القای زایمان طبیعی؛ راههای طبیعی القای درد زایمان در ماه 9 بارداری

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
القای زایمان طبیعی؛ راههای طبیعی القای درد زایمان در ماه 9 بارداری

ماه نهم بارداری و نزدیک شدن به زمان زایمان طبیعی

مجله پزشکی و سلامتشما در حال سپری کردن هفته‌های آخر و ماه نهم بارداری هستید و با گذشت این روزها به زمان زایمان طبیعی خود نزدیک می‌شوید تا کودک زیبای خود را به دنیا بیاورید.در اواخر ماه نهم بارداری ، نام کودکتان را انتخاب کرده‌اید و تمام لوازم مورد نیاز خود و کودکتان را برای زمان زایمان طبیعی ، آماده و بیمارستان مورد نظرتان را رزرو کرده‌اید. به همین دلیل است که عجولانه منتظر زمان زایمان طبیعی هستید.برخی از زنان به دنبال راهی برای القای زایمان طبیعی در ماه نهم باردار هستند.

راه‌های القای زایمان طبیعی در ماه نهم بارداری

ممکن است در اواخر ماه نهم بارداری ، انقباضات شما برای زایمان کافی نباشد و شما با استرس مواجه شوید ، راه‌های بسیار مؤثری برای القای زایمان طبیعی وجود دارند که این راه‌ها را برای شما توضیح می‌دهیم. این راه‌های طبیعی هیچ گونه عوارضی ندارند و با خیال راحت می‌توانید از این روش‌ها برای القای زایمان استفاده کنید و مطمئن باشید که به زودی نوزاد کوچک خود را به آغوش خواهید ‌کشید.

1- تحریک نوک سینه

این راه ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما ثابت شده است که در بسیاری از موارد برای القای زایمان مؤثر است. تحریک آرام نوک سینه در ماه نهم بارداری موجب القای انقباضات رحمی می‌شود و بدن را برای زمان زایمان طبیعی آماده می‌کند. اگر شما دوران بارداری طبیعی و بدون عوارضی داشته‌اید ، بهتر است از روش‌های طبیعی برای القای زایمان استفاده کنید تا زمان زایمان طبیعی شما به موقع باشد. مطالعات نشان داده‌اند که 37٪ زنانی که از این روش برای القای زایمان طبیعی استفاده کرده‌اند، در عرض 72 ساعت وضع حمل کرده‌اند.

2- طب فشاری و القای زایمان طبیعی

طب فشاری بخشی از طب سنتی چینی (TCM) است که از تحریک نقاط خاصی در بدن برای درمان یا تغییر وضعیت خاصی استفاده می‌کند. اعتقاد بر این است که طب فشاری می‌تواند راه طبیعی و بدون عارضه‌ای برای القای زایمان طبیعی باشد. بسیاری از زنان باردار ، تأثیر استفاده از این روش را در ماه نهم بارداری برای القای زایمان طبیعی تجربه کرده‌اند.

طب فشاری و القای زایمان طبیعی

3- روغن کرچک برای القای زایمان طبیعی

روغن کرچک ممکن است برای بسیاری از اهداف مختلف استفاده شود، اما توانایی آن برای القای طبیعی زایمان آزمایش و شناخته شده است. از زمان مصریان باستان ، این روغن برای تحریک انقباضات رحمی شناخته شده است. روغن کرچک اساساً چیزی جز یک ملین قوی است و به نوبه خود با تحریک حرکت روده و رحم ، زمان زایمان طبیعی را نزدیک می‌کند.
از آنجایی که روغن کرچک ممکن است باعث تهوع و اسهال شود، قبل از استفاده از این روغن برای القای زایمان طبیعی ، با پزشک خود مشورت نمایید.

4- رابطه جنسی در ماه نهم بارداری و القای زایمان طبیعی

غافلگیر نشوید! رابطه جنسی یک راه بسیار خوب برای القای زایمان طبیعی و به راه انداختن انقباضات رحمی است. رابطه جنسی از سه طریق ، موجب القای زایمان طبیعی می‌شود ؛ اول، با تحریک انقباضات در طول ارگاسم، در مرحله دوم با تحریک آزادسازی اکسی توسین (هورمون انقباض) و سوم، ورود مایع منی، که دارای غلظت بالایی از پروستاگلاندین‎ها است و به نرم کردن دهانه رحم کمک می‌کند ، به همین ترتیب زمان زایمان طبیعی نزدیک می‌شود. توجه داشته باشید که اگر دچار خونریزی و یا لکه بینی هستید و یا کیسه آب شما پاره شده است ، در ماه نهم بارداری، از این روش برای القای زایمان استفاده نکنید.

5- آناناس برای القای زایمان طبیعی

آناناس یک میوه گرمسیری سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم است. اعتقاد بر این است که آناناس یکی از مواد غذایی مهم برای القای زایمان طبیعی است. آناناس حاوی آنزیمی به نام بروملین است که دهانه رحم را نرم می‌کند و با مصرف آن زمان زایمان طبیعی نزدیک می‌شود. آناناس تازه حاوی میزان بیشتری آنزیم بروملین است ، در نتیجه برای القای زایمان طبیعی از آناناس تازه و رسیده استفاده کنید.

6- مصرف غذاهای تند برای القای زایمان طبیعی در ماه نهم بارداری

مصرف غذاهای ادویه‌دار و تند یکی دیگر از راه‌های طبیعی برای القای زایمان است. مدرک معتبری برای این مطلب وجود ندارد ، اما اعتقاد بر این است که غذاهای تند موجب تحریک روده‎ها و عضلات رحم می‌شوند و به همین ترتیب مصرف غذاهای تند، زمان زایمان طبیعی را نزدیک می‌کند. بسیاری از زنان، روش‌های طبیعی زیادی را برای القای زایمان طبیعی امتحان می‌کنند. اما بهتر است قبل از هر اقدامی با پزشک خود مشورت نمایند. روش‌هایی که نام بردیم ، امن‌ترین روش‌ها برای القای زایمان طبیعی هستند.

مصرف غذاهای تند برای القای زایمان طبیعی در ماه نهم بارداری

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر