آیا هسته میوه آووکادو واقعاً خوردنیست؟

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
آیا هسته میوه آووکادو واقعاً خوردنیست؟

آیا هسته میوه آووکادو قابل خوردن است؟

مجله پزشکی و سلامت : اگرچه مزایای هسته میوه آووکادو اثبات شده هستند و برخی از منابع، شیوه‌های مختلفی را برای خوردن هسته آووکادو توصیه کرده‌اند، اما با این وجود، تحقیقات زیادی راجع به هسته آووکادو مورد نیاز است تا بتوان گفت مصرف هسته میوه آووکادو کاملاً بی‌خطر است.
در واقع تحقیقات انجام شده به قدری کافی نبوده‌اند که ایمن بودن استفاده از هسته آووکادو را اثبات کنند. به همین دلیل است که نمی‌توانیم مصرف هسته آووکادو را به طور جدی، توصیه کنیم.
در این مطلب به تعدادی از شگفت انگیزترین مزایای هسته آووکادو اشاره می‌کنیم:

مزایای هسته میوه آووکادو برای کاهش التهاب و درد مفاصل

التهاب مقصر اصلی در بسیاری از بیماری‌های مزمن مانند ورم مفاصل، بیماری قلبی، سکته مغزی و حتی سرطان است.
هسته میوه آووکادو و پوست آن حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان مانند کاتچین (در چای سبز نیز یافت می‌شود) و پروسیانیدین (procyandins) است که به عنوان ضد التهاب عمل می‌کنند و درد، تورم و سفتی عضلات و مفاصل را از بین می‌برند. این دو آنتی‌اکسیدان سلامت قلب و گردش خون را نیز بهبود می‌بخشند.

بهبود عملکرد و سلامت دستگاه گوارش

در آمریکای جنوبی باستان، از هسته میوه آووکادو برای درمان اسهال خونی، زخم معده و دیگر مشکلات دستگاه گوارش استفاده می‌کردند.
عملکرد درست دستگاه گوارش برای حفظ سلامت عمومی ضروری است. بخش عمده‌ای از ایمنی شما توسط باکتری‌هایی که داخل دستگاه گوارش (فلور طبیعی روده) زندگی می‌کنند، ایجاد می‌شود. اگر این فلورهای طبیعی روده در یک محیط سالم زندگی کنند، به راحتی می‌توانند با باکتری‌های بیماری‌زا و ویروس‌ها مبارزه کنند.

آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر موجود در هسته آووکادو برای دستگاه گوارش، بسیار مفید هستند. هسته میوه آووکادو بیش از هر گیاهی، سرشار از فیبر بوده و به همین دلیل است که مصرف آن برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش مفید است.

مزایای هسته میوه آووکادو برای مبارزه با سلول‌های سرطانی

مطالعه‌ای در دانشگاه آنتیوکویا، در مدلین کلمبیا در نوامبر 2013 نشان داد که عصاره هسته و میوه آووکادو، موجب افزایش میزان آپوپتوز در سلول‌های سرطان خون می‌شود، در نتیجه سلول‌های سرطانی خود تخریبی می‌کنند و سلول‌های طبیعی، سالم و پایدار می‌مانند.
همچنین هسته میوه آووکادو، حاوی فیتوکمیکال (فلاونول) است که یک آنتی‌اکسیدان قوی می‌باشد و می‌تواند رشد تومور را کاهش دهد.

مزایای هسته میوه آووکادو برای مبارزه با سلول‌های سرطانی

درخشانی پوست با هسته میوه آووکادو

هسته میوه آووکادو یک ماده غذایی مناسب برای حفظ سلامت پوست شما است. آنتی‌اکسیدان قوی این دانه، خود به بازسازی کلاژن، ترمیم آسیب سلولی ناشی از رادیکال‌های آزاد و بهبود ظاهر و درخشانی پوست کمک می‌کند.

کمک به تناسب اندام و کاهش وزن

هسته میوه آووکادو غنی از آنتی‌اکسیدان است و به سوزاندن چربی برای کاهش وزن کمک می‌کند. محتوای فیبر محلول آن بسیار بالا است و موجب افزایش احساس سیری و کاهش اشتها برای چندین ساعت می‌شود. یکی از مهم‌ترین مزایای هسته میوه آووکادو کمک به لاغری و کاهش وزن است.

تقویت سیستم ایمنی با هسته میوه آووکادو

به فصل سرماخوردگی و آنفولانزا نزدیک می‌شویم و جالب است بدانید که هسته این میوه، برای تقویت سیستم ایمنی بسیار مفید است. این میوه، رادیکال‌های آزاد را از بدن دور نگه می‌دارد و از بروز عفونت‌های قارچی، ویروسی و باکتریایی پیشگیری می‌کند.

مزایای هسته میوه آووکادو برای کاهش فشار خون

هسته آووکادو سرشار از پتاسیم می‌باشد که یک گشادکننده عروق خوب است. این ماده مغذی فشار و تنش عروق خونی را کاهش می‌دهد و در نتیجه موجب کاهش فشار خون می‌شود.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر