانیت به مراکز مشاوره خانواده مراجعه کرده و از مشاور درخواست راهنمایی دارند.

این زوج‌ها می‌خواهند زندگی خود را از نو بسازند، اما مطمئن نیستند که آیا می‌توانند با وجود خیانت و حادثه تلخی که در زندگی‌شان افتاده، به زندگی مشترکشان ادامه دهند؟ آیا می‌توانند گذشته را فراموش کنند؟ آیا امکان برقراری رابطه مجدد وجود دارد؟ آیا می‌توانند تأثیرات و صدمه‌های ناشی از خیانت همسر را از زندگی‌شان پاک کنند؟
واقعیت این است، که برخی از افراد هرگز نمی‌توانند تأثیرات خیانت را از زندگی‌شان پاک کنند. اما تا زمانی که برقراری رابطه مجدد بعد از خیانت را امتحان نکنند، این واقعیت را نمی‌پذیرند. برای این‌که یک زوج بعد از خیانت بتوانند به زندگی مشترکشان ادامه دهند، باید اتفاقات خاصی در روابط و زندگی مشترکشان بیفتد تا گذشته غم‌انگیز بینشان فراموش شود و اعتماد میان آن‌ها از نو ساخته شود. در ادامه به بیان چندین راهکار برای برقراری رابطه مجدد بعد از خیانت همسر می‌پردازیم.

پشیمانی و ندامت واقعی بعد از خیانت همسر

شریک متخلف باید برای خیانتی که انجام داده است، با تمام وجودش اظهار تأسف و ندامت کند و واقعاً از کاری که انجام داده، پشیمان باشد. حتی اگر این زوج درگذشته نیز به‌طور کامل در زندگی مشترکشان احساس خوشبختی و رضایت نداشته‌اند، باید از این به بعد اقدامات خاصی انجام دهند تا به اوج خوشبختی خود برسند. فردی که به شریک زندگی‌اش خیانت کرده است باید همسر خود را از لحاظ احساسی حمایت کند و دردهای همسرش را که خودش مسبب آن‌ها است، با تمام وجودش التیام بخشد و اعتماد میانشان را از نو بسازد.

پشیمانی و ندامت واقعی بعد از خیانت همسر

بخشش واقعی برای برقراری رابطه مجدد بعد از خیانت همسر

اگر همسری که به او خیانت شده است، همسرش را با تمام وجود نبخشد، هیچ قدمی روبه‌جلو نمی‌رود. زمانی امکان برقراری رابطه مجدد بعد از خیانت وجود دارد که همسر فرد خطاکار، او را با تمام وجودش ببخشد. البته باید احساسات نا به سامان فردی که همسرش به او خیانت کرده است، در نظر گرفته شود و فرد خیانت‌کار با صحبت کردن و راهکارهای خاصی، زخم‌های عمیق و احساسی همسرش را التیام بخشد. اگر این زوج بتوانند احساس قوی بینشان را از نو بسازند، می‌توانند به زندگی مشترکشان ادامه دهند.

در نظر داشته باشید که بخشش واقعی به معنای شل گرفتن خشم و عصبانیت یا آسان گرفتن خیانت همسر نیست. به این معنی است که به همسر خطاکار خود اجازه دهید تا اعتماد شما را از نو بسازد. می‌توانید از او بخواهید تا تلفن همراهش را به‌طور منظم چک کنید و یا شمارا در جریان تمام کارهای روزانه‌اش قرار دهد تا بتوانید خیانت همسر را فراموش کنید و اعتماد میانتان را از نو بسازید.

بحث صادقانه راجع به مشکلات روابطتان

اگر در حال تلاش برای برقراری رابطه مجدد هستید ، باید مشکلات میانتان را حل کنید. باید مشکلات زندگی‌تان را به طور صادقانه بیان کنید تا دریابید که چه چیزی موجب شده است که در زندگی شما خیانت ریشه کند. در نظر بگیرید که هیچ سحر و جادویی برای پاک کردن خاطره خیانت از زندگی مشترکتان وجود ندارد. تنها راه برای از نو ساختن زندگی مشترکتان، پشیمانی، بخشش، به دست آوردن اعتماد طرف مقابل و التیام زخم‌های عمیق او است. تا بتوانید زندگی شادی را در کنار یکدیگر داشته باشید.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر