اکونازول برای برفک واژن (econazole for thrush)

داروها
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
نام عمومی فارسی: اکونازول برای برفک واژن
نام عمومی انگلیسی: econazole for thrush
نام تجاری: Gyno-Pevaryl
کاربرد: برفک واژن

اطلاعات دارویی اکونازول برای برفک واژن

اطلاعات دارویی : بسیاری از زنان گاه به گاه دچار بیماری برفک واژن می‌شوند. این عفونت توسط انواع مختلف قارچ مخمر کاندیدا ایجاد می‌شود ، البته در اغلب موارد قارچ مخمر کاندیدا آلبیکنس عامل برفک واژن است. علائم رایج بیماری برفک واژن خارش، درد و قرمزی در اطراف خارج از مهبل (واژن) و ترشحات واژن سفید ( خامه‌ای رنگ) و بی بو هستند. اکونازول برای برفک واژن قارچ مخمر عامل عفونت را از بین می‌برد.

داروی اکونازول برای برفک واژن به دو شکل موجود است ؛ کرم واژینال که با استفاده از یک اپلیکاتور ، در داخل واژن قرار داده می‌شود. همچنین می‌توان برای تسکین خارش و درد ، از کرم بر روی منطقه خارج از مهبل (واژن) استفاده کرد. شکل دیگر این دارو ، به صورت یک وسیله پزشکی خاص به نام Pessary (این وسیله حلقه‌ای شکل است و به درمان عفونت کمک می‌کند) که در داخل مهبل قرار داده می‌شود.

برای مردان نیز کرم اکونازول تجویز می‌شود . در صورتی که مردی با زنی که دچار عفونت واژن است ، رابطه جنسی داشته باشد ، این کرم برای پیشگیری از خطر انتقال عفونت به مرد ، تجویز می‌شود.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اکونازول برای عفونت قارچی پوست و ناخن به لینک مربوطه رجوع نمایید.

موارد منع مصرف داروی اکونازول برای برفک واژن

  • به تاریخ انقضای اکونازول برای برفک واژن توجه کنید و اگر دارویی که در دستتان است تاریخ انقضای آن تمام‌ شده است، از آن مصرف نکنید.
  • هرگز اکونازول برای برفک واژن را به کس دیگری حتی با علائم مشابه خودتان تجویز نکنید.
  • دارو را بیش از دوز تجویز شده توسط پزشک، مصرف نکنید.
  • تداخل دارویی اکونازول را چک کنید و حتماً به پزشکتان، اطلاع دهید که در حال مصرف چه داروی دیگری هستید.

تداخل دارویی اکونازول برای برفک واژن

تداخل دارویی ممکن است عملکرد داروها را تغییر و خطر ابتلا به عوارض جانبی جدی را افزایش دهد. یک لیست از تمام داروهایی (ازجمله داروهای با نسخه / بدون نسخه و داروهای گیاهی) که استفاده می‌کنید تهیه کرده و آن را با دکتر و داروساز خود به اشتراک بگذارید. دوز دارو مصرفی خود را بدون مشورت با دکتر خود تغییر نداده و یا مصرف دارو را ترک نکنید.

نکاتی که قبل از مصرف اکونازول باید در نظر گرفته شود

بعضی دارو‌ها را نمی‌توان در بعضی از شرایط تجویز نمود و بعضی دارو‌ها نیز در صورتی که نیاز به درمان تکمیلی باشد تجویز می‌گردد؛ بنابراین بهتر است که قبل از مصرف اکونازول ، پزشکتان از موارد زیر مطلع باشد:

  • اگر باردار هستید و یا قصد باردار شدن دارید. بسیار مهم است که به پزشک خود راجع به باردار شدنتان اطلاع دهید ، زیرا ممکن است لازم باشد یک دوره کوتاه از اکونازول استفاده نمایید.
  • اگر زیر 16 سال هستید
  • اگر سابقه واکنش آلرژیک به دارو یا کرم دیگری دارید.
  • اگر در حاضر در حال مصرف داروی خاصی هستید. این داروها شامل تمامی داروهای در دسترس است، چه برایتان تجویزشده است و چه بدون تجویز پزشک آن را مصرف می‌کنید نظیر داروهای گیاهی و داروهای مکمل.

عوارض جانبی احتمالی داروی اکونازول برای برفک واژن

احتمال بسیار کمی وجود دارد که اکونازول عوارض جانبی جدی ایجاد کند. این دارو ممکن است خارش و یا حساسیت ملایمی در شما ایجاد کند. اگر علائم دیگری در شما پدید آمد که احساس می‌کنید به واسطه مصرف داروی اکونازول برای برفک واژن می‌باشد با پزشک خود صحبت کنید.

نحوه نگهداری داروی اکونازول برای برفک واژن

  • دارو را در جایی خنک، خشک و بدور از گرما و تابش نور مستقیم آفتاب نگه دارید.
  • تمام داروها را دور از دسترس کودکان نگه دارید.

دوست دارید راجع به این داروها اطلاعات بیشتری کسب کنید؟


مقاله پیشنهادی دکتر سوشا:

تهیه و ترجمه : مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این دارو پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این دارو مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر