راه های افزایش انرژی بدن با ساده ترین مواد غذایی

مجله پزشکی و سلامت
1 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
راه های افزایش انرژی بدن با ساده ترین مواد غذایی

راه‌های افزایش انرژی بدن

مجله پزشکی و سلامتشما در تمام طول روز در حال کار و فعالیت هستید و انرژی شما به مرور زمان تخلیه شده و نیاز به انرژی بیش‌تری خواهید داشت. در این زمان بهتر است مواد غذایی خاصی را برای افزایش انرژی بدن بخورید.
بسیار مهم است که بدن شما هیدراته بماند و غذاهای غنی از پروتئین، فیبر و کربوهیدرات‌های پیچیده را مصرف کنید. آجیل و میوه‌های خشک تنقلات بسیار مفیدی برای افزایش انرژی بدن هستند زیرا ترکیبی از فیبر و پروتئین هستند و شکستن کربوهیدرات‌ها را کند می‌کنند و یک منبع ثابتی از قند برای بدن فراهم می‌کنند.

در ادامه مطلب به 8 ماده غذایی برای افزایش انرژی بدن اشاره خواهیم کرد:

افزایش انرژی بدن با نوشیدن قهوه

قهوه یک منبع قوی از آنتی‌اکسیدان‌هایی برای مبارزه با التهاب است و از بدن در برابر دیابت نوع دوم، آلزایمر، بیماری کبد و افسردگی محافظت می‌کند. همچنین کافئین قهوه موجب افزایش میزان سوخت و ساز ، سطح آدرنالین و حافظه کوتاه مدت می‌شود. به همین دلیل قهوه یک میان وعده خوب برای افزایش انرژی بدن است.

حفظ آب بدن و هیدراته ماندن برای افزایش انرژی بدن بدن

از دست دادن آب حتی به میزان کم، موجب احساس خستگی می‌شود، زیرا سلول‌های بدن برای داشتن عملکرد مطلوب ، وابسته به الکترولیت‌های مثبت آب هستند .برای افزایش انرژی بدن در طول روز باید مقدار کافی آب مصرف کنید.

آجیل و میوه خشک

آجیل و میوه خشک ترکیبی از فیبر و پروتئین است که تجزیه کربوهیدرات‌ها را کند می‌کنند و یک منبع ثابتی از قند برای بدن فراهم می‌کنند.چربی‌های سالم موجود در آجیل و دانه‌ها نیز منبع انرژی هستند که برای انجام تمرین‌های استقامتی مفید هستند و موجب افزایش انرژی بدن می‌شوند.

آجیل و میوه خشک

افزایش انرژی بدن با شکلات تلخ

شکلات تلخ دارای مزایای سلامتی متعددی مانند حفظ سلامت پوست ، کمک به هضم غذا، بهبود سلامت قلب و افزایش انرژی بدن است.با توجه به مطالعات انجام شده ، شکلات تلخ حاوی اپی کتیچین (یک ماده شیمیایی گیاهی موجود در شکلات تلخ) است که با گسترش عروق خونی موجب افزایش انرژی بدن بدن می‌شود.

مزایای ویتامین B در افزایش انرژی بدن

ویتامین B ، برای مسیرهای متابولیکی تبدیل غذا به انرژی ضروری است، و داشتن نقصی در یکی از آن‌ها می‌تواند کل سیستم را خاموش کند. برای حفظ سلامت عمومی و افزایش انرژی بدن باید منابع غذایی غنی از ویتامین B مانند اسفناج و سایر سبزیجات برگ‌دار، ماهی آزاد، عدس و آووکادو را مصرف کنید.

آب لیمو

مصرف یک لیوان آب لیمو گرم در صبح ، موجب افزایش انرژی بدن شما در تمام طول روز می‌شود. آب لیمو یک افزایش دهنده انرژی طبیعی است و در عین حال به هیدراته نگه داشتن بدن، بهبود عملکرد دستگاه گوارشی ، افزایش سوخت و ساز ، جوان سازی پوست و بهبود خلق و خو کمک می‌کند.

مزایای دانه کدو تنبل برای افزایش انرژی بدن

دانه کدو تنبل حاوی مقدار زیادی منیزیم است. منیزیم ماده معدنی مورد نیاز برای بیش از 300 واکنش متابولیک است که یکی از این واکنش‌ها ، واکنش تولید ATP است که برای تولید انرژی در بدن ضروری می‌باشد. سندرم خستگی مزمن معمولاً در اثر سطح پایین منیزیم به وجود می‌آید ، به همین دلیل است که دریافت منیزیم برای افزایش انرژی بدن بدن ضروری است و باید مواد غذایی حاوی منیزیم مانند دانه کدو تنبل را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

مزایای دانه کدو تنبل برای افزایش انرژی بدن

سرکه سیب و خواص آن برای افزایش انرژی بدن بدن

سرکه سیب ، مزایای فراوانی از جمله کاهش وزن ، کاهش کلسترول ، از بین بردن جوش و حتی خلاص شدن از بوی بد دهان دارد. اما مهم‌تر از همه، مزایای آن برای افزایش انرژی بدن بدن است، به همین دلیل می‌توانید چند قاشق سرکه سیب را در یک لیوان آب بریزید و با نوشیدن آن در تمام طول روز پر انرژی باشید.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

سلام دکتر .45 ساله ام راننده تاکسی .شبها خواب ندارم روزها هم کسل هستم .میترسم وابسته به دارو بشم .اگر روز هم نخوابم وکار کنم باز هم شب بیدارم لطفا راهنمایی کنید. 3 بار دکتر عمومی رفتم بی نتیجه….اضطراب و استرسم زیاده . چه کنم ؟؟؟؟؟؟

مشاهده کامل

با سلام خدمت شما دوست گرامی به شما پیشنهاد می کنم که حتما برای انجام آزمایشات چکاپ به پزشک مراجعه کنید تا در صورت بروز هر گونه مشکل، درمان رو به موقع آغاز کنید. علت بی انرژی بودن شما و به هم خوردن سیکل خوابتان علل مختلفی میتونه داشته باشه. باید در مورد شما بررسی کرد که آیا تغذیه غلط شما عامل اونه، به هم خوردن هورمونها و یا استرس بیش از حد و غیره. پیشنهاد میکنم ویدئو زیر رو مشاهده کنید: چگونه خوابی بهتر داشته باشیم مطالعه مقاله بالا و مقاله زیر هم میتونه به شما در افزایش انرژی بدنتون در طول روز کمک کنه: رژیم غذایی برای داشتن انرژی بیشتر
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

با سلام خسته نباشید
من برای کنکور درس میخونم یه ماهی هست که خستگی خیلی زیادی تو کل بدنم احساس میکنم ، خیلی هم خواب الود هستم .به گونه ای که وقتی شروع به درس خواندن میکنم بعد از 5دقیقه واقعا نمیتونم به کتاب نگاه کنم.
لطفا کمکم کنید، ایا دارویی هست که تا روز کنکور بتونم ازش استفاده کنم و انرژی کافی برای درس خوندن پیدا کنم؟
من حدود 8 ماه هست که تحت نظر پزشک سرترالین 100میلی گرم استفاده میکنم.

مشاهده کامل

با سلام خدمت شما دوست گرامی دوست عزیز داروی سرترالین یک داروی ضد افسردگیه و نمی دونم که پزشکتون برای چی اون رو اون هم با دوز 100 میلی گرم براتون تجویز کرده چون در بلند مدت میتونه براتون عوارضی داشته باشه در مقاله بالا توصیه هایی طبیعی و بدون خطر برای افزایش انرژی بدنتون آورده شده ولی در هر حال شما می بایست با انجام آزمایشاتی وضعیت هورمونهای تیروئید، کم خونی و غیره رو در بدنتون چک میکردید چون میتونه با خواب آلودگی در ارتباط باشه از طرفی تغییراتی در نحوه تغذیه و سبک زندگیتون هم میتونه کمک کننده باشه مثلا: غذاهای شیرین و چرب کمتری استفاده کنید. صبح را با یک صبحانه پروتئینی آغاز کنید. روزانه حداقل نیم ساعت فعالیت بدنی داشته باشید. آب بیشتری بنوشید. تفریحی انجام بدید که از نظر روحی به شما کمک کنه زیرا علت خواب آلودگی بسیاری از افراد کنکوری یکنواختی روند مطالعه و خستگی های ناشی از اونه. موفق باشید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر