چگونه اعتماد به نفس دختران را بالا ببرید؟

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
چگونه اعتماد به نفس دختران را بالا ببرید؟

اعتماد به نفس دختران ، مهم‌ترین مسئله

مجله پزشکی و سلامتبرای هر پدر و مادری ، اعتماد به نفس فرزندشان اهمیت زیادی دارد. اعتماد به نفس دختران از اهمیت بیشتری برخوردار است ، زیرا که دختر جنس لطیف و حساس‌تری دارد و پدر و مادر باید با روش‌هایی اعتماد به نفس دختران را بالا ببرند. روانشناسان بالینی متخصص در نوجوانان می‌گویند : اعتماد به نفس دختران از اهمیت بالایی برخوردار است باید تمام جامعه از کوبیده شدن دختران جلوگیری کنند و با کاهش اعتماد به نفس دختران ، عواطف اجتماعی آن‌ها را زیر سوال نبرند. به همین دلیل است که افزایش اعتماد به نفس دختران اهمیت زیادی دارد که باید به آن توجه کنیم.
در ادامه راه‌هایی به شما پدر و مادرها پیشنهاد می‌کنیم تا با استفاده از آن‌ها بتوانید اعتماد به نفس دختران را بالا ببرید.

1. پذیرش اندام و مدل بدن

مادران نقش مهمی در تصویر ذهنی دختران از اندام و ظاهرشان دارند. اکثر دختران هنگامی که لباس می‌پوشند، از مادرشان نظر می‌خواهند. زیرا نظر مادرشان در احساس و اعتماد به نفس آن‌ها تاثیر زیادی دارند. مادران باید سعی کنند راجع به اندام و نوع لباس دخترشان نظرات مثبتی دهند تا اعتماد به نفس دختران بالا رود. احساس و نظر مادران تاثیر زیادی بر روی اعتماد به نفس دختران دارد ، پس حواستان را جمع کنید.

2. بگذارید روی پای خودش بایستد

اجازه دهید تا دخترتان خودش تصمیم بگیرد و روی پای خودش بایستد. به تصمیمات دخترتان احترام بگذارید و به او اطمینان داشته باشید. زمانی که به تصمیم‌هایش احترام بگذارید ، اعتماد به نفس او بالا می‌رود.

بگذارید روی پای خودش بایستد

3. ورزش‌های گروهی برای بالا بردن اعتماد به نفس دختران

تحقیقات نشان می‌دهد که بازی در تیم ورزشی ، اعتماد به نفس دختران را بالا می‌برد. دخترانی که از کمبود اعتماد به نفس رنج می‌برند ، احتمالا دختران هم نوع خود را نگاه می‌کنند و با دیدن پیشرفت آن‌ها ، اعتماد به نفسشان پایین می‌آیند . سعی کنید دخترتان از هم سن و سال‌های خودش عقب نماند و تمام حرفه‌ها و ورزش‌های مختلف را یاد بگیرد تا اعتماد به نفسش بالا باشد و نسبت به دیگران احساس کمبود نکند.

4. مادران ، لباس‌های دخترتان را قرض نگیرید

مادران نباید لباس دخترشان را بپوشند، زیرا باید به دخترشان اجازه دهند که سبک و تیپ منحصر به فرد خودشان را داشته باشند. مادران باید سعی کنند که از لحاظ قیافه و تیپ از دخترشان پایین‌تر باشند ، زیرا بسیار سخت است که مادری زیباتر از دخترش باشد. زیباتر بودن مادر ، اعتماد به نفس دختران را زیر سوال می‌برد ، در نتیجه برای افزایش اعتماد به نفس دختران ، مواظب ظاهر خودتان باشید.

5. ستایش ظاهر دخترتان

سعی کنید چهره و ظاهر دخترتان را ستایش کنید. همیشه قربون صدقه دخترتان بروید و اگر کسی راجع به ظاهر دخترتان نظر منفی داد ، او را به دخترتان منتقل نکنید. با تعریف کردن از دخترتان می‌توانید اعتماد به نفس او را بالا ببرید.

ستایش ظاهر دخترتان

6. به او کمک کند تا مهارت‌ها مستقل از ظاهرش را ارتقا دهد

یادگیری مهارت‌هایی مانند موسیقی ، تئاتر ، بازیگری و هر فعالیت و یا خلاقیت دیگر به دخترتان کمک می‌کند تا اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد. سعی کنید دخترتان را تشویق به یادگیری این مهارت‌ها کنید تا اعتماد به نفس او زیاد شود.

7. تلاش دخترتان را بیشتر از عملکردش تحسین کنید

بیش از آنکه به بازده کار و عملکرد دخترتان توجه کنید ، سعی کنید او را به تلاش کردن تشویق کرده و بابت تلاشش ، او را تحسین کنید. فرزندتان را طوری پرورش دهید که تحمل شکست را داشته باشد و با شکست خوردن ، اعتماد به نفسش را از دست ندهد. دخترتان را طوری بزرگ کنید که قوی و با اعتماد به نفس باشد.

8. حواستان به مجله‌های داخل منزل باشد

اجازه ندهید که دخترتان برای مدت زیادی ، به مجلات مد و فشن توجه کند . زیرا زمانی که خودش را با افراد مانکن‌ مقایسه می‌کند ، اعتماد به نفسش را از دست می‌دهد.

حواستان به مجله‌های داخل منزل باشد

9. پدرها ، با دختران خود مانند یک موجود ضعیف برخورد نکنید

زمانی که پدری با دخترش مانند یک موجود ضعیف و شکننده برخورد می‌کند ، اعتماد به نفس دخترش زیر سوال می‌رود ، اما زمانی که پدری به دخترش اعتماد داشته باشد و راجع به مسائل مختلف با دخترش مشورت کند ، اعتماد به نفس دختر بالا می‌رود و احساس قدرت و بزرگی خاصی به او دست می‌دهد. اصولا دخترها به برخورد پدرشان حساس هستند و نوع برخورد پدر ، نقش بسزایی در افزایش اعتماد به نفس دختران دارد. پدرها باید حواسشان به نحوه برخوردشان باشد.

10. عشقتان را به او ابراز کنید

یکی از مهم‌ترین مسائلی که اعتماد به نفس دختر شما را بالا می‌برد ، احساس عشق و دوست داشته شدن است. اگر فرزند شما بداند که تحت هر شرایطی او را دوست دارید و تمام محبت خودتان را نثارش می‌کنید ، آرامش بیشتری می‌گیرد و اعتماد به نفس او برای انجام کارها بیشتر می‌شود.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر